دانلود رساله آکادمی موسیقی
117 صفحه
چکیده:
هنر در طول تاریخ وسیله ای برای سازگاری,انعطاف, خلاقیت,عشق و دوستی و سازگاری و آرامش مردم بوده است.در میان هنرها,موسیقی به دلیل داشتن انرژی ,تحرک, جاذبه ذاتی بسیار نافذ بوده و به طرز فوق العاده ای بشر را به خود مشغول کرده است.
موسیقی یکی از ابزارهای طبیعی و اثرگذار زندگی معاصر است و هرکس ناگذیر به شکلی از آن استفاده می کند.پس فهم آن نیز جز آموزش فکری مردم و از جمله وظایف آموزش و پرورش هر کشور می باشد.
افزایش درک و شناخت عموم از موسیقی و جایگاه واقعی آن مقوله ای جانبی و تصنعی نیست آنگونه که امروز در جامعه ما تصور می شود.بلکه موضوعی ساختاری و جز؛ برنامه های آموزشی و ترویج علوم است.
آکادمی موسیقی راه و روشی است برای استفاده از موسیقی جهت ایجاد آرامش ,خوشی,سلامت و افزایش توانایی فردی و اجتماعی در این زمینه است.
عصری که موسیقی در همه وقت و همه جا جاری است واز آن استفاده می شود.جامعه ایرانی علاقمند و نیازمند موسیقی است.موسیقی بخشی از فضا,مکان,تاریخ و احساس او است.
اگرچه موسیقی در این دیار به سبب ممانعت ها فرصت جلوه و تحول لازم را نیافته است,اما شور و عشق آن در دلها جاودان و در سرشت و نهاد ایرانی پایدار و جاری است.
از این رو ذهن موسیقیایی مردم ایران نیازمند ارتقا است و لازمه ارتقا؛ شنوایی و درک موسیقی آشنایی و شناخت و استفاده از موسیقی علمی بخصوص موسیقی کلاسیک و موسیقی ملی به مفهوم واقعی آن است.
به عبارت دیگر جامعه ایرانی نیازمند ارتقا؛ درک علمی از موسیقی و ترمیم فرهنگ شنوایی موسیقایی است تا از گردونه محدود احساس خارج و بر فضای گسترده و فکورانه آن نظر پیدا کند و موسیقی را بفهمد و در اختیار بگیرد.
آموزش و شنیدن موسیقی یکی از جلوه های کاربردی موسیقی در زندگی عموم است.آشنایی با این رشته می تواند استنباط و انتظار عموم از موسیقی را ارتقا؛ بخشد و ذهن را بسوی کاربرد گسترده آن وارد سازد.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول مقدمات
۱-۱-۱ اهداف پروژه
فصل دوم شناخت موضوع
۲-۱-۱ موسیقی
۲-۱-۲ هنرموسیقی
۲-۱-۳ پیدایش موسیقی
۲-۱-۴ نت ها در زبان های گوناگون
۲-۱-۵ تعریف موسیقی
۲-۱-۶ گذری برتاریخچه موسیقی ایران
۲-۱-۷ امکانات اجرایی موسیقی ایران
۲-۱-۸ اهمیت موسیقی
۲-۱-۹ آموزش موسیقی
۲-۲-۱ تعریف معماری
۲-۲-۲ موسیقی
۲-۲-۳ ارتباط موسیقی و معماری
۲-۲-۴ ریتم
۲-۲-۵ ریتم در موسیقی
۲-۲-۶ تاثیر ریتم و هارمونی در موسیقی
۲-۳-۱ هندسه
۲-۳-۲ تاریخچه هندسه
۲-۳-۳ هندسه اقلیدسی
۲-۳-۴ هندسه نا اقلیدسی
۲-۳-۵ هندسه در معماری
۲-۳-۶ هندسه و موسیقی
۲-۴-۱ تعریف فضا
۲-۴-۲ فضا و معماری
۲-۴-۳ فضا و موسیقی
۲-۴-۴ فضا و زمان
۲-۵-۱ ابزار بیان در معماری و موسیقی
۲-۵-۲ صدای نقطه
۲-۵-۳ نگاهی به موسیقی ایرانی
۲-۵-۴ موسیقی اصیل
۲-۵-۵ موسیقی بومی
۲-۵-۶ موسیقی مذهبی
۲-۵-۷ موسیقی تلفیقی
۲-۵-۸ موسیقی وارداتی
۲-۵-۹ نگاهی به موسیقی غربی
۲-۵-۱۰ موسیقی قدیم
۲-۵-۱۱ موسیقی کلاسیک
۲-۵-۱۲ موسیقی مدرن و معاصر
۲-۶-۱ معماری همان موسیقی و موسیقی همان معماری
۲-۶-۲ نتیجه گیری
فصل سوم بررسی اقلیم شهرستان اراک
۳-۱-۱ اقلیم استان مرکزی
۳-۱-۲ تقسیم سیاسی استان مرکزی
۳-۱-۳ موقعیت جغرافیایی شهرستان اراک
۳-۱-۴ منابع آبی شهرستان اراک
۳-۱-۵ پوشش گیاهی شهرستان اراک
۳-۱-۶ آب و هوای شهرستان اراک
۳-۱-۷ بادهای غالب شهرستان اراک
۳-۱-۸ زمین شناسی شهرستان اراک
۳-۱-۹ خاک های شهرستان اراک
۳-۲-۱ تقسیمات سیاسی شهرستان اراک
۳-۲-۲ ساخت سنی و جنسی جمعیت
۳-۲-۳ وضعیت سواد
۳-۳-۱ بررسی نمونه های مشابه
۳-۳-۲ تالار کنسرت والت دیسنی
۳-۳-۳ اپرا سیدنی
۳-۳-۴ تالار وحدت تهران
۳-۳-۵ سالن اپرا تنریف
۳-۳-۶ مجموعه تالار شهر تهران
فصل چهارم طرح
۴-۱-۱ دسته بندی و شناخت فضاهی کارکردی و کالبدی موسیقی
۴-۱-۲ گونه شناسی سالن ها
۴-۱-۳ تفاوت های اصلی سالن ها
۴-۱-۴ در غرب
۴-۱-۶ شکل سالن
۴-۱-۷ حجم سالن
۴-۱-۸ بررسی انواع سالن ها
۴-۱-۹ برنامه فیزیکی
۴-۲-۱ نانو فناوری
۴-۲-۲ بتن
۴-۲-۳ نانو تکنولوژی در بتن
۴-۲-۴ دی اکسید تیتانیوم
۴-۲-۵ بتن های خود ترمیم شونده
۴-۲-۶ لایترکان بتن عبور دهنده نور
۴-۲-۷ طراحی معماری یک بنا انتخاب اجزا
۴-۲-۸ رفتار قابهای صلب
۴-۳-۱ تاسیسات
۴-۳-۲ تهویه
۴-۳-۳ اطفا حریق
۴-۳-۴ نور پردازی
۴-۳-۵ آسانسور و پله ها
۴-۴-۱ الویت بندی دراهداف طراحی اقلیمی
۴-۴-۲ ویژگی های معماری مناطق سرد
۴-۴-۳ کاهش تاثیر باد در اتلاف حرارت ساختمان
۴-۴-۴ بهره گیری از انرژی خورشیدی در گرمایش ساختمان
۴-۴-۵ بهره گیری از شرایط مناسب هوای خارج
۴-۴-۶ تهویه مورد نیاز در اقلیم سرد و کوهستانی
۴-۴-۷ دلایل انتخاب سایت آکادمی موسیقی
منابع و ماخذ
دانلود رساله آکادمی موسیقی