فهرست مطالب:
1-تعریف بازاریابی
2-تعریف خدمت و خدمات
3-انواع بازاریابی
4-بازاریابی خدمات
5-ویژگی خدمات
6-آمیخته بازاریابی خدمات
7-ارزش آفرینی مشتریان
8-مزایای رقابتی بانکها
9-ارکان بازاریابی خدمات بانکی
10-ارزش آفرینی مشتریان
11-نتیجه گیری
--------
تعاریف بازاریابی:
“تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از بازاریابی“
انجام فعالیت های تجاری به گونه ای که کالاها و خدمات از تولید کننده به
مصرف کننده یا کاربر جریان پیدا کند.
“تعریف لغتنامه آکسفورد از بازاریابی“
مجمو عه ای از فعالیت های انسانی- اقتصادی هدایت شده در جهت ارضای نیازها و خواسته های افراد جامعه از طریق فرایند مبادله.
فرایندی است مدیریتی- اجتماعی که به وسیله ی آن افراد وگروه ها از طریق تولید ومبادله کالا ویا خدمات با یکدیگر به امر تامین نیاز ها وخواسته ها اقدام می کنند.
خدمات چیست؟
یک خدمت عبارت است از اقدام یا
عملکردی که توسط یک طرف به طرف
دیگر ارائه می شود.
خدمات
اگرچه فرایند کار ممکن است به یک کالای فیزیکی ارتباط داشته باشد ولی اساسا عملکرد جنبه نامحسوس داشته و معمولا باعث مالکیت بر هیچ یک از عوامل تولید نمی شود.
انواع بازاریابی:
در این نوع بازاریابی مدیران چندان فعال نبوده اند ، اما سازمانهای خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته اند و برنامه های خود را به پایه چهار عنصر آمیخته بازاریابی بنا کرده اند به نتایج مثبتی رسیده اند. میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کار های خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است و هرچه تجارب و فعالیتها پیچیده تر باشد امور خدماتی رشد بیشتری می یابد.
ویژگی های منحصر به فرد خدمات:
غیرملموس بودن
غیر همگن بودن(متغیر بودن)
غیر قابل ذخیره بودن
آمیخته بازاریابی خدمات:
1- محصول یا خدمت
2- قیمت خدمات
3- محل فروش یا ارائه خدمات (توزیع)
4- ترویج و توسعه خدمات
5- کارکنان (ارائه دهنده خدمت)
6- امکانات و دارایی های فیزیکی
7- مدیریت فرآیند
چهار دوره مدیریت بازار:
دوره تولید انبوه
دوره بازارگرایی
دوره مشتری گرایی
دوره ارزش آفرینی وخلق ارزشهای جدید برای مشتریان
دانلود پاورپوینت بازاریابی خدمات (خدمات بانکی)