تحقیق درمورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد رو حیه و نشاط معلمی در قالب تعداد صفحات 20 word
چکیده
روحیه و نشاط معلمی مانند دیگر مسائل تحت تاثیر عوامل متعددی است که در صورت تجمیع این عوامل این روحیه و نشاط شکل می گیرد و می تواند موجبات جلوگیری از پیری معلم را فراهم کند. اهمیت نشاط معلم به نقش و تاثیر معلم در تربیت نسل آینده و ضرورت نشاط و شادابی در امر تعلیم و تربیت است. معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و مسئله ای که باید در مرکز توجه و برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد، این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد.معلم و دستگاه های مسئول خود بیشترین تاثیر را در ایجاد روحیه و نشاط معلمی دارند و می توانند در ایجاد روحیه و نشاط معلمی در خود و همکاران تاثیرات قابل توجهی داشته باشند.
باید توجه داشته که معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و لذا تفاوت عمده در جدی گرفتن و جدی نگرفتن این مسئله در آموزش و پرورش است و موردی که باید درصدر توجهات قرار گیرد این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد. بنا بر این ما در مقاله حاضر تصمیم داریم به نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی بپردازیم.
به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عوامل پیرشدن روحیه معلمان عبارتند از:
بی انگیزگی و نبود مشوق های کافی برای ایجاد انگیزه در معلمان
عدم شایسته سالاری در آموزش و پرورش
ناعدالتی های اداری و تبعیض ها
نداشتن امنیت مالی
نبود برنامه برای ارتقا سطح علمی ، دینی و اخلاقی معلمان
عدم استفاده از تجارب همکاران بازنشسته و ایجاد نا امیدی در معلمان
حجم کاری بالای معلمان
پایین آمدن وجهه و شان معلمی
حجم بالای دانش آموزان در کلاس
نداشتن علاقه و انگیزه به شغل معلمی
نبود زمینه برای ظهور و بهره گیری از خلاقیت معلمان
کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس
ناراحتی های جسمی و روانی معلمان
به روز نبودن معلم
بی برنامه گی معلمان در سه ماه تعطیلات تابستان
مطلوب و دل پسند نبودن خروجی آموزش و پرورش
نارضایتی معلمان از وضع موجود
کم توجهی خانواده ها و اولیاء دانش آموزان به تحصیل و تربیت فرزندان
سختی کار معلمی
لحاظ نشدن ملاکهای لازم برای گزینش معلم در بدو استخدام
ضعف ایمان و اعتقاد قلبی و روحیه جهادی
گرایش به فرهنگ غربی و دنباله روی از سبک زندگی غیر اسلامی
نظام آموزشی کهنه و نبود برنامه برای تغییر و نوآوری در آن
بی انگیزگی دانش آموزان و احساس هدر رفتن زحمات در معلم
داشتن شغل دوم که با روحیه معلمی سازگار نیست
کم توجهی جامعه به تعلیم و تربیت و شغل معلمی و قدر شناسی نکردن از زحمات آنها
کم رنگ شدن نقش تربیتی معلم با ظهور و بروز عوامل حقیقی و مجازی فرهنگ ساز
آنچه بیان شد نقطه نظرات همکاران بود که به نظر می رسد عوامل واردی است و جا دارد مورد توجه همه مسئولان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت و متولیان قرار گیرد.
این تحقیق شامل
1-چکیده
2-مقدمه
3-بیان مسئله
4-پیشنه تحقیق
5-اهمیت موضوع
6-صدای معلم
7-روش های تدریس
8-شوخ طبعی و خنده رویی
9-گفتار های غیر کلاسی
10-کار های فوق برنامه ای
11-ورزش های صبح گاهیی
و..................
18-منابع و ماخذ
نقش معلم و دستگاه های زیربط در ایجاد نشاط معلمی