فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات107
فهرست مندرجات
شرح مطالب صفحه
بخش اول- بررسی وضعیت موجود
1-1- بازدید محلی و مذاکره و تبادل نظر با کارکنان
1-2- تعیین سطوح پایانه مسافری و ساختمانهای جنبی
1-3- جمعآوری آمار تعداد پرواز
1-4- بررسی وضعیت اراضی حوزه داخلی فرودگاه
1-5- بررسی تسهیلات فرودگاهی به لحاظ آب و برق و تلفن
1-5-10- بررسی تأسیسات مکانیکی وضع موجود
1-6- جمعآوری آمار شرکتهای هواپیمائی و هواپیماهای آموزشی
اطلاعات AIP و نقشههای فرودگاه
بخش دوم- برآورد ترافیک و سطوح مورد نیاز در دوره طرح
2-1- برآورد تعداد مسافر و حجم بار
2-1-3- پیشبینی نوع هواپیما و تعداد نشست و برخاست
2-1-6- پیشبینی پارکینگ زمینی
جدول سطوح کاربری طرح جامع
2-5-2- تأسیسات برق
برآورد مصرف آب و گاز مورد نیاز
بخش اول
بررسی وضعیت موجود
1- بررسی وضعیت موجود
1-1- بازدید محلی، مذاکره با رئیس و مسئولین فنی فرودگاه
فرودگاه در شمال شهرستان رامسر و در مرکز شهر و حاشیه دریای خزر در سال 1342 بصورت باند خاکی تأسیس و در سال 1347 عملیاتی گردیده است. این فروگاه توسط شرکت نفت و دولت تأسیس گردیده است. در گذشته استقبال بسیار خوبی از این فرودگاه بعمل میآمده است بطوری که روزی چهار پرواز در این فرودگاه انجام میشده است.
در حال حاضر باند فرودگاه آسفالت و دارای 1500 متر طول و 45 متر عرض میباشد و از دو طرف باند پرواز نیز توسط جاده تنکابن بلوار مرکز تفریحی فدک احاطه گردیده است و از انتهای باند هر دو سو کمتر از 100 متر فاصله جهت تطویل و توسعه باند وجود دارد اطراف فرودگاه در سمت شمال شرقی پر از درختان میوه و مرکبات و باغهای شخصی میباشد و در سمت جنوب غربی نیز مناطق مسکونی در فاصله بسیار کمی از باند و فنس فرودگاه وجود دارند و فرودگاه کاملاً از هر سمت محاصره گردیده است و کار توسعه را با مشکلات زیادی مواجه خواهد نمود. در مذاکرات بعمل آمده با مسئولین فرودگاه این نکته مشخص گردید که فرودگاه بدلیل محدودیت اراضی و ملاحظات اقتصادی نتوانسته در مقیاس بالا به پردازش مسافر و بار بپردازد و بدلیل کمبود امکانات هوانوردی و غیر هوانوردی و قدیمی بودن دستگاهها و تجهیزات حتی قادر به ارائه خدمات مطلوب مخصوصاً در شرایط جوی و آب هوایی نامساعد نگردیده است.
مطالعات طرح جامع فرودگاه رامسر