انواع تقسیم بندی بازار:
وجوه مشترک متمایزکننده، نمایه ای ازهرقسمت خلق می کند.
هرچه نمایه مفصل ترباشد به شرکت دریافتن مشتریان احتمالی بیشترکمک می کند.
تقسیم بندی منفعتی:
تقسیم بندی بازاربراساس منفعتی که مشتریان دراستفاده ازیک مارک بهچ
معیار سودآوری برای هدفگیری یک قسمت
- قابل اندازه گیری : آنهایی که قسمت مورد نظررا تشکیل می دهند، قابل شناسایی وشمارش هستند.
- قابل دسترسی : آنهایی که درقسمت مورد نظرپیام های مارک ومحصول را دریافت میکنند.
- قابل ملاحظه : تعداد مشتریان یا بنگاههای قسمت مورد نظرباید کافی باشد.
- تفاضلی : ویژگیهای متمایزکننده هرقسمت سبب میشود که به پیامها وعرضه های معینی واکنش نشان دهند.
- عملی بودن : می بایست شرکت ظرفیت تولید محصول کافی، نیروی فروش کافی وبودجه کافی ارتباطهای بازاریابی جهت ارسال پیام به آن قسمت را داشته باشد.
دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و هدف گیری برای پروژه کلاسی درس ارتباطات بازاریابی - 16 اسلاید