مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 8
چکیده
هدف از نگارش این مقاله، توسعه نگاه خوشهای در مدیریت کارآفرینی و نوآوری در صنایع تولیدی است. آنچه که بیش از
پیش نیاز کشورمان است، کارآفرینی و نوآوری در صنایع تولیدی است. حل مشکلات اقتصادی، اشتغال فارغ التحصیلان
دانشگاهی و توسعه پایدار کشور در گرو کارآفرینی و نوآوری در صنایع تولیدی است. مدیریت خوشه کارآفرین، یک
سیستم پیچیده شامل اقدامات متقابل بهم متصل و تصمیم گیری جهت گیری شده در جهت دستیابی به اهدافی از قبیل ادغام
و هماهنگی توسط منابع حال و آتی در ساختار خوشه و توسعه همکاری درون و بین سازمانی، تعیین بهره وری فعالیت های
خوشه ای، توسعه و رقابت پذیری آن می باشد. این مطالعه با توجه به ماهیت پیچیده فرآیند تصمیم گیری نشان می دهد که
نیاز به تفکر استراتژیک توسط مدیران و رهبران خوشه، با انعطاف پذیری، خلاقیت و فراست تعیین شده می باشد و نقش
بسیار مهمی در روند در حال توسعه کارآفرینی سازمانی ایفا می نماید.
کلمات کلیدی: نگاه خوشهای، مدیریت استراتژیک، کارآفرینی، صنایع تولیدی، کارآفرینی استراتژیک
نگاه خوشهای مدیریت استراتژیک در کارآفرینی و نوآوری صنایع تولیدی