اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان. doc

اختصاصی از اینو دیدی پروژه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان. doc


پروژه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 67 صفحه

 

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین سبکهای دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستا شهرستان ابهر است که فرضیه عنوان شده این است که بین اضطراب و سبکهای دلبستگی رابطه وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهر ابهر است که 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون اضطراب کتل و سبکهای دلبستگی بر روی آن اجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه از روش آماری ضریب هم بستگی پیرسون استفاده گردیده و چون t حامل 273/1 از اعتبار جهت پایایی ضریب هم بستگی از t جدول 676/2 در سطح معنی داری 5% کوچکتر است پس می توان گفت که فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار نگرفته و بین اضطراب و سبکهای دلبستگی رابطه وجود ندارد.

 

مقدمه:

تعامل اجتماعی با والدین در طول مراحل رشد نفس یا خود اهمیت بسزایی دارد.آنچه اهمیت زیادی دارد رابطه والد – فرزند است که می تواند نگرانیها را کاهش یا افزایش دهد اگر مادر یا مراقب اصلی، محبت و امنیت کافی تأمین کند، نفس به تدریج و به طور منظم رشد خواهد کرد و کودک به رشد روان شناختی مثبت کافی دست خواهد یافت انگیزهای کودکی آزاد خواهند بود تا به تلاشهای خودمختاری بزرگسالی تبدیل شوند و الگوی آمادگیهای شخصی شکل خواهد گرفت و نتیجه آن بزرگسال پخته و سالم خواهد بود.در صورتی که نیازهای کودکی ناکام شده باشند ، نفس به قدر کافی پخته نخواهد شد و کودک ناامن، متوقع ، حسود و خودخواه خواهد شد و از رشد روان شناختی او جلوگیری می شود که تمام این مراحل می تواند باعث اضطراب شود.سبکهای دلبستگی نشانگر شخصیت است و این سبکها نه تنها منشاء اثرات مهمی بر روی روان شناسی شخصیت و روان شناسی تحولی بوده بلکه تأثیر غیرقابل اغماضی بر آسیب شناسی روانی و ابعاد مختلف روان درمانگری مانند خانواده درمانی و زناشویی و روان درمانگری نوجوان داشته است.امروز این نظریه الهام بخش هزاران پژوهش درباره نقش نوع دلبستگی به تحول شخصیت، رشد اجتماعی، انواع اختلالهای روانی مانند اضطراب ، اضطراب جدایی، مدرسه هراسی، اختلالهای تغذیه ای .... بوده است.

مسألة اصلی در این پژوهش بررسی رابطه هویت خود، سبکهای دلبستگی و ویژگی های شخصیتی است و برای دست یابی به این هدف سؤال هایی مطرح شده است سبک های دلبستگی نقش مهمی در کنترل روابط نزدیک عاطفی و بخصوص روابط زوجین ایفا می کنند و هم چنین پیشنهاد شده است که برای فهم بهتر کیفیت رابطه زوجین بررسی سبک های دلبستگی در همسران مهم تر است و همین موضوع در بین نوجوانان و سبک های دلبستگی که بین نوجوانان و خانواده ها ایجاد می شود و گاهی اوقات ممکن است که وابستگی به این سبک ها باعث مشکلات روحی و روانی در فرد شود.

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسأله

سئوال مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق:

اهداف تحقیق

فرضیه تحقیق

متغیرهای تحقیق

تعاریف نظری و عملیاتی واژها و مفاهیم

فصل دوم

پیشینه و ادبیات

تحقیق

1تعریف اضطراب

2علل بروز و ریشه های اضطراب

3آثار و علایم اضطراب

3-1علایم جسمانی

3-2علایم روانی

4-2اضطراب بیمارگونه

4انواع اضطراب

4-1اضطراب طبیعی

5نقش اضطراب

6ترس و اضطراب

7رابطه اضطراب با جنس

8دیدگاههای نظری درباره اضطراب

8-1دیدگاه روان تحلیلگری

8-2دیدگاه رفتارگرایی

8-3دیدگاه وجودی

8-4دیدگاه زیست شناختی

تأثیرپذیری روان برشیوة  دلبستگی

نقش سبک های دلبستگی در روابط عاطفی

شیوه های دلبستگی

رابطة  احساس اضطراب در سبک دلبستگی اضطرابی

نگرش های مضطربانه دلبستگی توأم با اضطراب

رضایت مندی از ارتباط

"اضطراب دلبستگی" چیست؟

تعریف دلبستگی

نظریه فروید در مورد دلبستگی

کردار شناختی دلبستگی

مراحل دلبستگی

مرحله پیش دلبستگی (تولد تا 6 هفتگی )

مرحله دلبستگی در حال انجام (6 هفتگی تا 8-6 ماهگی)

مرحله دلسبتگی واضح (8-6 ماهگی تا 18 ماهگی -2 سالگی)

آشنایی با اضطراب

  اضطراب طبیعی

 تفکیک ترس از اظطراب

 تظاهرات محیطی اضطراب

 آیا اظطراب انطباقی است ؟

 علائم اضطراب

فصل سوم

تعیین روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری در تحقیق

روش تحقیق

روش آماری مربوط به فرضیه

فصل چهارم

یافته ها و تجزیه و تحلیل دادها

مقدمه

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع و مآخذ

 

فهرست جداول:

جدول 1 – 4 : نمرات خام آزمودنیها از آزمون پرسش نامه اضطراب سبکهای دلبستگی در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان

جدول 2-4 : بررسی رابطه بین اضطراب و سبکهای دلبستگی دانش آموزان سوم دبیرستان

 

منابع ومأخذ:

آزاد – حسین 1382  آسیب شناسی روانی  انتشارات رشد، تهران.

احدی – منوچهر 1380 – روان شناسی شخصیت، انتشارات فرهنگ، تهران.

احمدی – اصغر 1379 – اضطراب و دلبستگی آن – انتشارات نور، تهران.

راجرز – کارل  1382 – خویشتن یابی – ترجمه محسن سرمد – انتشارات نی، تهران.

راو – روان شناسی شخصیت ترجمه علی وهاب زاده – انتشارات نی ، تهران.

تیلیش – اردوارد 1380 – اضطراب چندگانه – ترجمه احمد فرهادپور – انتشارات راه، تهران.

دلاور – علی 1383 – آمار استنباطی – انتشارات رشد ، تهران.

دلاور – علی 1381 – روش تحقیق در علوم تربیتی – انتشارات رشد، تهران.

جی – هنت 1385 – نظریه های شخصیت ترجمه سیدیحیی محمدی – انتشارات سمت، تهران.

کریمی – یوسف 1380 – روان شناسی شخصیت – انتشارات البرز، تهران.

کاپلان و سادوک 1381  نظریه های روان شناسی – ترجمه نصرالله پورافکاری – انتشارات رشد، تهران.

محمدی، سید یحیی 1382 – اضطراب و راهکارهای درمان – انتشارات نور ، تهران.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد