اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فایل پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان .

اختصاصی از اینو دیدی دانلود فایل پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان . دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان .


دانلود فایل پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان .

دانلود پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 23

 

 

 

 

*موقعیت جغرافیایی

*کشور امنستان میان دو قسمت کشور جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و با کشور ما نیز مرز مشترک دارد.

*آیا می دانید ارمنستان از غرب با کدام کشور همسایه است؟

*ازغرب با کشور ترکیه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت کشور همسایه ما: ارمنستان .

تحقیق درباره حضرت ابراهیم

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره حضرت ابراهیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

حضرت ابراهیم(ع)

ادوار نبوت:دوره ی سوم نبوت

لقب:خلیل ا...

معنای اسم:ابراهیم یا ابرام بزبان عبری به معنی پدر عالی است.

پدر:تارخ

مادر:ورقه

تاریخ ولادت:۳۳۲۳ سال بعد از هبوت آدم.

مدت عمر:۱۷۵ سال

بعثت:آن حضرت دربابل مبعوث شد.

محل دفن:در شهر خلیل الرحمان واقع در کشور فلسطین.

نسب:ابراهیم بن تارخ بن ناحور بن سروج بن رعوبن فالج بن عابربن شالخ بن ارفخشد بن سام بن نوح(ع).

تعداد فرزندان:بروایتی آن حضرت ۱۳ فرزند داشت.

مختصری از زندگینامه حضرت‌ ابراهیم‌(ع‌)

آن‌ حضرت‌ در زمان‌ نمرود که‌ در عجم‌ به‌ کیکاوس‌ معروف‌ بود،زندگى‌ مى‌ کرد.نمرود مردى‌ باقوت‌ وحشمت‌ بود.سپاه‌ بسیار داشت‌ ودر سرزمین‌ بابل‌ آن‌زمان‌ وکوفه‌ زمان‌ ما حکومت‌ مى‌ کرد.چهارصد صندلى‌ طلا داشت‌ که‌ برروى‌ هریک‌جادوگرى‌ نشسته‌ وجادو مى‌ نمود.او یکشب‌ در خواب‌ دید که‌ ستاره‌اى‌ در افق‌پدیدار شد ونورش‌ بر نورخورشید غلبه‌ نمود.نمرود وحشت‌ زده‌ از خواب‌ بیدار شدو جادوگران‌ را احضار نموده‌ وتعبیر خواب‌ خود را از آنان‌ جویا شد.گفتند طفلى‌ دراین‌ سال‌ متولد مى‌ شود که‌ سلطنت‌ تو بدست‌ او نابود مى‌ شود.وهنوز آن‌ طفل‌ ازصلب‌ پدر به‌ رحم‌ مادر منتقل‌ نشده‌ است‌.نمرود دستور داد که‌ بین‌ زنان‌ ومردان‌جدایى‌ اندازند و کودکى‌ که‌ در آن‌ سال‌ متولد میشود،اگر پسر است‌،بکشند.واگردختر است‌،باقى‌ بگذارند.تارخ‌ که‌ یکى‌ از مقربّان‌ نمرود بود شبى‌ پنهانى‌ نزدهمسرش‌ رفت‌ ونطفه‌ ابراهیم‌ بسته‌ شد.هنگام‌ تولد کودک‌،مادر ابراهیم‌ (ع‌) به‌ داخل‌غارى‌ رفت‌ وابراهیم‌ (ع‌) در آنجا متولد شد.مادر،کودکش‌ را درغار گذاشت‌ وبه‌ شهرمراجعت‌ نمود.او همه‌ روزه‌ به‌ غار مى‌ رفت‌ وبه‌ فرزندش‌ شیر مى‌ داد وبرمى‌ گشت‌.رشد یک‌ روز آن‌ حضرت‌ مطابق‌ یکماه‌ کودکان‌ دیگر بود.پانزده‌ سال‌ گذشت‌ودراین‌ مدت‌ ابراهیم‌ (ع‌) جوانى‌ قوى‌ شده‌ بود.روزى‌ با مادرش‌ به‌ طرف‌ شهرحرکت‌ کردند .در راه‌ به‌ گله‌ شترى‌ رسیدند.ابراهیم‌ (ع‌)از مادر پرسید:خالق‌ اینهاکیست‌؟گفت‌ آنکه‌ آنهارا خلق‌ کرد و رزق‌ مى‌ دهد وبزرگ‌ مى‌ نماید.ابراهیم‌ (ع‌) درشهر با گروههاى‌ بت‌ پرست‌ وارد بحث‌ مى‌ شد وآنها را محکوم‌ مى‌ نمود.واقرار به‌خداى‌ نادیده‌ کرد.به‌ مصداق‌ آیه‌ شریفه‌ «فلما جن‌ّ علیه‌ اللیل‌ راى‌ کوکباً...» چون‌ مذاهب‌ آنهاراباطل‌ دید وباطل‌ نمود،فرمود: انّى‌ وجهّت‌وجهى‌ ...» بعد ابراهیم‌ (ع‌) را به‌ دربار نمرود بردند.نمرود مرد زشترویى‌ بود ولى‌ دراطرافش‌ غلامان‌ وکنیزان‌ زیبا بودند.ابراهیم‌ (ع‌) از عمویش‌ آذر پرسید:اینها چه‌کسى‌ هستند؟آذر گفت‌ اینها غلامان‌ وکنیزان‌ وبندگان‌ نمرودند! ابراهیم‌ (ع‌) تبسمى‌ کردوگفت‌ چگونه‌ است‌ که‌ بندگان‌ و کنیزان‌ و غلامان‌ از خدایشان‌ زیباترند؟آذر گفت‌از این‌ حرفها نزن‌ که‌ تورا مى‌ کشند.آمده‌ است‌ که‌ آذر بت‌ مى‌ ساخت‌ وبه‌ ابراهیم‌ (ع‌)مى‌ داد تا بفروشدوابراهیم‌ (ع‌) هم‌ طناب‌ به‌ پاى‌ بتها مى‌ بست‌ ومى‌ گفت‌:بیاییدخدایى‌ را بخرید که‌ نمى‌ خورد و نمى‌ بیند و نمى‌ آشامد و نه‌ نفعى‌ مى‌ رساند ونه‌ضررى‌ !با این‌ تعریف‌ ابراهیم‌ (ع‌) کسى‌ بتها را نمى‌ خرید.وبتها را به‌ نزد آذر برمى‌ گرداند.

بت‌ شکن‌ دربتخانه‌

نمرودیان‌ سالى‌ دوبار در فروردین‌ جشن‌ مى‌ گرفتند.در یکى‌ از جشنها موقع‌خروج‌ از شهر،آذر به‌ ابراهیم‌ (ع‌)پیشنهاد نمود که‌ او هم‌ به‌ جشن‌ برودتا شاید جشن‌آنهارا تماشاکرده‌ وزبان‌ از بدگویى‌ بتها بردارد.ولى‌ روز بعد موقع‌ رفتن‌،ابراهیم‌(ع‌)گفت‌ من‌ مریض‌ هستم‌!لذا همه‌ با زینت‌ تمام‌ از شهر بیرون‌ رفتند بجز ابراهیم‌ (ع‌)که‌ تبرى‌ برداشت‌ و به‌ بتخانه‌ رفت‌ وهمه‌ بتهارا شکست‌.سپس‌ تبر را بر دوش‌ بت‌بزرگ‌انداخت‌. «فجعلهم‌ جُذاذاً الاّ کبیراً لهم‌» همه‌ بتهارا خورد کرد مگر بُت‌بزرگ‌ را.وقتى‌ نمرود ونمرودیان‌ باز گشتند وبه‌ بتخانه‌ آمدند تا خود را تبرک‌کنند،همه‌ بتهارا شکسته‌ دیدند غیر از بُت‌ بزرگ‌.به‌ روایتى‌ شیطان‌ به‌ آنها اطلاع‌ دادکه‌ ابراهیم‌ (ع‌)خدایان‌ شمارا شکسته‌ است‌.صداى‌ ناله‌ وفریاد مردم‌ بلند شد.نزدنمرود رفتند که‌اى‌ نمرود!خدایان‌ مارا شکسته‌اند.نمرود دستور داد تا به‌ هرکه‌ شک‌دارید نزد من‌ بیاورید.همه‌ گفتند کار ابراهیم‌ (ع‌) است‌.حضرت‌ را احضار کردندوبه‌او گفتند: «أ انت‌ فعلت‌َ هذا بآلهتنا یاابراهیم‌قال‌ بل‌ فعلهم‌ کبیرهم‌ هذافاسئلوهم‌ اِن‌ کانوا ینطقون‌»» آیا تو این‌ عمل‌ را نسبت‌ به‌ خدایان‌ مابجاآوردى‌ ؟گفت‌ بت‌ بزرگ‌ این‌ کار را کرده‌ است‌ از او بپرسید اگر حرف‌ مى‌ زند!نمرودیان‌ گفتند اى‌ ابراهیم‌ (ع‌) این‌ بتها سخن‌ نمى‌ گویند.سپس‌ همگى‌ خجل‌وشرمنده‌ و سر به‌ زیر انداختند.بعد ابراهیم‌ (ع‌)فرمود چیزى‌ را عبادت‌ مى‌ کنید که‌نه‌ نفعى‌ مى‌ رساند ونه‌ ضررو نه‌ حرف‌ مى‌ زند.چون‌ نمرودیان‌ از جواب‌ عاجزشدند،همگى‌ گفتند اگر کمک‌ کار خدایان‌ خود هستید،ابراهیم‌ (ع‌) رابسوزانید.نمرود دستور داد دیواره‌اى‌ در دامنه‌ کوه‌ درست‌ کردند وبمدت‌ یکماه‌هیزم‌ آورده‌ ودر آن‌ قرار دادند تا پرشد.بعد گفتند چگونه‌ ابراهیم‌ (ع‌) رادر آتش‌بیاندازیم‌؟شیطان‌ بصورت‌ آدمى‌ ظاهر شد وگفت‌ منجنیق‌ بسازید!تا آن‌ زمان‌منجنیق‌ نساخته‌ بودند وشیطان‌ هنگامیکه‌ به‌ آسمانها راه‌ داشت‌ از جهنم‌ دیدار کرده‌ودیده‌ بود جهنمیان‌ را با منجنیق‌ درون‌ آتش‌ مى‌ اندازند،یاد گرفته‌ بود.لذا به‌ آنها یادداد که‌ چگونه‌ این‌ وسیله‌ را بسازند.چهارصد نفر آمدند وهردونفر یک‌ طناب‌ راگرفتند و ابراهیم‌ (ع‌) را بالا بردند.در این‌ هنگام‌ در میان‌ فرشتگان‌ غلغله‌اى‌ افتاد وبه‌پیشگاه‌ الهى‌ عرضه‌ کردند که‌ خدایا از شرق‌ تا غرب‌ یکنفر،تورا عبادت‌ مى‌ کندواوراهم‌ که‌ مى‌ خواهند بسوزانند.دستور بده‌ تا اورا یارى‌ کنیم‌.خطاب‌ آمد:بروید اگراز شما یارى‌ خواست‌ اورا کمک‌ کنید.ابتدا ملک‌ باد نزد ابراهیم‌ (ع‌) آمد وگفت‌:من‌موکل‌ باد هستم‌.اگر امر بفرمائید به‌ باد امر کنم‌ تا آتش‌ را به‌ خانه‌ نمرود ببرد ونمرودیان‌ را بسوزاند.ابراهیم‌ (ع‌)فرمود پناه‌ من‌ خداست‌ وبتو نیازى‌ ندارم‌.ملک‌ ابرآمد وگفت‌ اى‌ ابراهیم‌!اجازه‌ بده‌ تا به‌ ابر امر کنم‌ آتش‌ را خاموش‌ کند.ابراهیم‌(ع‌)گفت‌ امر خود را به‌ خداى‌ نادیده‌ واگذاردم‌.ملک‌ کوه‌ آمد وگفت‌ اى‌ ابراهیم‌!اجازه‌ بده‌ کوه‌ بابل‌ را بر سرشان‌ خراب‌ نمایم‌ وهمه‌ را هلاک‌ کنم‌.ابراهیم‌ (ع‌)گفت‌ بتو نیز محتاج‌ نیستم‌.بعد جبرئیل‌ آمد وگفت‌ اى‌ ابراهیم‌!هیچ‌ احتیاجى‌ ندارى‌ ؟گفت‌ دارم‌ اما نه‌ بتو.گفت‌ به‌ که‌ دارى‌ ؟گفت‌ او از همه‌ بهتر به‌


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره حضرت ابراهیم

دانلود فایل پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17 .

اختصاصی از اینو دیدی دانلود فایل پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17 . دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17 .


دانلود فایل پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17 .

دانلود پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 7

 

 

 

 

با چوب خط حاصل جمع را پیدا کن و یک جمع بنویس.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17 .

اسید نوکلئیکها

اختصاصی از اینو دیدی اسید نوکلئیکها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

اسید نوکلئیکها (Nucleic Acids)

از طریق آزمایشات گوناگون به این نتیجه رسیدند که عامل اساسی توارث اسید نوکلئیکها هستند که درون هسته سلول قرار دارند . اسید نوکلئیکها از زنجیره های طولانی مولکولهایی به نام نوکلئوتید تشکیل یافته اند و بر دو نوع هستند :‌RNA , DNA . هر نوکلئوتید شامل یک باز نیتروژنی ، یک مولکول قند و مولکول فسفات است که وسیله باندهای فسفودی استر به صورت زنجیره های پلی نوکلئوتید در می آیند . در DNA بازها : آدنین A و گوانین G از نوع پورین (Purine) و سیتوزین C و تایمین T از نوع پیریمیدین (Pyrimidine) هستند. تفاوت عمده بین RNA , DNA در نوع قند می باشد که در اولی دی اکسی ریبوز و در دومی ریبوز است . ضمناً در RNA باز اوراسیل U به جای تایمین T می نشیند . بعلاوه DNA از دو زنجیره تشکیل شده و RNA فقط یک زنجیره دارد .

مولکول DNA یک مارپیچ دوگانه است (Watson Crick Double Helix) . دو زنجیره DNA در جهت خلاف یکدیگر Anti-Parallel قرار دارند به طوری که در انتهای یک زنجیره گروه هیدروکسیل َ3 قرار دارد و در انتهای زنجیره مقابل فسفات َ5 قرار می گیرد و زنجیره در جهت َ3 َ5 رشد می یابد.

دو زنجیره DNA در محور طولی در جهت عقربه های ساعت بدور خود پیچیده سپس بر اطراف هسته های پروتئینی ،‌هیستونها می تابند و نوکلئوزوم را تشکیل می دهند . نوکلئوزومها به اطراف می پیچند و فیبرهای کروماتین را می سازند و نهایتاً به شکل حلقه (Loop) فشرده می شوند و نهایتاً در نتیجه تابیدگی بیشتر Twisting کروموزوم را به آن صورتی که در زیر میکروسکوپ مشاهده می شود در می آورد .

ترتیب قرار گرفتن نوکلئوتیدها در قسمتهای رمزبندی DNA ترادف اسید آمینه های پروتئین را تعیین می کند . بدین ترتیب که برای هر اسید آمینه 3 باز بر روی DNA در کنار هم قرار دارد که به آن کدون (codon) می گویند . هر کدون مخصوص یک اسید آمینه است در کل 3 4 ( 4= تعداد باز ، 3= حالت ترکیب ) یا 64 کدون وجود دارد که بغیر از 3 کدون پایانی (UAA , UAG , UGA) بقیه حاوی رمز 20 اسید آمینه می باشند.

رونویسی (Transcription)

فعالیت اولیه ژنها ساختن پروتئین است و بدین منظور لازم است اطلاعات ژنتیکی از درون هسته به سیتوپلاسم منتقل شوند . برای این کار ابتدا اینترون ها حذف شده و اگزون ها در کنار هم قرار می گیرند و مولکول RNA پیامبر را می سازند ، به طوری که بازهای مولکول mRNA مکمل بازهای DNA باشند . پس از پردازش mRNA, (mRNA Processing) از منافذ غشاء هسته به داخل سیتوپلاسم عبور می کند . mRNA از جهت َ5 به َ3 ساخته می شود .

ترجمه (Translation)

در سیتوپلاسم ریبوزومها مسئول ترجمه mRNA هستند . در سیتوپلاسم مولکولهای tRNA وجود دارند که مسئول حمل اسید آمینه به ریبوزوم می باشند . هر tRNA دارای یک رمز 3 تایی بنام آنتی کدون (Anti – codon) است و اسید آمینه ای را که با آن مطابقت دارد حمل می نماید . هر آنتی کدون برای یک کدون مکمل می باشد و بنابراین در زمانی که ترجمه mRNA به ک دون مخصوص برسد بر روی آن قرار می گیرد و اسید آمینه را بدین طریق منتقل می نماید . عمل ترجمه به تناوب در طول mRNA از طرف َ5 به َ3 ادامه پیدا می کند و در مقابل هر کدون اسید آمینه مناسب وسیله tRNA به انتهای پروتئین اضافه می گردد . عمل ترجمه تا زمانی ادامه پیدا می کند که به یکی از 3 کدون پایانی UAA , UGA , UAG بر روی mRNA برخورد شود ، که در آن صورت پروتئین از ریبوزوم آزاد می شود .

انواع DNA

توالیهای یگانه که شامل توالیهای حاوی رمز ساخت پروتئین هستند و معمولاً در یک کپی یا مقدار محدودی کپی وجود دارند و تقریباً 70 – 60% کل DNA را تشکیل می دهند . قسمت کوچکی از این توالیها مسئول تولید پروتئین می باشند و بقیه شامل انترون ها و فاصله بین ژنها می باشند .

بقیه ژنوم از توالی تکراری (Repetative DNA ALU) تشکیل یافته است این تکرارها به دو دسته تقسیم می شوند.

توالیهای بسیار تکراری که حدود 10% از کل DNA را تشکیل می دهند و توالیهایی هستند که رونویسی نمی شند و ممکن است هزارها بار تکرار شوند . انواع کوتاهتر این توالیها در مناطق هتروکروماتین کروموزوم 1 ،‌9 ، 16 و بازوهای بلند Y و ان واع بلند ترش در سانترومرهای دیگر کروموزومهای انسان وجود دارد .

توالیهای نسبتاً تکراری که حدود 25% از کل DNA را تشکیل می دهند و ممکن است به صورت منتشر یا پشت سر هم وجود داشته باشند که صد تا صدها هزار بار تکرار می شوند و شامل مقداری خانواده های ژنی (Gene Families) نیز می شوند . برای مثال جایگاههای مربوط به ساخت RNA ریبوزومی ، هیستونها و ایمونوگلوبینها .

جهش (موتاسیون ) (Mutation)

هرگونه تغییری در توالی DNA یک جهش محسوب می شود . سه مکانیسم اصلی جهش عبارتند از : جایگزینی (Substitution ) ،‌حذف (Deletion) و جازدن (Insertion )


دانلود با لینک مستقیم


اسید نوکلئیکها

آدمی و میکروبها 6ص

اختصاصی از اینو دیدی آدمی و میکروبها 6ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

آدمی و میکروبها

دنیای میکروب ها :

بیشتر مردم از میکروب ها تصور ناخوشایندی دارند. واژه های میکروب از دو کلمه یونانی به معنی «کوچک» و «زیستن» گرفته شده و به هر جاندارذره بین گفته می شود. حقیقت این است که تعداد میکروب های مفید بیشتر از انواع زیان آور است. حقیقت آن است که زندگی انسان ها به میکروب ها وابسته است. اما آنها بدون ... می توانند زندگی کنند از هزاران سال پیش، نان ، چای ، پنیر، ماست ، کاکائو و ترشی ها و بسیاری از محصولات غذایی به کمک میکروب ها تولید می شوند. دنیای میکروب ها تولید می شوند.

 

بیماری زایی میکروب ها :

‌میکروب ها برای یافتن محیط مناسب خود ممکن است وارد بدن انسان، جانوران ، گیاهان و یا میکروب های دیگر شوند. در این حال میکروب، انگلی و جانداری که وارد آن شده میزبان است. حضور میکروب در بدن میزبان، استفاده از مواد بدن میزبان برای رشد خود و نیز تولید موادی که برای سلول های میزبان سمی است، از راههای آسیب رساندن میکروب هاست.

در هر بیماری میکروبی سخت، سه مرحله ی جداگانه تشخیص داده می شود. اول مرحله جای گیری است که طی آن آن میکروب وارد بدن می شود و خود را به جای مناسب رشد می رساند.این مرحله ممکن است کوتاه یا دراز باشد. دوم مرحله حاد است که شخص بیمارمی شود و همه ی نشانه های بیماری ظاهر می شوند. در این مرحله،مبارزه بدن میکروب به اوج خود می رسد. اگر بدن در این مبارزه موفق شود، مرحله سوم پیش می آید که فقاهت نام دارد. در این مرحله بدن رفته رفته توانایی خود را باز می یابد.

بعضی از بیماریهای میکروبی مرحله ی حاد ندارند. در این گونه بیماریها، پس از آنکه علامت های بیماری ظاهر شد، مبارزه میکروب و بدن به کندی صورت می گیرد و این مبارزه مدت ها به طول می انجامد. در طی این مدت نه بدن می تواند میکروب ها از بین ببرد و نه میکروب، بیماری را از پای در می آورد. این گونه بیماریها را فرض می گویند. سل غالباً بیماری مزمن است. ماهها و حتی سالها می گذرد تا بدن با میکروب بتوانند در این مبارزه پیروز شوند.

آغازیان :

این جانداران موجودات ساده ای هستند که برخی از آن تک سلولی و میکروسکوپی اند. بعضی از این جانداران زندگی آزاد دارند ، بعضی انگل اند، و برخی با داشتن سبزینه غذاسازی می کنند. این جانداران به شکل های مختلفی دیده می شوند بعضی در اطراف بدن خود مژک های فراوان دارند. برخی فقط یک یا دو رشته دراز دارند و به کمک آن شنا می کنند. بعضی هم کم تحرک اند.

 

در نگاه اول ممکن است به دلیل جثه کوچک این جاناران وجود آنها را پراهمیت ندانیم، اما به دلیل زیر وجود آنها مهم است.

این جانداران غذای ماهها و بسیاری از جانوران ساکن آب هستند.

بعضی از اقسام این آغازیان ، پوسته های سختی در اطراف سلول خود دارند که بعد از مرگ جاندار این پوسته ها روی هم رسوب می کنند و منابع معدنی با ارزشی را می سازند. بعضی از این آغازیان در تهیه داروها و مواد غذایی نقش دارند. گروهی از آنها سبزینه داشته و از تولید کننده های محیط زیست به حساب می آیند.

البته اقسام بیماریزا هم در میان این گروه وجود دارد. انواعی از آن ها، باعث بروز بیماریهایی چون اسهال خونی یا مالاریا می شوند. مبارزه با این بیماریها هزینه های زیادی دارد.

 

قارچ ها :

قارچ ها از مواد غذایی و نیز وسایل انسان ( مثل کاغذ، لباس، چرم و ...) استفاده می کنند. گروهی از آنها بیماریهایی ایجاد می کنند که به دشواری معالجه می شوند. اما انواع مفیدی هم دارند که در تولید مواد غذایی و شیمیایی، ایجاد طعم خوراکی ها، تولید داروها و دفع آفت های گیاهی مؤثرند.

قارچ ها جاندارانی هستند که زمانی با گیاهان و زمانی با آغازیان هم گروه بودند. اما امروزه دسته ی جداگانه ای محسوب می شوند. قارچ ها سبزینه ندارند. در بین قارچ ها انواع تک سلولی فراوان است. قارچ ها در محیط های متفاوتی رشد می کنند. حتی جاهایی که سایر میکروب ها توانایی زنده ماندن ندارند. شما مربای کپک زده دیده اید، در حالیکه غلظت زیاد قند جلوی رشد بسیاری از میکروب ها را می گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


آدمی و میکروبها 6ص