اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش. doc

اختصاصی از اینو دیدی پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش. doc


پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش. doc

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 95 صفحه

 

چکیده:

استفاده از محیط مجازی کاربرد های واقعی و توان واقعی بالقوه فوق العاده ای دارد به طوری که کاربران می توانند مدل شبیه زندگی را تجربه کنند یا در محیطی امن قدم بزنند و در عین حال بر روی آن محیط کنترل داشته باشند.

واقعیت مجازی،یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر میتواند به گونه ای با آن ارتباط برقرار کند که گویی یک محیط فیزیکی است. کاربر،محیط را در صفحه های نمایشی می بیند که احتمالا بر روی یک جفت عینک های ویژه سوار شده است.

وسایل ورودی خاص ،همچون دستکش هایا لباسهای مجهز به سنسورهای حرکت یاب،عملیات کاربر را تشخیص می دهد.

در این پایان نامه بکار گیری واقعیت مجازی در آموزش مورد بررسی قرار گرفته که شامل به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش سربازان و هم چنین به عنوان ابزار آموزشی برای خلبانان، رانندگان، معدنکاران و به کارگیری آن در تحصیل و کلاس مجازی و در آموزش پزشکی و گرافیک وانیمیشن کامپیوتری است.

بنا براین نتیجه می شود که واقعیت مجازی می تواند هزینه های بالای آموزش با استفاده از تجهیزات آموزشی که ناشی ازکمبود در تعدادوقیمت گران آنها می باشد راکاهش دهد و با خلق یک محیط واقعی برای آموزش، کارایی سیستم های آموزشی و روند یادگیری را بهبود بخشد.

 

مقدمه:

1ـ واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر می تواند به گونه ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است.

2ـ واقعیت مجازی، تولید نرم افزاری ـ رایانه ای از یک پنداره یا محیط است که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می شود، اطلاق می گردد.

در حقیقت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است.

در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخدادهای مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را با استفاده از مبدلهای طراحی شده و حسگرهای خاص به طور تعاملی در دست می گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول:تعریف واقعیت مجازی و کاربردها

1ـ1ـ تعریف واقعیت مجازی

1ـ2ـ تاریخچه واقعیت مجازی

1_3_1_ واژگان

1_3_2_خصوصیات VRشناور

1_3_3_محیط های مجازی مشترک

1_3_4_VRغیرشناور

1ـ4ـ VRML

1ـ5ـ فن آوری های مربوط به VR

1ـ6ـ کاربردها

فصل دوم:انواع کارهای انجام شده در زمینه آموزش

2ـ1ـ شبیه سازی برای سربازان

2ـ2ـ شبیه سازی برای خلبانان

2ـ3ـ جسم ها و ذهن های مجازی(آموزش در پزشکی)..

2ـ4ـ VR در کلاس(شبیه سازی برای آموزش در کلاس)..

2ـ5ـ شبیه سازی برای آموزش دانشجویان_دانش آموزان_بیماران

2ـ6ـ تورهای مجازی

2ـ7ـ ارزیابی VR آموزشی

فصل سوم:ترجمه ی دو مقاله تخصصی در زمینه ی به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش

3ـ1ـ سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی

3ـ2ـ تدوین یک سیستم آموزش طب سوزنی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی

پیشنهاد

مراجع

 

فهرست شکل ها:

شکل1:SENSORAMA

شکل2:نمایشگر روی سر

شکل3:نمای داخلی دستکش داده ها

شکل4: دستکش داده ها

شکل5:VRدر بیوشیمی

شکل6: VRدر پزشکی

شکل7:CAVE

شکل8:HMD

شکل9:BOOM

شکل10:سیستم CAVE

شکل11: نمای بیرونی دستکش داده ها

شکل12:حرکت دادن فرمان اتومبیل

شکل14:پرداخت راه پله

شکل15:دنیای مجازی واقعی و انتزاعی

شکل16:شبیه سازی برای سربازان

شکل17: شبیه ساز پرواز

شکل18:شبیه ساز آموزشی

شکل19:VRدر جراحی

فهرست جدول ها

جدول 1

جدول 2

 

منابع ومأخذ:

{1}F.shirota,acu-points quick cure ,kodansha

Shphia books (2002)in Japanese

{2}H.MORI,INITATION OF ACUPUNCTURE,IDO-NO-NIPPON

,PP,8-14,(1971)(IN JAPANESE)

{3}MEIJI UNIVERSITY OF ORIENTAL MEDICINE,

HTTP://WWW.MEIJI-U.AC.JP/

{4}I.SUGIYYAIMA,MANUAL OF ACUPUNCTURE.GENSOSHA,INC.

13-21(2003)(IN JAPANESE)

{5}LAIN-YI CHEN,HIDETOSHI ATSUMI AND HIDEO FUJIMOTO,

A COMPUTER TRANING SYSTEM FOR ACUPUNCTURE WIDTH

FORCE FEED BACK ,PROCEEDINGS OF THE FIRST INTERNATIONAL

CONFERENCE ON COMPLEX MEDICAL ENGINEERING,

245-248(2005)

{1}YANG SI,LI XIAONIN,AND XIE HUI,"UAV SERVICING AND TRANING SYSTEM BASED ON VR AND HLA",IN PROCEEDINGS OFF ICEMI 2007,2007,PP.341-345.

{2}WANG CHENG ZHOU JUN-QING,TECNOLOGY OF VISUAL

SIMULATION MODEL BASED ON CREATOR.HAU ZHONG SCIENCE AND

TECNOLOGY UNIVERSITY PRESS,WUHAN,2005

{3}GONG ZUO-RONG,PROGRAM OF VEGA.DEFENSE INDUSTRYES

PRESS ,BEGING,2002

{4}LIANXING JIA ,SHIGANGS HAN LIN WANG.HUA LIU,"DEVELOPMENT AND REALIZATION OF A STREET DRIVING SIMULATOR FOR VI RTUAL TOUR",IN PROCEEDINGS OF ANSS 07,2007,PP.1-4

{5}SHINENG CHEN ,LEMEI XU,HUILI,"RECEARCH ON 3D

MODELING IN SCENE SIMULATION BEASED ON CREATOR AND

3DSMAX",IN PROCEEDINGS OF ICMA05 ,2005,PP.1736-1740.

{6}GREWIN DE HANN,MICHAL KOUTEK,FRIST H.POST,"FLEXIBLE

ABSTRACTION LAYERS FOR VR APPLICTION DEVELOPMENT",IEEE

VIRTOAL REALITY CONFERENCE,2007,PP.239-242.

{7} http://www.ieeexplore.ieee.org

{8} http://www-vrl.umich.edu/intro

{9} http://www.scienceclarified.com

{10} http://design.osu./edu/clarson/history/lesson17.html


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد