اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درمورد نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان


تحقیق درمورد نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

چکیده :

موضوع مقاله : نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان خانواده ها.

در یک نگاه کلی مشاوره نقش مهمی در تحول سلامت روانی دانش آموزان و خانواده ها ایفا میکند. آگاهی دادن به خانواده ها و دانش آموزان از جمله کار مشاوران است.همه انسانها در جستجوی سلامتی هستند اما هر کدام سلامتی را به گونه ای توصیف میکنند و درصدد رسیدن به آن هستند و مدرسه جای سالم سازی انسانها است هر جامعه ای از مدارس خود انتظار دارد که افردی با شخصیت متعادل، سازگار با عاطفه اجتماعی با اعتماد به نفس مسئولیت پذیر منطقی و عادل و در یک جمله افراد دارای سلامت روانی بار آورد همه اینها بستگی به وجود شرایط و محیط سازمان یافته و مناسب از طریق اعمال مدیریت و رهبری درست در سازمان مدرسه و همکاری و همگامی مشاور مدرسه با مدیر دارد. البته این نکته قابل ذکر است که سلامتی دانش آموزان بدون همکاری خانواده های آنها و در محیط خانواده و داشتن سلامت روانی والدین شکل می گیرد پس مدرسه و مشاوره به تنهایی نمی توانند جوابگوی این نیاز عظیم جامعه باشند.

اما در سالهای اخیر با نمایان تر شدن نقش و جایگاه مشاوره در نظام تعلیم و تربیت در مقطع متوسطه خدمات راهنمایی و مشاوره با سه هدف اصلی رشد، پیشگیری و درمان به عنوان وسیله ای برای تسهیل اهداف تعلیم و تربیت درمدارس به اجرا گذارده شد. ارائه خدمات مشاوره ای که خود نوعی آموزش و بخشی از خدمات راهنمایی است مشاوران میکوشند تا با ایجاد رابطه ی صمیمانه و دوجانبه به دانش آموزان در بررسی مشکلاتشان از جوانب و دیدگاه های مختلف کمک کنند تا با ایجاد روشهای صحیح روانی و عاطفی بتواند با محیط خود سازگاری حاصل نموده و برای حل مشکلات و رسیدن به سلامت فکر و روان از راههای مطلوب اقدام به مسئله گشایی و خود آرام سازی نماید که در این میان محیط تربیتی و خانوادگی در جلوگیری از پیش آمدهای روانی بسیار مؤثر می بشد که مشاوران در این میان نقش آموزشی خوبی برای آگاهی دادن به خانواده ها جهت چگونگی برخورد با فرزندان خود برای پیشگیری از بوجود آمدن امراض روانی دارند.و در نهایت اینکه فراموشی مبحث مشاوره در مدارس ضمن کاهش یادگیری دانش آموزان سبب ایجاد معضلات روحی جبران ناپذیری می شود و این خود یعنی از بین رفتن بهداشت روانی که به بهزیستی و رفاه اجتماعی و سازش منطقی با پیش آمدهای زندگی می اندیشد.

تهیه کننده : گیتی صیادی

مشاور دبیرستان شهیدنوروزی

ناحیه 3 کرج

بهمن ماه 83

فهرست

عنوان

 

صفحه

 

- مقدمه

 

 

 

- تعریف مشاوره

 

 

 

- اهمیت خدمات راهنمایی و مشاوره

 

 

 

- تعریف بهداشت روانی

 

 

 

- تعریف سلامت روانی

 

 

 

- 4 مفهوم نهفته در مفهوم سلامت روان

 

 

 

- علائم جسمانی

 

 

 

- اضطراب و اختلال در خواب

 

 

 

- اختلال در کنش اجتماعی

 

 

 

- افسردگی شدید یا اساسی

 

 

 

- بررسی نظریه های ارائه شده توسط روانشناسان معتبر دنیا راجع به سلامت روان

 

 

 

- سلامت روان از نظر آلپورت

 

 

 

- سلامت روان از نظر مذلو

 

 

 

- سلامت روان از نظر اریک فروم

 

 

 

- سلامت روان از نظر فرانکل

 

 

 

- سلامت روان از نظر کارل راجرز

 

 

 

- شاخصهای بهداشت روانی و شخصیت سالم

-نقش مشاوران و پیشنهادات علمی جهت تامین بهداشت روانی دانش آموزان و خانوادها

-جایگاه مشاوره در بهداشت روانی

 

 

 

- پیام مشاور

 

 

 

 

مقدمه :

توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان، رفع سرگردانی آنها در انتخاب رشته تحصیلی و شغل پرداختن به مسائل سازشی و ارتباطات اجتماعی آنها با دیگران (والدین، دوستان، خواهران، برادران، معلمان، همسایگان و...) کمک به حل مسائل عاطفی – روانی، شخصی و خانوادگی آنان به دلیل کمبود وقت و یا عدم آگاهی کافی والدین به ویژه در دوران حساس و پرمخاطره نوجوانی و دیگر مسایلی که ممکن است مانع از پیشرفت یادگیری و رشد صحیح دانش آموزان شود. بیش از آن است که در وقت و تخصص معلمان و دبیران بگنجد.

در ارائه خدمات مشاوره ای که خود نوعی آموزش و بخشی از خدمات راهنمایی است مشاوران می کوشند تا با ایجاد رابطه ای صمیمانه و دو جانبه به دانش آموزان در بررسی مشکلاتشان از جوانب و دیدگاههای مختلف کمک کنند تا با ایجاد رابطه ای صمیمانه و دو جانبه به دانش آموزان در بررسی مشکلاتشان از جوانب و دیدگاههای مختلف کمک کنند تا ضمن یادگیری فرآیند مشکل گشایی بتوانند با بینشی وسیع و همه جانبه به مسایل نگریسته موفق به اخذ تصمیمات مناسب گردند.

در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره یک مشاور هرگز برای هیچ دانش آموزی تصمیم نمی گیرد یا به او القای نظر نمیکند. تصمیم گیری اختیار و انتخاب و مسئولیت تام خود مراجع (دانش آموز) است. یک مشاور فقط میکوشد مسأله انتخاب و تصمیم گیری را که کاری بسیار دشوار و گاهی دردناک است را برای وی آسان سازد. در حقیقت یک مشاور در حل مشکل فقط می تواند با


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد نقش مشاوره در توسعه بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد