مقالات علمی پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمت Pdf صفحات 15
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش عاطفی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات بیمه ای بیمه دانا شهر تهران -
است و در آن نقش تعهد سازمانی، رضایتمندی شغلی و هوش عاطفی کارکنان به همراه کیفیت خدمات بیمه ای از نگاه مشتری بررسی شده است. برای این
منظور از پرسشنامه سروکوال برای سنجش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات و پرسشنامه می یر و آلن برای سنجش تعهد سازمانی و پرسشنامه JDI برای
سنجش رضایتمندی شغلی و پرسشنامه گولمن برای سنجش هوش عاطفی کارکنان و ضریب آلفای کرونباخ ) α = 0.05 ( استفاده گردید، روش تحقیق بکار
رفته نیز ترکیبی از روش های تحلیلی توصیفی و پیمایشی می باشد تا بتواند با تجزیه و تحلیل آماری داده های بدست آمده، به اهداف تحقیق برسیم . جامعه -
آماری پژوهش مورد نظر 98 از کارکنان بیمه و 500 نفر از مشتریان بیمه دانا شهر تهران بود و با استفاده از رابطه کوکران و حجم نمونه 80 نفر برای سنجش
کارکنان و 217 نفر برای سنجش مشتریان بیمه محاسبه گردیده است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل آماری از نرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون و
رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج تحقیق نیز نشان می دهد که هوش عاطفی و رضایتمندی شغلی کارکنان و تعهد سازمانی کارکنان رابطه معنا
داری با کیفیت خدمات دارد، البته میزان ارتباط تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات بیمه ای بیشتر است.
واژه های کلیدی :
هوش عاطفی، رضایتمندی شغلی، تعهد سازمانی کارکنان، کیفیت خدمات بیمه ای
بررسی ارتباط بین هوش عاطفی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی برکیفیت ارائه خدمات )مورد مطالعه: شعب بیمه دانا شهر تهران(