اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پرسشنامه60سوالی عملکردخانواده(FAD)همراه باپایایی وروایی .نمره گذاری وتفسیر

اختصاصی از اینو دیدی پرسشنامه60سوالی عملکردخانواده(FAD)همراه باپایایی وروایی .نمره گذاری وتفسیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

پرسشنامه ی عملکرد خانواده

ابزار به کار رفته در این پژوهش تست سنجش عملکرد خانواده[1] است که به همت ناتان بی اپشتاین[2]، لارنس ام. بالدوین[3] و دوان اس بیشاب[4] تهیه شده است و هدف آن سنجیدن عملکرد خانواده بر اساس الگوی مک مستر است. این الگو خصوصیا ساختاری، شغلی و تعاملی خانواده را معین می سازد و شش بعد از عملکرد خانواده را مشخص می کند. همچنین توانایی خانواده در سازش با حوزه ی وظایف خانوادگی را بر روی یک مقیاس چهار درجه ای کیلرت به صورت کاملاً موافقم (1) ، موافقم (2)، مخالفم (3)، و کاملاً مخالفم (4) مشخص می نماید برای نمره گذاری FADتمام پاسخ ها از 1 تا 4 کد گذاری می شوند، نمره ی بالاتر نشانگر کارکرد نا سالم است برای بدست آوردن نمره هر مقیاس، متوسط نمرات مواد آن مقیاس محاسبه می شود سپس نمرات مواد هر خرده مقیاس با هم جمع شده و بر تعداد مواد آن مقیاس تقسیم می شود. بنابراین نمره ی هر مقیاس بین 1 (سالم) تا 4 ( ناسالم) خواهد بود اگر 40 دصد از مواد یک مقیاس پر نشده باشد نمره ی مقیاس محاسبه نخواهد شد.

ابعاد مقیاس سنجش عملکرد خانواده

-حل مشکل

عبارت است از توانایی خانواده برای حل مسئله به گونه ای که تعاملات موثر خانواده استمرار یابد. سؤالاتی که خرده مقیاس حل مشکل را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می گیرند، عبارتند از: 2، 12، 24، 38، 50، 60، که در کل 6 سؤال است.

-نقش ها

عبارت است از الگوهای تکراری از رفتار ها که افراد به وسیله آنها کنش های خانواده را تحقق می بخشند. سؤالاتی که خرده مقیاس نقش ها را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می گیرند، عبارتند از : 4، 10، 15، 23، 30، 34، 40، 45، 53، که در کل 9 سؤال است.

.................

پایایی وروایی.،نمره گذاری وتفسیردارد.


دانلود با لینک مستقیم


پرسشنامه60سوالی عملکردخانواده(FAD)همراه باپایایی وروایی .نمره گذاری وتفسیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد