اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

برنامه ریزی آموزشی

اختصاصی از اینو دیدی برنامه ریزی آموزشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 61

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

1- جمع آوری اطلاعات مکمل

دیدگاه ها و عقاید

یادگیری مکمل

تاثیر های ناخواسته

3

4

11

18

2- ترجمه مقاله

ارزیابی کیفیت در آموزش های - دیدگاهها

ارزش افزوده شده

ارزیابی نتایج

دروندادها و شهرت

ارزیابی کارشناسی

خودگزارش ها

فرآیند ها و میزان های مشارکت

فهرست منابع و مآخذ

جمع آوری اطلاعات مکمل

ارزشیابی درسها ، برنامه ها و دوره های آموزشی شامل جمع آوری نظامدار انواع متعددی از اطلاعات ، تحلیل و تفسیر آن اطلاعات ، قضاوت درباره ی ارزش فعالیت آتی است . اطلاعات مربوط به عملکرد فراگیر در آغاز و مدت زمانی پس از آغاز اقدام آموزشی میزان به اجرا در آمدن برنامه ی طراحی شده و هزینه های برنامه ، همه و همه اطلاعات لازم در ارزشیابی هستند . اما به هر حال این اطلاعات کافی نیستند . یک رده ی اطلاعات دیگر هم هست باید مورد توجه قرار گیرد . از آنجا که اطلاعات این رده خود چندین نوع اطلاعات مختلف را در بر می گیرد ، به آن اطلاعات « مکمل » می گویند . منظور این نیست که اهمیت این نوع اطلاعات از سایر اطلاعات که قبلا مورد بحث قرار گرفت کمتر است . در حقیقت ، ممکن است اطلاعات مکمل برای قضاوت درباره ی ارزش یک فعالیت آموزشی نقشی تعیین کننده داشته باشند . منظور فقط این است که اطلاعاتی که در این فصل به آنها پرداخته می شود از انواع کم و بیش گوناگون هستند این اطلاعات معمولا از آن توجهی که نثر اطلاعات مربوط به عملکرد – فراگیر با توجه به هدف های آموزشی شده است بی نصیب مانده اند .

سه مقوله اطلاعات مکمل ، که در این فصل مورد بحثقرار گرفته اند ، عبارتند از دیدگاه ها و عقاید افراد و گروه ها ، عملکرد فراگیر که در هدف های برنامه منظور نشده است . و تاثیری ناخواسته آموزش . شاید مجاز باشیم که با هر مقوله به عنوان یک رده اطلاعاتی مجزا برخوردار کنیم ، زیرا رابطه ی بین این مقوله ها در بهترین حالت بسیار ظریف است .

به هر حال ، در این صورت هفت رده اطلاعات اصلی خواهیم داشت که حاصل مطلوبی نیست ، زیرا به چهار چوبی پر دردسر تر می انجامد .

گناجندن اطلاعات مربوط به دیدگاه ها و عقاید به عنوان مقوله ای در اطلاعات مکمل ، الزاماً بدین معنی نیست که اهمیت این اطلاعات فی نفسه از هر رده اطلاعات دیگر کمتر است . به علاوه ، وجود رده ی اطلاعاتی که مکمل نامیده می شود ، بیانگر تعیین پذیری خاصی است که امکان انطباق انواع جدید اطلاعات را فراهم می آورد .

دیدگاه ها و عقاید

جلب دیدگاه ها و عقاید افرادی که افرادی که با فعالیت آموزی به نحوی در تماس هستند ، گاه همراه با تلاش های ارزشیابی صورت گرفته است . نظر ها درباره ی پذیرش چنین اطلاعاتی یکدست نبوده است . در بسیاری از موارد ، دیدگاه ها و عقاید شرکت کنندگان ، معلمان ، مدیران و سایران در جهت منابع خود آنها تلقی شده و تنها به چشم شهادتنامه دیده شده است و نه بیشتر . بدون شک این این قضاوت پایه و اساسی کافی دارد : افرادی که به نحوی در یک فعالیت ذینفع هستند تمایل دارند که آن فعالیت با حسن نظر مورد قضاوت قرار گیرد . چنین تمایلی شاید آگاهانه باشد شاید هم نباشد . دلیل هر چه باشد ، اغلب هنگام قضاوت درباره ی یک فعالیت آموزشی به دیدگاه ها و عقاید افراد مرتبط با آن برنامه اهمیت زیادی داده نمی شود . از طرف دیگر ، کارکنان برنامه اغلب برای این گونه اطلاعات بیش لز حد اهمیت زیادی داده نمی شوند .

تفرقه ی موجود در زمینه ی میزان توجهی که باید نثار اطلاعات مربوط به دیدگاه ها و عقاید افراد مرتبط با یک فعالیت آموزشی شود ، جای بسی تأسف دارد . دیدگاه ها و عقاید مختلف در ارزشیابی یک برنامه آموزشی نقشی حیاتی ایفا کند . یک برنامه ی زبان انگلیسی را به عنوان نمونه در نظر بگیرد که در آن از آثار نویسندگان معاصر امریکا استفاده می شود . امکان دارد بعضی از والدین و اعضای جامعه احساس کنند که در برخی از مطالب گزیده برای مطالعه زبانی به کار رفته که سخت منافی احساس کنند که در برخی از مطالب گزیده برای مطالعه زبانی به کار رفته که سخت منافی عرف جامعه


دانلود با لینک مستقیم


برنامه ریزی آموزشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد