اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درمورد میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

 

میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین:

بر اساس آمارهای دولتی، میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اوکراین تا ماه مه1999 به حدود 8/2 میلیارد دلار رسید که اکثرا به صورت سرمایه‌گذاری‌های مشترک بوده است.

کشورهای ایالات متحده آمریکا، هلند، آلمان، انگلستان، روسیه، کره جنوبی، قبرس و سوئیس از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران در این کشور می‌باشد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در اوکراین با سایر کشورهای منطقه در سطح پایین‌تری قرار دارد.

آمریکا با حدود 7/532 میلیون دلار (19 درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی) بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی و به دنبال آن هلند با حدود 6/272 دلار (ده درصد) قرار دارد.

مناطق آزاد تجاری در اوکراین:

طبق قانون مناطق ویژه (آزاد) اقتصادی اوکراین که در سال 1997 به تصویب رسیده است سه نوع منطقه ویژه اقتصادی در اوکراین فعالیت دارد:

مناطق ویژه اقتصادی

قلمرو ویژه سرمایه‌گذاری

قلمرو اولویت توسعه

مناطق مذکور از لحاظ امتیازات مالی که به شرکتهای بازرگانی فعال در این مناطق اعطا می‌شود از هم متفاوتند (ما عنصر اساسی و کلیدی و مناطق ویژه را می‌توان به شرح زیر خلاصه نمود:

معافیت از مالیات بر سود شرکت طی اولین دوره سه تا پنج ساله فعالیت

معافیت واردات از عوارض دولت و مالیات بر ارزش افزوده

معافیت از تبدیل اجباری درآمدها به ارز خارجی

معافیت از مالیات زمین

معافیت از بیمه اجتماعی

بافت و ترکیب بازار اوکراین

در اوکراین از سال 1994 مجموعه اقدامات موثری در زمینه اصلاحات ساختاری و توسعه اقتصاد بازار به عمل آمده است. در این راستا دولت از حمایت کشورهای اروپایی غربی، آمریکا و سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، بانک اروپایی ترمیم و توسعه و بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه برخوردار بوده است. در واقع بعد از تجزیه کشورهای اتحاد شوروی سابق، بسیای از کشورهای دور و نزدیک برای به دست آوردن بازار جمهوری‌های تازه استقلال یافته برنامه‌ریزی کردند.

کشور اوکراین نیز به دلیل اهمیتی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، وسعت (به عنوان دومین کشور بزرگ اروپایی، جمعیت، بنیان‌های اقتصادی، منابع و ظرفیت‌های اقتصادی آن داشت مورد توجه قرار گرفت.

اجرای برنامه‌های خصوصی سازی، آزادسازی قیمتها، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش سطح مبادلات تجاری با سایر کشورها، تصویب قوانین و مقررات جدید و انجام اصلاحات به طور کلی در جهت توسعه اقتصاد بازار و محیط رقابتی بوده است.

مطالعه و تحقیق در بازار، حضور مستمر، برنامه‌ریزی، فعالیت‌هیا سازمان یافته و پیوسته، در دسترس بودن ابزار و امکانات اطلاعات رسانی در سطح وسیع اعم از تجاری دیپلماتیک و سیاسی یا موسسات تحقیقات بازاریابی از ویژگی‌های رقبای تجاری ایران در بازار اوکراین است.

در بازار اوکراین بسیاری از رقبا به صورت اتحادیه‌ها و تشکل‌های تجاری تخصصی که دارای استراتژی و سیاست‌گذاری واحدی در بازار هدف می‌باشند عمل می‌کنند به طوری که در میان صادرکنندگان این کشور ایرانی است که معمولا به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین ضعف‌های اساسی صادر کنندگان ایرانی به اوکراین عبارت است از:

فعالیت انفرادی

ضعف نظام اطلاع رسانی

عدم انسجام تشکل‌‌های صادراتی

فقدان اطلاعات و تحقیقات بازاریابی در بازار هدف

انجام تحقیقات بازاریابی جامع پیش از هر گونه اقدام صادرات یک ضرورت است.

امروزه استفاده از براورده‌های سرانگشتی و روش آزمون و خطا در ورود به بازار (چه بازارهای داخلی و چه بازارهای بین‌المللی) به هیچ وجه کارساز نیست.

ویژگی‌های تحقیق بازاریابی بین الملی عبارت است ازک

اطلاعات عمومی درباره کشور،منطقه یا بازار. این اطلاعات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، شرایط کلی بازار، سطح تکنولوژی و بررسی وضعیت رقبا است.

اطلاعات مشخص بازار برای تصمیمات مربوط به برنامه تفلیق بازاریابی

اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی وضعیت آینده از قبیل اطلاعاتی در زمینه روند تغیرات جمعیت و سلیقه‌های آنان یا مسائل به خصوصی که شرکت با آنها درگیر است.

مطالاعات تحقیقات بازاریابی برای صادر کنندگان از دو جنبه قابل اهمیت است: تصمیمات استراتژیک و تصمیات اجرایی. در تصمیمات استراتژیک نحوه ورود به کشور (مثل صادرات و سرمایه‌گذاری مشترک) و انتخاب نوع بازار مطرح می‌شود در حالی که تصمیمات اجرایی در مورد عملیات بازاریابی مثل تصمیمات مربوط به تبلیغ و قیمت‌گذاری است.

مشکلات تحقیقات و بازاریابی بین‌المللی صادرکنندگان ایرانی در اوکراینک

متشکل زبان و سو تفاهمات احتمالی

فقدان ارتباط روزانه در بازار

پیچیدگی امور تحقیق

عدم امکان دسترسی به اطلاعات ثانویه

هزینه بالای جمع آوری اطلاعات اولیه


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد