اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله پوستر

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله پوستر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پوستر


دانلود مقاله پوستر

 

مشخصات این فایل
عنوان: پوستر                                                                           
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 23

این مقاله درمورد پوستر می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله پوستر خوانید :

عوامل مؤثر بصری در کاربرد حروف پوستر:
در طراحی پوستر ، حروف و توصیر باید در ارتباط تنگاتنگ باهم و مکمل یکدیگر باشند. در واقع این دوعنصر پوستر دو مولفة اصلی انتقال اطلاعات تصویری هستند و هر دو عنصر به صورتی لاینفک در ذهن و خاطر بیننده حفظ می شوند. کاربرد این نوع ترکیب حروف با تصویر را می توان در پوسترهای بسیاری مشاهده کرد.
گاه طراحی ترجیح می دهد تا حروف را در خارج از بخش تصویری پوستر قرار دهد. در این صورت حروف مورد استفاده با کلیت ترکیب بندی پوستر همخوان باشد و تناسب صحیح و مناسبی را پدید آورد. همچنین از نظر اندازه و رنگ نیز باید با دیگر بخشهای پوستر هماهنگ و متناسب باشد. اگر رنگ حروف به عنوان عامل در تکیب بندی پوستر نقش ایفا کند ،‌باید نشانه هایی از آن نیز در تصویر تکرار نشود. حروف در پوستر به انتقال سریع اطلاعات کمک می کند و این به ویژه زمانی که سبک کار روشن و صریح باشد، بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین اگر اندازه آن متناسب با نوع کارکرد پوستر باشد، از مسافت دور نیز قابل دیدین و قابل خواندن است.
در طراحی پوستر بااستفاده از حروف باید توجه داشت که اطلاعات مختصر و ساده باشد و منطبق با تصویر تا به این ترتیب تأثیر بیانی و ارتباطی آن دوچندان شود. متن مورد استفاده باید رسا و برای بیننده جذاب و گیرا باشد. اگر طراحی حروف به صورت بدیع و تجربه گرایانه باشد، می تواند شگفتگی و کنجکاوی بیننده را برانگیزد. اما در صورتی که فرم در آگاهی عمومی نفوذ کرده باشد، تأثیر آن به سرعت از بین می رود. استفاده ازحروف به صورت مایل و مورب، جلوه ای پویا به پوستر می بخشد. در اینجا پوسترها برحسب نحوه استفاده حروف به سه دسته عمده تقسیم شده است:
-    پوسترهایی که عنصر تصویر در آن غالب است.
-     پوسترهایی که عنصر نوشتار بر تصویر غالب است
-     پوسترهایی که فقط در آن از عنصر خط یا نوشتار استفاده شده است.
اشکال پیام های بصری:
پیام های بصری در سه سطح عمده شبیه سازی ،‌سمبل و تجریدی یا انتزاعی بیان و دریافت می شوند.

شبیه سازی یا واقعگرایی:
بازنمایی یا شبیه سازی طبیعت که از راه ثبت مشاهدات آنچه در محیط زیست و در تجربیات خود می بینیم و باز می شناسیم ،‌صورت می گیرد. اگر بخواهیم گزارش بصری دقیق و مستقیمی از محیط بدهیم، قویترین و مؤثرترین راه ،‌استفاده از شیوه شبیه سازی است. واقعیت نخسیت و مهمترین تجربه بصری است. هنگام شبیه سازی یا بازنمایی پدیده ها هر چه از کلی به خاص نزدیکتر شویم، جزئیات و اخبار بصری را با تجربه مستقیم مشاهده ،‌می توان دریافت. با این وجود کلیه مفاهیم در همه سطوح همیشه در معرض تعابیر و معنی قرار می گیرند و تعابیر هر یک از ما منحصر به فرد است. یک اثر بصری واقعگرایانه که جزئیات در آن به دقت رعایت شده باشد، دارای جذابیت خاصی است. عموم مردم به راحتی این بیان را می فهمند و با پیام دهنده رابطه برقرار می کنند. تصویر عکاسی یکی از بهترین وسایل نشان دادن واقعیت است.
سمبل:
راه دیگر برای پیام رسانی بصری استفاده از سمبل یا رمز است ، یعنی استفاده از جهان پر وسعت دستگاههای نمادی رمزی که انسانها به دلخواه خویش آفریده اند و بدانها معنا داده است. برای رسیدن به یک سمبل یا رمز باید کلیه جزئیات تصویر تا آنجا که دیگر نتوان آنها را ساده تر کرد حذف شوند. ولی سمبلی مؤثر است که هنگام دیدن براحتی بتوان آنرا تشخیص داد و باید طوری ساخت که به خاطر ماندنی و به سادگی قابل ترسیم باشند. و کلاً دارای جزئیات زیاد نباشد. هر چه سمبل انتزاعی تر باشد، آموزش آن نیز به مردم ضروری تر می شود مثل اعداد ،‌علائم راهنمایی و رانندگی. رمز چه در کلام و چه در کارهای بعدی، همیشه وسیله ای است که در آن اخبار مختلفی جمع اند و دارای معنایی عمومی است. سمبل باید ساده باشد سمبل از وسایل ارتباطی بسیار خوب می باشد.

انتزاع یا تجذید:
روش دیگر برای رساندن پیام ،‌استفاده از تصاویر انتزاعی یا تجریدی است . بیان انتزاعی یعنی استفاده از عناصر اولیه و مؤلفه های اصلی و بنیادی تصاویر ، برای رساندن پیام به طریق مستقیم . در یک تصویر انتزاعی ، بر خلاف رمز یا سمبل ، لزومی ندارد معنای خارجی خاصی وجود داشته باشد. اگر آنچه را که می بینیم آنقدر ساده کنیم تا فقط عناصر اولیه آن باقی بماند در واقع این همان عمل انتزاعی کردن تصاویر است و اهمیت آن برای فهم و ساختن پیام های بصری مهم است . هر چه شبیه سازی در یک خبر بصری بیشتر باشد مطالبی که از آن استنباط می شود، مشخص تر و در نتیجه محدودتر است و هر چه انتزاعی تر باشد،‌آن مطالب وسیع تر و کلی تر میشود. در واقع انتزاعی کردن در زمینه های بصری ،‌نوعی ساده کردن به منظور رسیدن به معنایی عمیق و گسترده تر می باشد.
از زمان پیدایش دوربین عکاسی ، هنرمندان و پدیدآورندگان یک اثر، تأثیرات بصری خود را آزادتر یافتند، زیرا دیگر الزاماً احتیاجی نبود کار آنها به وجود آوردن یک اثر واقعگرایانه و شبیه سازی شده باشد. انواع سه گانه یک پدیده بصری سهم بسزایی در بوجود آمدن یک اثر دارد. برای پدید آوردن یک اثر بصری ضروری است که از هر یک از این صه عنصر اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. این سطوح سه گانه اخبار بصری با یکدیگر بستگی دارند و یکدیگر را می پوشانند، ولی به هر حال آن قدر از یکدیگر متمایز هستند که بتوان یک یک آنها را جداگانه از لحاظ ارزش و قابلیت پیام رسانی و کیفیت در فرایند بصری تحلیل کرد، پدیده های موجود در طبیعت را با بسیاری از جزئیاتشان می بینیم و کلیه عناصر بصری موجود در آنها را تشخیص می دهیم ،‌و این بینایی برای برقرارکردن ارتباط متقابل با محیط ،‌بسیار ضروری است. قسمت اعظم آموزش انسان چه به طور غریزی و چه به طور آگاهانه ، صورت بصری دارند و بینا بودن تنها شرط لازم برای فهم است. فهم و ساختن پیام های بصری نیز مشروط به آموزش بصری نیست . اینگونه تواناییها برای بشر ذاتی است و آنها را بدون تعلیم تا حدودی فرا می گیرد. توانایی انسان در برقرار کردن ارتباط از طریق زبان و تصویر در طول تاریخ رشد یافته است. تاکنون استعداد فهم و ایجاد پدیده های بصری بر خلاف سوا د کلامی برای همه ضروری در نظر گرفته نمی شد، ولی در این عصر اعتبار این امر دیگر به قوت سابق نیست. ما هم اکنون با نسلی روبرو هستیم که با تصاویر عکاسی ، فیلم ، تلویزیون وغیره بسیار در ارتباط است. البته در اینجا غرض از مقایسه زبان با ارائه تصویر رقابت و تعارض میان آ“ها نیست. بلکه منظور مقایسه کردن آنها از نظر قابلیت و میزان تأثیر است. کپی و بازسازی اخبار بصری موجود در طبیعت باید از عهده همه کس برآید. باید آنرا آموخت. ولی برای رسیدن به این هدف، بر خلاف زبان ، قواعد قراردادی وجود ندارد. در واقع قواعد این کار در نحوه و نوع کارکرد حواس ما نهفته است. اشخاص ژرف بین به آنچه آشکار و ظاهر است اکتفا نمی کنند،‌آنها با گذر از ظواهر بصری و سطحی به جهان بزرگتری از معانی می رسند.
....

بخشی از فهرست مطالب مقاله پوستر

پوستر
قطع پوستر :
رنگ پوستر:
عناصر تصویری پوستر
انواع پوستر از نظر موضوعی:
پوسترهای فرهنگی:
پوسترهای تجارتی:
پوسترهای اجتماعی:
عوامل طراحی در پوستر:
عوامل مؤثر بصری در کاربرد حروف پوستر:
اشکال پیام های بصری:
شبیه سازی یا واقعگرایی:
سمبل:
انتزاع یا تجذید:
نتیجه گیری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پوستر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد