اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری - 85 اسلاید

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری - 85 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری - 85 اسلاید


دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری - 85 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

کوچه های فرعی پس از تفکیک یک زمین به قطعات کوچکتر ، برای احداث بنا به وجود می آیند. حداقل عرض این مسیرها هفت متر است و اگر بن بست باشند تا 5 متر نیز می توان عرض آنها را در نظر گرفت . در کوچه های فرعی می توان پیاده رو را حذف نمود چرا که این کوچه ها اصولا برای عابر پیاده طرح می شوند و خودروها با محدودیت در آن تردد می کنند . بهتر است کوچه های محلی طوری طراحی شوند که خودروهای غیر محلی قادر به استفاده از آنها نباشند.

تقاطع ها در محله های مسکونی طوری طراحی می شوند که معمولا تردد عابر با سهولت انجام   می شود و خودروها به دلیل حفظ شرایط ایمنی ، قادر به افزایش سرعت خود نیستند.

 

تقسیم بندی شهر به هسته های شهری چیزی جز یک روش ساده برای تنظیم قرارگیری بناها نسبت به یکدیگر، با توجه به ترافیک موتوری آنها نیست. این مفهوم ساده را نباید با مفاهیم شهرسازی محله، ناحیه و منطقه مخلوط کرد؛ هرچند که ممکن است که هستۀ شهری بر یکی از تقسیم بندی های شهری نیز منطبق باشد و یا هر یک از این تقسیم بندی ها می تواند از بیش از یک هستۀ شهری تشکیل شود.

معیارهای اندازه گیری ترافیک

برای شناخت و تعیین پارامترهای جریان ترافیک دو روش زیر را بررسی می کنیم.

 

روش اول- روش ماکروسکوپی یا کلان نگر

در این روش به جریان ترافیک به عنوان مفهومی تجمعی نگریسته می شود. روش ماکروسکوپی براساس قیاس هایی فیزیکی مثل جریان حرارت و جریان سیالات مناسب ترین روش برای بررسی حالت پایدار پدیده جریان است و بنابراین کارائی کلی بالقوه سیستم را به بهترین نحو توضیح می دهد.

 

روش دوم- روش میکروسکوپی یا خردنگر

در این روش رفتار هر وسیله نقلیه منفرد بصورت غیرتجمعی مورد بررسی قرار می گیرد. در این روش ترکیب راننده و وسیله نقلیه مهم است. مثلا بررسی مانورهای وسیله نقلیه مربوط به چنین مطالعاتی است. این روش کاربرد گسترده ای در عملیات مربوط به ایمنی راه ها دارد.

برای طرح راه از چهار نوع خودرو طرح استفاده میشود (که هر کدام نماینده گروهی از وسایل نقلیه هستند) و عبارتند از: سواری، اتوبوس، تریلی بزرگ و کامیون با یدک.

تعیین اجزاء هندسی راه مانند حداقل عرض، ارتفاع آزاد، شعاع گردش و فاصله دید بر اساس مشخصات فیزیکی وسایل نقلیه ای انجام می گیرد که از راه استفاده می کنند.

- در بیشتر راه هایی که محل عبور کامیون و تریلی است بویژه در محلهایی که گردش ها با جدول و جزیره جریان بندی شده صورت می گیرد، باید کامیون با یدک مبنا قرار داده شود.

- اگر چه طرح راه بر مبنای وسیله نقلیه ای صورت می گیرد که استفاده کننده اصلی راه است، اما راه باید همیشه برای بزرگترین خودروئی که ممکن است از آن عبور کند، کنترل شود تا خودروی مذکور، هر چند با تجاوز به خطوط عبور دیگر، ولی با ایمنی و بدون خطر، قادر به عبور از آن باشد.

- اندازه مشخصات چهار خودروی طرح بشرح جدول زیر است (شعاع گردش حداقل برای سرعت کمتر از15 متر می باشد).


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری - 85 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد