اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارشد حقوق با عنوان نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها

اختصاصی از اینو دیدی پایان نامه ارشد حقوق با عنوان نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش بین الملل با عنوان نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها آماده دانلود می باشد.

محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک فایل pdf

تعداد صفحه: 270

دانشگاه: آزاد واحد مراغه

 

چکیده

حقوق دریاها یا حقوق بین المللی دریاها یکی از شاخه های نوین حقوق بین الملل و مجموعه مقرراتی است که کشورها باید آنها را در روابط بین الملل خود در مناطق مختلف دریایی رعایت کنند. حقوق دریاها چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ لازم الاجراست، اما ممکن است استثنائاً برخی از قواعد آن در زمان جنگ به حالت تعلیق درآید و یا قواعد خاصی در زمان جنگ اجرا گردد.

حقوق دریاها را نباید با حقوق دریایی یکی دانست، زیرا حقوق دریایی به عنوان یکی از شاخه های حقوق خصوصی داخلی (بویژه حقوق بازرگان) مجموعه قوانین و مقرراتی است که بر روابط اشخاص وکشورها در دریا و موضوعات مربوط به دریا ناظر و حاکم است. از جمله موضوعات مطروحه در حقوق دریایی، میتوان حمل و نقل دریایی، بیمه دریایی، وضعیت حقوق کشتیها و ایمن دریاها نام برد.

حقوق دریایی که در نظام حقوق انگلوساکسون به آن Maritime Law و Admiralty Law و در نظام حقوق فرانسه به آن Droit Maritime گفته میشود. بطور کلی مجموعه قوانین و مقررات و عرف دریایی است که حاکم بر روابط افراد و دول که کلیه موضوعات و مسائل و فعالیتهای مربوز به دریا است؛اعم از کشتیرانی خصوصی ، نیروی دریایی نظامی و کشتیهای جنگی. به این ترتیب دیده میشود که حقوق دریایی در معنی عام خود ناظر به کلیه روابط افراد و دول در دریا و موضوعات مربوط به دریا است.

این روابط گاه در حقوق عمومی و گاه در حقوق خصوصی مورد مطالعه قرار میگیرند. چناچه روابط افراد و دول در دریا و موضوعات مربوط به دریا در حقوق خصوصی مورد بحث قرار گیرد معنی اخص آنظاهر میشود. در این صورت حقوق دریایی در معنی اخص، مجموعه قوانین و مقررات و عرف دریایی است که حاکم بر روابط افراد و دول در امر حمل و نقل بار و مسافر در دریا و موضوعات و مسائل مربوط به کشتیرانی بازرگانی و ایمنی در دریاست.

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد حقوق با عنوان نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد