اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله تاریخچه پوستر

اختصاصی از اینو دیدی دانلودمقاله تاریخچه پوستر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلودمقاله تاریخچه پوستر


دانلودمقاله تاریخچه پوستر

 

مشخصات این فایل
عنوان: تاریخچه پوستر
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 62

این مقاله در مورد تاریخچه پوستر می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تاریخچه پوستر

تاریخچه پوستر در ایران
در دهه 1269 تا 1305 نمایش‌های اجرا شده ولی پوسترهای مربوطه به آن پیدا نشد که ممکن است پوسترهائی وجود نداشته و یا از بین رفته باشد. در تأیید نمایش‌های اجراء شده باید گفت که اولین اکتورال در تبریز در سال 1291 شمسی توسط آقای مهدی شفیع‌زاده، فارغ‌التحصیل هنرهای دراماتیک بوجود آمده است این گروه با شرکت مرحوم حاجی‌خان چلبی، اسماعیل پیران وهاب‌زاده و عظیم‌زاده تشکیل شد که اکثر اجراهای آن در تالار سینما سولی (کلمه فرانسوی به معنای آفتاب) یا در سالن آرامیان اجرا می‌شده است.
بعد از آن آکتورال آذربایجان و اکتورال تبریز در سال 1296 و آکتورال آذریاد به .....(ادامه دارد)

رنگ در پوستربعد از اندازه یا همزمان با آن رنگ پوستر، مهمترین عامل جلب نظر تماشاچی در برخورد اول است امروزه برای همه افراد غیرممکن است که جهان را بدون رنگ تصویر نمایند چرا که پدیده‌ای که در همه جا حضور دارد و نقش بازی می‌کنند. تمام ارتباطات به کمک رنگ‌ها انجام می‌گردد و تمام دریافت‌های عینی بوسیله رنگ‌ها حاصل می‌شود.رنگ زندگی است زیبا بدون رنگ مانند مرده به نظر می‌رسد، رنگها قدیمی‌ترین.....(ادامه دارد)

پوسترهای تجاری
عمده‌ترین بخش پوسترهای چاپ شده در جهان را پوسترهای تجاری تشکیل می‌دهند. در پوسترهای تجاری شکل کار کاملاً تغییر می‌کند و طراحی پوستر به صورتی سهل و ممتنع درمی‌آید و در این محدوده که از هر جهات تنگ و کنترل شده است. طرح باید مانند یک جواهرتراش اثری در چهارچوب حساب شده فن، روانشناسی، تجارت و بالاخره هنر خلق کند. زمان بیشترین نقش را در طراحی این نوع پوستر دارد زیرا پوستر باید فوراً دیده و به سرعت فهمیده شود. هر چه زودتر پوستر تجارتی درک شود و موضوع آن بر ذهن تماشاچی نقش بندد پوستر موفق‌تر خواهد بود. زیرا مسئله مطرح کردن یک موضوع.....(ادامه دارد)

فضا و سطح اعلان
کاغذ آسانترین و دارای امکانات چاپی و عرضه فراوان است جنس کاغذ از نقطه‌نظر ضخامت و نازکی، وزن و براقی و ماتی، تنوع بی‌شمار دارد و هر یک از انواع آن کیفیت خاصی را عرضه می‌دارد عموماً کاغذهای مات برای اعلان مناسب‌تر هستند زیرا انعکاس رنگ بر چشم تماشاچی کاملاً و درست است. در کاغذهای براق رنگها انعکاسهای ویژه‌ای پیدا می‌کند و چشم در فواصل مختلف آن‌ها را آن‌طور که باید نمی‌بینند. بازتاب نور و لیز خوردن  آن بر سطح رنگ باعث می‌شود که چشم به خوبی جنس و پرتو رنگ را نبیند.....(ادامه دارد)

کلیاتی در مورد پوستر
پوستر با توجه به اندازه و شرایط ویژه‌ای که در خود دارد به عنوان یکی از قویترین آثار گرافیک می‌تواند پیام خود را به بیننده منتقل نماید حال اینکه این پیام درست یا نادرست است مسأله دیگری است اما به هر حال این خواست سفارش‌دهنده است که برای تبلیغ کالای خود از طراح می‌خواهد که به این صورت عمل کند.
پوستر به خوبی می‌تواند هم شکل از تبلیغات و شکلی از هنر باشد. این پوستر می‌تواند و باید با عرضه تصویری و لفظی خیال انگیز عامه مردم را از کالاها و رویدادها با خبر سازد. باید علاقه را برگیرد و آرزوها را بیدار کند و اندیشه مصرف‌کننده را در جهت تازه هدایت کند. می‌تواند و باید اطلاع دادن را با جاذبه‌های بصری درآمیزد و بنابراین .....(ادامه دارد)

نتیجه گیری :
با وجود رسانه های تبلیغاتی گوناگون  که امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد ، به گمان من هنوز  گرافیک وپوستر  از نظر تبلیغ کار آمدترین ابزار است  و پیدایش رسانه ها ی جدید تبلیغی  به وجهه ی  تبلیغاتی  پوستر آسیبی نرسانده . دراین سالها  در ایران تفکری  شکل گرفته که  پوستر  کارکرد تبلیغی  خود را از دست  داده .پوستر یک زبان همگانی است  و فقط یک اثر  هنری نیست بلکه  تاثیراتی را  درمورد هر  موضوعی  اعم از اجتماعی ،  تبلیغاتی ، سیاسی  ، فرهنگی  سینمایی و هنری را بر روی بیننده می گذارد .
من فکر می کنم یک پوستر  خوب یک رسانه ی خیلی خوب است . چون با دیدن  پوستر .....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله تاریخچه پوستر

مقدمه     1
فصل اول : تاریخچه پوستر
1-تاریخچه پوستر در جهان     4
2-تاریخچه ی پوستر در ایران     7
فصل دوم :مفاهیم پوستر
1-شکل گیری  پوستر     10
2-پوستر و قطع آن     12
3-رنگ در پوستر     13
فصل سوم : پوستر از نظر  موضوعی
1-پوستر فرهنگی     15
2-پوستر تجاری     16
3-پوستر اجتماعی     17
فصل چهارم : اعلان از اول تا آخر ( از نظر فنی )
1-فضا و سطح اعلان     19
2-طرز نصب و محل اعلان     21
3-عناصر تصویری اعلان     22
4-کلیات  در مورد پوستر     23
5-تکنیک  در پوستر     26
فصل پنجم : کاربرد  پوستر در پیام رسانی اجتماعی
کاربرد پوستر در پبام رسانی اجتماعی     30
نتیجه گیری     34
تجزیه و تحلیل چند پوستر     35
مصاحبه با  استاد مصطفی  حسین زاده     56
کارهای عملی     59
منابع ومأخذ     65


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله تاریخچه پوستر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد