این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 23 صفحه می باشد.
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.
چکیده
فاطمه ، دختری باهوش و زرنگ که در درس دستور زبان فارسی مشکل دارد . و من در اولین روزهای ورود به مدرسه دریافتم که وی در دروس دیگر موفق هست و تنها در دستور زبان فارسی مشکل دارد.با تدریس چندین ساله ی خود در مدارس دوره ی متوسطه اول، ضعف زبان و ادبیات فارسی تعدادی از دانش آموزان مرا بر آن داشت که در مورد این مشکل و علت آن تحقیقاتی انجام دهم و بدانم که علت چیست ؟نمره ی فارسی و دستور زبان فاطمه و پیشرفت وی در این درس نشان می داد که راه حل ها مطلوب بوده است .میـزان پیشرفت درسی وی در هر جلسه نسبت به جلسـه ی قبل بیشتـر می شد و نمره ی او نسبت به جلسه ی قبل بیشتر می شد. نمرات امتحان نوبت دوم نیز که در خردادماه گرفته شد نشان گر این نتیجه است ؛ زیرا نمره ی درسی وی در هر سه ماده ی درسی ؛ املا ، انشا و فارسی و دستور 20 بود.
توصیف وضع موجود:
اینجانب ..... دبیر ادبیات فارسی آموزشگاه .... شهرستان..... هستم. بنده مدت ... سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. و امسال اولین سالی است که در آموزشگاه فوق خدمت می کنم. در یکی از کلاس های پایه اول دانش آموزی به نام فاطمه داشتم.که از من تقاضا نمود که : برای دستور زبان فارسی می خواهم کلاس تقویتی داشته باشم .در اولین برخوردم با فاطمه از او در باره ی نظرش در مورد دستور پرسیدم؛ اما با کمال تعجب ، به جای پاسخ ناراحت شد. از او دیگر چیزی نپرسیدم تا در یک موقعیت مناسب به مسئله رسیدگی کنم . بعد از چند روز فاطمه در مورد اینکه در سال های گذشته، دستور را خوب یاد نگرفته و معلمان مربوطه هم ، چون زیاد سختگیری نمی کرده اند با نمره ی عالی قبول شده است را برایم گفت.
اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی چگونه توانستم مشکلات دانش آموزم فاطمه را در درس زبان فارسی برطرف نمایم؟