اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تقویت حافظه فعال و حافظه عددی

اختصاصی از اینو دیدی تقویت حافظه فعال و حافظه عددی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تقویت حافظه فعال و حافظه عددی


 تقویت حافظه فعال و حافظه عددی

حافظه فعال چیست و چه اهمیتی در یادگیری دارد؟

ضعف حافظه در هر فردی به شکل متفاوتی بروز پیدا می کند. اما در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری، نقص عملکرد حافظه ی فعال به شدت منجر به تشدید مشکلات یادگیری می شود.  در هر حال برای کمک به کودکانی که عملکرد حافظه ی ضعیفی دارند، بدون توجه به وجود یا عدم وجود اختلالات یادگیری دیگر، می توان با استفاده از یک روش آموزش گام به گام و مرحله ای استفاده کرد. اما پیش از آن لازم است که به درستی بدانیم که حافظه ی فعال حقیقتا چیست و چه اهمیتی دارد؟

دکتر تریسی، محقق دانشکده ی روانشناسی دانشگاه فلوریدا معتقد است که حافظه ی فعال ، یادآوری اطلاعات ثبت شده در گذشته و استفاده از آن ها در زمان حال است. به عقیده ی او حافظه ی فعال دقیقا همان چیزی است که تفاوت های عمده در موفقیت در یادگیری را تعیین می کند.

حافظه ی فعال در واقع بخشی از سیستم کلی حافظه است. حافظه ی فعال به ما کمک می کند تا بعد از ورود اطلاعات تازه، همزمان با پردازش اطلاعات در ذهن، قسمت های مهم آن ذخیره و ثبت شوند. در انجام محاسبات ریاضی و یا در حین گوش دادن به یک داستان، معمولا کودکان از این توانایی استفاده می کنند. در واقع حافظه ی فعال، نوعی استفاده ی کوتاه مدت از عملکردهای حافظه است. حافظه ی فعال مجموعه ای از مهارت هایی است که به ما کمک می کند اطالاعاتی را که برای حل یک مسئله یا تکمیل یک کار نیاز داریم به خاطر بسپاریم و بتوانیم به موقع آن ها را یادآوری کنیم. حافظه ی فعال بخش اساسی و زیربنای تمام عملکردهای اجرایی مغز است.مجموعه ی مهارت های عمیق ذهنی که به ما امکان برنامه ریزی، حل مسئله و سازمان دهی مسائل را می دهد.

حافظه ی فعال به ما کمک می کند تا در حین انجام تکالیف ذهنی خاص، هم زمان مقدار زیادی از اطلاعات را در ذهن اماده داشته باشیم. حافظه ی فعال در طول انجام تکالیف به ما کمک می کند تا همواره هدف نهایی خود را در ذهن داشته باشیم و هم زمان با پردازش سایر اطلاعات بتوانیم انجام تکلیف را به پایان برسانیم.

به طور کلی کودکان و بزرگسالان در طول روز از دو نوع کلی حافظه ی فعال استفاده می کنند. هر دوی این مهارت های حافظه ای در سال های اولیه ی کودکی شروع به رشد می کنند و در اوایل نوجوانی و بزرگسالی به رشد و ثبات بیشتری می رسند.

نرم افزاری که برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم ، نرم افزاری با فرمت اگزه بوده و بدون نیاز به نصب و بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی قابل اجرا در محیط ویندوز می باشد.کافی است بعد از دانلود فایل را از حالت زیپ خارج کنید.

** این نرم افزار منجر به تقویت حافظه فعال و حافظه دیداری و حافظه عددی و پردازش ذهنی فرزند شما خواهد شد.

نرم افزار از چندین بخش تشکیل شده است.در یک بخش (شما می توانید از قسمت تنظیمات بخش ها و مراحل و .. را به میل خود تغییر دهید) اعدادی مرتب می آیند و کودک باید اعدا را مشاهده و در ذهن خود نگه دارد و سپس در صفحه ای که نمایان می شود روی اعدادی که بخاطر سپرده بود کلیک کند.اگر موفق شود به مرحله بالاتر و اگر موفق نشود مرحله(با اعدادی متفاوت)تکرار می شود.

در بخش دیگر باید به جواب جمع ها دقت کند و روی عدد جواب آنها  در صفحه جدید کلیک کند.

در بخش دیگر شکل هایی ارایه شده و کودک باید اشکال را به ترتیب بخاطر سپرده و در صفحه بعدی ؛ روی همان اشکال به ترتیبی که بخاطر سپرده کلیک کند تا به مرحله بعدی راه پیدا کند.

تصاویری از محیط نرم افزار

h f 1   h f 3  h f 2

 


دانلود با لینک مستقیم


تقویت حافظه فعال و حافظه عددی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد