در این بخش ابتدا به معرفی تبدیلهای انجام شده بر روی داده ها می پردازیم، سپس آمار توصیفی و در ادامه آمار استنباطی تحقیق را ارائه می کنیم.
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:
از آنجا که هر کدام از متغیرهای تحقیق از مجموع تعداد متفاوتی از سوالات پرسشنامه محاسبه می شوند ، بنابراین دامنه تغییرات مقادیر آنها متفاوت و بنابراین مقایسه کار مشکلی می باشد. به عنوان مثال مولفه ارتباطات اثر بخش از مجموع 9 سوال پرسشنامه محاسبه می شود بنابراین مقادیر آن بین 9 و 45 متغیر خواهند بود ولی مولفه تعدد کانالهای ارتباطی از مجموع 10 سوال پرسشنامه محاسبه می شود بنابراین مقادیر آن بین 10 و 50 متغیر خواهند بود. برای برطرف شدن این مشکل از تبدیلهای زیر استفاده می کنیم، که این تبدیلها دامنه تغییرات مولفه ها مختلف را به صفر تا 100 تغییر می دهند و بدین ترتیب مقایسه ها منطقی و معنی دار خواهند بود.
تبدیلهای مربوط به مولفه های اثر بخشی:
و
و
تبدیلهای مولفه های منابع قدرت مدیران:
و
و
آمار توصیفی پرسشنامه 25 سوالی اثربخشی ارتباطات سازمانی:
جداول فراوانی و نمودارهای میله ای مربوط به پرسشنامه 25 سوالی کارکنان:
سوال اول: به نظر شما تا چه اندازه مسئولتان با خلوص نیت و صادقانه با کارکنان برخورد میکند.
(پاسخهای آزمون اثربخشی ارتباطات سازمانی چهارگزینهای و به صورت خیلی کم ، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد میباشد)
جدول فراوانی
در پاسخ به سوال یک تعداد 5 نفر معادل 7/3 درصد کارکنان گزینه یک (خیلی کم) , تعداد 35 نفر معادل 7/25 درصد کارکنان گزینه سه (متوسط), تعداد 40 نفر معادل 4/29 درصد کارکنان گزینه چهار (زیاد) و تعداد 56 نفر معادل 2/41 درصد کارکنان گزینه پنج (خیلی زیاد) را انتخاب کرده بودند. لازم به ذکر است که هیچکدام از کارکنان گزینه دو را انتخاب نکرده اند. همانطور که ملاحظه می شود حدود 6/70 درصد کارکنان گزینه های 4 و 5 را انتخاب کرده اند.
شامل 91 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود تحقیق بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی ومنابع قدرت مدیران