لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 30
اهداف دوره پیش دبستانی
• 1- شناخت حواس و پرورش مهارت استفاده از آن
• 2- پرورش مهارت های زبان
• 3- توسعه توانایی های جسمانی
4- توجه به محافظت اندام ها(بهداشتی ، ایمنی،تغذیه ای)
5- شناخت محیط زیست وتوجه به حفظ آن
6- درک مفاهیم اساسی علوم و ریاضی
7- توسعه ی توانایی ذهنی./ مشاهده، قدرت تمرکز ،طبقه بندی ،استدلال ، حل مسأله،خلاقیت،پرسش گری و...
8- پرورش مهارت های زندگی (توانایی تصمیم گیری، توانایی خودآگاهی ،
توانایی ایجاد روابط بین فردی و...)
9- پرورش ذوق هنری ودرک زیبایی ها
10- شناخت مقررات وقوانین اجتماعی وتوسعه روابط اجتماعی
11- شناخت فرهنگ ونشانه های میهنی ومذهبی
حدودانتظارات مربوط به شناخت حواس
1- تشخیص اشیاء به وسیله چشم
2- تشخیص زبری ونرمی-سردی وگرمی به وسیله لمس کردن
3- تشخیص بوها به وسیله ی بینی
4- تشخیص صداها به وسیله ی گوش
5- تشخیص مزه ها به وسیله ی زبان
6- استفاده از حواس برای شناخت
7-استفاده از حواس درتشخیص تفاوت وشباهت ها
8- به کار گیری حواس در جمع آوری اطلاعات
9- تشخیص اشیاء در صور مختلف
10-استفاده ازحواس برای شناخت کل وجزء اشیاء وپدیده ها
حدودانتظارات مربوط به پرورش مهارت های زبان
الف - دقت در گوش دادن
- گوش دادن به سکوت(موسیقی سکوت)
- گوش دادن به صداهای پیرامون
- توجه ودقت به صداهای آخرواول کلمات
- تشخیص زیر وبمی صداها وپیدا کردن منبع وجهت صدا
ب- بررسی شنیده ها ودریافت هسته ی معنایی پیام و ارتباط میان بخش های یک پیام
- آشنایی با ریتم طبیعی(صدای ضربان قلب- صدای ریزش باران، صدای سم اسب و...)
- درک نقطه نظرات محسوس گوینده
- پیروی از سه دستورالعمل و فرمان ساده
- تشخیص ارتباط علت ومعلولی یک پیام
- انسجام در رساندن پیام
ج - درک پیام در گونه های مختلف زبانی
- تشخیص ودرک اشارات،لحن وآهنگ در کلام
سخن گفتن
الف- به کارگیری کارافزارهای مناسب ارتباطی در سخن گفتن:
- کاربرد مناسب حرکات دست و چهره،لحن وآهنگ صدا در سخن گفتن
- بیان احساسات خود برای شادی وغم های دیگران
- تقلید صداهای شنیده وریتم های مختلف
- تقلید ریتم های طبیعی(صدای ضربان قلب،ریزش باران، صدای سم اسب و...)
ب- حرکت از سخن خود محوربه گفت وگوی دو سویه و سخن گفتن در برابر جمع
- شرکت در بحث وگفت وگوهای کلاسی و بیان اندیشه در رابطه با موضوع مطرح شده
- بیان تجربیات و توصیف و توضیح دیده ها و شنیده ها در جمع بدون اظطراب وشتاب زدگی
- ارائه نظر وپیشنهاد
- گسترش گنجینه لغات واژگان پایه(واژگانه پایهی شنیداری،واژگان پایه فعال و...)
- بیان صحیح کلمات جدید
- به کارگیری جملات و عبارات کوتاه
- کامل کردن عبارات کوتاه
- بیان کلمات معنی دار و هم قافیه
خواندن
-ارتباط بین بخش های مختلف تصاویر
- ارتباط نماد تصویری با نماد نوشتاری
نوشتن
- دوره کشی نوشتاری
- وصل کردن خط چین ها ونقطه
- ترسیم خطوط مختلف در دفتر بی خط(افقی، عمودی، گردی، سه کوش، چهار گوش)
- حدود انتظارات مربوط به(توسعه توانایی های جسمانی)
1. درست راه رفتن و درست نشستن
2. راه رفتن روی سطح شیب دار، خطوط مستقیم وزاویه دارو...
3. پریدن به جلو و ازروی مانع، طناب بازی، لی لی کردن و...
4. صحیح به دست گرفتن مداد جهت ترسیم خطوط و نقاشی کردن
5.سوزن نخ کردن و کاردوخت
6.بریدن کاغذ،تا کردن، چسباندن و...
7.هدف گیری (پرتاب توپ در سبد و...)
8.استفاده صحیح از قاشق و جنگال در غذا خوردن
9.پر و خالی کردن و حمل ظروف محتوی آب و...
10. پوشیدن و بیرون آوردن کفش، لباس
11. بالا و پایین رفتن از پله ها
12. باز کردن و بستن بند کفش
13. تقلید کردن
14. جمع آوری وسایل
اهداف دوره پیش دبستانی