برگرفته از مقاله
مریم سلیمی و بهروز مظلومی فر
اینترنت اشیا
اریک اشمیت، رئیس سابق هیئت مدیره گوگل :
خیلی ساده میگویم که اینترنت ناپدید خواهد شد. در آینده نزدیک تعداد بسیار زیادی آدرس IP، دستگاه های هوشمند، حسگرها، تکنولوژی های پوششی و تعاملی وجود خواهند داشت که ضمن استفاده از آنها دیگر حضوراینترنت را احساس نخواهید کرد. اینترنت بخشی از وجود شما در همه حال خواهد بود. تصور کنید که در اتاقی قدم می گذارید که ایستا نبوده و داینامیک است. و شما با همه اشیایی که در این اتاق وجود دارد تعامل برقرار می کنید
شناسایی مهرههای کلیدی و تاثیرگذار
لزوم شناخت افراد مهم علاقهمند به انتشار گرافیکهای اطلاع رسان شما در شبکههای اجتماعی با فالوورهای زیاد، مثال:
(Chapman ,2014)
ما با نسل جدیدی به نام نسل هزاره سوم (دارای سنی حدود 16 تا 34 سال)
دارای تمایل زیادی به استفاده از فناوریهای نوین و همچنین رسانههای اجتماعی
ضروری است شرکتها برای جذب این گروه از مخاطبان، ویژگیهای شخصیتی و ارزشهای این گروه را درک کنند و بپذیرند
آنها تحت تاثیر پیشرفتها و نوآوریهای گستردهای که در عرصه فناوری رخ داده است، به شکل جدیدی با برندها تماس برقرار میکنند
67 درصد این گروه از تلفن همراه هوشمند استفاده میکنند
این گروه کمتر کتابها و مجلات چاپی میخوانند و حتی کمتر تلویزیون تماشا میکنند
سرعت و راحتی برایشان بسیار مهم است ) عموما به دنبال لذت آنی هستند(
به دوستان خود بیشتر از کارشناسان اعتماد دارند
روابط اجتماعی گستردهتری دارند) به کمک رسانههای اجتماعی با افراد بیشتری و به دفعات بیشتر با همسن و سالان و دوستان خود ارتباط برقرار میکنند، حدود نیمی از آنها (46 درصد) بیش از 200 دوست در فیسبوک دارند. همچنین آنها از اینکه مطالبی را که در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند، مورد تایید دوستانشان قرار بگیرد، احساس ارزشمندی میکنند.(
به دنبال ساختن جهان بهتری هستند. آنها بر این باورند که میتوانند جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنند و ارتباط جمعی و کار گروهی را لازمه آن میدانند. برای شرکتهایی که دغدغههای اجتماعی و زیست محیطی دارند احترام قائل هستند
این نسل دارای تاثیرگذاری زیادی بر سایر افراد جامعه هستند. (دنیای اقتصاد، 1393)
متولدین بین سالهای ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ متولد کاملا همراه با دنیای تکنولوژی رشد کرده اند و سالانه بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در بازار تکنولوژی خرج می کنند
داشتن مشاغل مجازی و استارآپی را به مشاغل دفتری و سنتی همراه با بازنشستگی ترجیح می دهند
با یک گروه جدید سر و کار دارید که باید نقشه های مبتکرانه و خلاق برای جذب این افراد داشته باشید
استناد به شبکه های اجتماعی ( ۸۴% این افراد اعتراف می کنند که نظرات دیگران در شبکه های اجتماعی بر روی تصمیم آنها اثر گذار بوده)، ضرورت استفاده مناسب از همچنین از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر برای ارتقای برند و اشتراک گذاری محتوا
توجه به پیشنهاد های وسوسه انگیز ( به شدت علاقمند به کوپن های تخفیف، حراجی ها و پیشنهادات ویژه هستند و آفرهایی با کمتر از ۳۰% تخفیف برایشان وسوسه انگیز نیست)
موبایلی شدن (۸۳% نسل موبایل با گوشی های خود به رختخواب می روند): ضرورت داشتن برنامه های تبلیغاتی در اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی موبایل و اشتراک گذاری محتوا
هرجا که هستند شما هم باشید
اگر آنها به سمت شما نمی آیند شما به طرف آنها بروید! مطابق آمارها ۸۵% این افراد خریدهای خود را پس از مشاهده در شبکه های اجتماعی انجام داده اند پس لازم است که این شبکه های اجتماعی را بشناسید و در آنها فعالیت کنید. ۵ شبکه برتر عبارتند از:
همچنین باید بدانید که تبلیغات ویدئویی اثر بیشتری روی این گروه سنی دارد.
تحقیقات روی محتوای اشتراک گذاشته شده در دههی گذشته نشان داد که:
دانلود پاورپوینت اشتراکگذاری محتوا در روابط عمومی ها با نگاهی به آینده- 41 اسلاید