الگوی برنامه ریزی:
مرحله 1- توسعه دانش توریسم ورزشی
مرحله 2- ارزیابی ظرفیت جامعه
مرحله 3- تعیین اهداف و ساخت یک نسخه ( از الگو )
مرحله 4- ساخت یک شیوة راهبردی
فرایند برنامه ریزی:
چه چیزی را باید بدانیم
در حال حاضر کجا هستیم
به کجا می خواهیم برویم
چگونه به آنجا خواهیم رسید
مرحله 1 ـ گسترش توسعه دانش توریسم ورزشی
توریسم ورزشی چیست:
ورزش یک صنعت بزرگ محسوب می شود و یک دلیل برای مسافرت مردم است . چه ورزشکاران تراز اول جهانی به مسابقات المپیک یا رقابتهای جهانی رشته ورزشی خودشان سفر کنند ، چه خانواده ای در تعطیلات
آخر هفته یا پسر یا دخترشان برای شرکت به یک رویداد محلی سفر کنند
انواع توریسم ورزشی:
بیش از80 کیلومتر سفر می کنند و تمام شب را در جایی می مانند توریسم محسوب می شوند .
ورزش دلیل مسافرت آنها است یعنی قبل از اینکه آن محل برای آن رویداد خاص مشخص شود به آن منطقه سفر نکرده اند .
اثرات اقتصادی رویدادهای ورزشی
ابعاد یک رویداد توریسم ورزشی:
تعداد شرکت کنندگان : از جمله ورزشکاران ، مربیان و مقامات رسمی
تعداد تماشاچیان : شرکت کنندگان کمی دارند اما برخی از رویدادها تماشاچیان زیادی دارد
طول رویداد : بسیاری از رویدادها فقط یک روز به طول می انجامد رویدادهای دیگر در طول یک هفت یا بیشتر اجرا می شود . بعضی مانند جام جهانی فوتبال 4 تا 6 هفت بطول می انجامد .
تکرار رویداد : رویدادهای هرساله و همچنین در مدت طولانی رخ می دهد بسیار مهم هستند
بازار رویداد
چه کسانی در رویداد درگیر می شوند
شامل 40 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت برنامه ریزی توریسم ورزشی