اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد فن ساختمانی صفحات

اختصاصی از اینو دیدی مقاله در مورد فن ساختمانی صفحات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد فن ساختمانی صفحات


مقاله در مورد فن ساختمانی صفحات

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 10

 

: ویژگیهای اصلی عبارتند از:

- سطح زمین از یک سری صفحات بزرگ ساخته شده است (مانند قطعاتی از یک بازی معمای(بازی که در آن قطعات تصویری را در کنار هم قرار می دهند) عظیم.

- صفحات در حرکت دائم مسافتی چند سانتی متر در سال را طی می کند.

-کف های اقیانوس مداوماٌ در حال حرکت هستند، که از وسط گسترش می یابد و در لبه ها فرو  می روند.

- جریان های هم رفتی زیر  صفحات، صفحات را به جهت های مختلف حرکت می دهد.

- محرکه منبع گرمای هدایت کننده جریان های همرفتی که در اعماق زمین رخ می دهد را دیو اکتیو پرتوزا می باشد.

- لبه های صفحات مزبور، در مکان هایی که علیه یکدیگر حرکت می کنند، مکان هایی از فعالیت ژئولوژی شدید هستند، از قبیل زمین لرزه، آتش نشان ها و ساختن کوه ها.

- فن ساختمانی صفحات نسبتاٌ تئوری جدیدی هست و در سال 1960 بود که زمین شناسان با کمک  بررسی های اقیانوسی، شروع به درک وقایع در زیر پاهایمان شدند.

شواهد برای فن ساختمانی صفحات در کجا هست؟

به نظر می رسد که قاره ها همانند یک یک بازی معما بریکدیگر تطبیق شود:

در صورتیکه شما به یک نقشه نگاه کنید، به نظر می رسد که آفریقا به درستی در کرانه شرقی جنوب آمریکا و دریای کارائیو خودش را جمع کرده. در 1912 یک دانشمند آلمانی بنام آلفرد و گفر پیشنهاد کرد که در دو قاره های مزبور یک زمانی به یکدیگر متصل می بودند سپس به نحوی از یکدیگر دور شدند. او پیشنهاد کرد که تمامی قاره ها یکبار همچون یک زمین بزرگی بنام Panege به یکدیگر متصل بودند. (و یقین داشت که Panege تا حدود 200 میلیون سال پیش یکپارچه (دست نخورده) می بود.

- قاره شناور _رانده

ایده اینکه قاره ها می توانند به اطراف رانده شوند شگفت انگیز نمی باشد، راندگی قاره ای.

زمانیکه Weyner در ابتدا ایده را در سال 1912 ارائه کرد مردم فکر کردند که او دیوانه هست. مسئله بزرگ وی این بود که او می دانست که قاره ها رانده می شدند ولیکن قادر به توضیح نحوه راندگی آنها نبود. تئوری قدیمی پیش از این (و خیلی اشتباه!!) "تئوری انباطی" بود پیشنهاد کرد که زمانی صفحات یک توپ (کروی شکل) ذوب شده ای بود و در پرسه خنک شدن سطح شکافته شد و برخودش تا شد. مسئله عظیمی از ایده مزبور این بود که تمامی حدود کوه ها می بایستی تقریباٌ سن یکسانی می بودند، و می دانستیم که این حقیقت نداشته توضیحات Weyner این بود که همچنانکه قاره ها حرکت کردند، لبه قاره پیشرو می تواند با مقاومت مواجه شود و از اینرو فشرده و بطرف بالا تاشود که کوه ها را تشکیل دهد در نزدیکی لبه های قاره های شناور.

Weyner همچنین پیشنهاد کرد که هندوستان در جهت شمالی به آسیا شناور بود که کوه های هیمالیا و البته کوه اورست را تشکیل می داد.

گسترش کف دریا

تصور اینکه تخته سنگ های سخت سنگی بتواند در اطراف جهان سرگردان باشد و دشوار بود. دانشمندان یک سرنخی از نحوه شناور بودن قاره ها را نیاز داشتند. اکتشاف زنجیره کوه ها که در زیر اقیانوس ها قرار دارند سر نخی بود که آنها در انتظارش می بودند.

صفحات تولید شده اند= در نمواد ذیل شما می توانید پوسته قاره ای را ببنید که در حال شروع به جدا شدن و تشکیل کرانه صفحه انشعابی می شود. زمانیکه یک انشعابی رخ می دهد. زمانیکه یک انشعاب در یک قاره رخ می دهد بنام شکافتن موسوم شده است. یک آراسته ای از مگما مواد گداخته از درون عمق طاق لایه بطرف بالا برمی خیزد که پوسته را بطرف بالا فشار می دهد و سبب نیروی فشار شکاف و جدایی قاره می شود. جریان های گدازه و زمین لرزه ها را می توان مشاهده نمود در نمودار ذیل شما می توانید ببینید که پوسته قاره ای در حال جدا شدن و ایجاد یک کرانه ورقه انشعابی         می باشد. زمانی که در یک قاره انشعابی رخ می دهد آن موسوم به شکافتن شده است. یک آراسته ای از مگما (گداخته آتش نشانی) ازعمق نمای طاق با فشار دادن پوسته برمی خوازد و سبب فشار قاره به شکستن و جدا شدن می شود. جریان های گدازه و زمین لرزه ها را می توان مشاهده نمود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد فن ساختمانی صفحات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد