فایل فلش تبلت Acer A1-810
قابل رایت با فلش تولز
فایل فلش تبلت Acer A1-810
فایل فلش تبلت Acer A1-810
قابل رایت با فلش تولز
نوع فایل: word قابل ویرایش 40 صفحه
خلاصه تحقیق:
از مهمترین آفات نظامهای آموزشی جهان و از جمله کشورها ، افت تحصیلی است که همه ساله به صورتهای گوناگون عمدهای از استعدادهای بالقوه انسانی و منابع اقتصادی جامعه را هدر میدهد و نابسامانیهای فردی و اجتماعی بر جای میگذارد . این پدیده بصورت مردودی - ترک تحصیل زودرس و یا صور دیگر جلوه مینماید .
طبق یک بررسی از صد کودک لازم التعلیم که وارد کلاس اول دبستان میشوند حدود 20 در صد ( دختر ) از آنان به سال چهارم متوسطه راه مییابند علل و عوامل متعددی در بروز افت تحصیلی مؤثرند که بعضاً بعنوان عوامل درون سازمانی آموزش و پرورش بحساب آمده و بعضی دیگر بعنوان عوامل برون سازمانی نظام تعلیم و تربیت یاد میشود از میان این عوامل برون سازمانی در بسیاری از موارد افت تحصیلی مولود شرایط اضطرابی و عوامل شخصیت اضطرابی فرد میباشد . اضطراب یک انتظار ناراحت کننده است و اغلب به صورت یک تنش بینام و نامشخص ظاهر میشود و ممکن است به یک تردید عینی مربوط باشد و یا یک تهدید غیر مستقیم مثل مرگ یا انتظار حادثه شوم وابسته باشد .
اضطراب واکنش فرد است به یک موقعیت ضربه آمیز و موقعیتی که در اثر بالا گرفتن تحریکات بیرونی یا درونی پدید میآید و فرد در مهار کردن آن ناتوان میباشد . اضطراب یک ناراحتی روانی و بدنی است که در اثر ناایمنی و ترس مبهم و انتظار یک بدبختی قریب الوقوع در فرد بوجود میآید و بطور کلی تهدید و ناایمنی است که منبع آن کاملاً مشخص نیست و همچنین امر اضطراب را از ترس مشخص میسازد .
اضطراب به شکلهای گوناگون در کودکان و نوجوانان دیده میشود و نمود این اضطرابها در مراتب مختلف تحول به صورت متفاوت دیده میشود . در نوجوانی اضطراب یک پدیدة عادی است و اغلب به صورت ناگهانی و زمانی به صورت تدریجی ، گاه فراگیر و گسترده و گاهی مبهم و محدود ظاهر میشود .
گاهی هفتهها طول میکشد و گاهی در یک ساعت از بین میرود . اما گاهی این اضطرابها مقدمة یک سازمان یافتگی مرضی است . به هر صورت نوجوان در وضعیت اضطرابی بی پناه و درمانده است و نمیتواند علتی برای این حالت خود بیابد اما وقتی اضطراب پایدار میماند نوجوان سعی در تبیین آن میکند و اغلب آن را به صورت نگرانیهای جسمانی آشکار میسازد . ( حالتی شبیه خود بیمار انگاری از خود نشان میدهید . ) و ملاکهای تشخیص اضطراب بسته به نوع اضطراب و موقعیت آن با یکدیگر متفاوت است اما در هر حال اضطراب مشخصه اصلی بالینی است .
با توجه به مطالب بیان شده در این تحقیق میتوان اذعان داشت که عوامل شخصیت اضطرابی در اضطراب امتحان و با نتیجه در افت تحصیلی نقش بسزایی داشته و در واقع جهت دهنده وضیعت تحصیلی دانشآموزی میباشد . در این تحقیق پس از تجزیه تحلیل فرضیههای داده شده این امر به ما مسلم گشت برای رسیدن به نتیجهای معین و مشخص در مورد مساله و با توجه به ماهیت موضوع این تحقیق از نوع همبستگی یا همخوانی است و نمونه آماری آن دانشآموزان مقطع پیش دانشگاهی منطقه شبستر در سال تحصیلی 84 – 1383 میباشد که از 220 نفر جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند . جهت گردآوری اطلاعات از تست اضطراب زانگ ( S . A . S ) و یک تست خود ساخته استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق از روش آماری مناسب استفاده گردیده است .
پیشگفتار:
اکثر ما در روبرو شدن با موقعیتهای تهدید آمیز یا فشارزا احساس تنش و اضطراب میکنیم . اینگونه احساسات واکنشهای بهنجاری در برابر فشار روانی هستند . اضطراب امتحان بخصوص اضطراب کنکور به عنوان پدیدهای رایج که به وفور در مراکز آموزشی و تحصیلی دیده میشود همبستگی بالایی با عملکرد موفق یا ناموفق دانشآموز دارد . آرکین وهمکاران ( به نقل از باندالوس و همکاران 1995 ) اضطراب امتحان را ناشی از احساس ناکار آمدی و درماندگی داشته و آنرا با کاهش عملکرد و مرتبط میدانند . وقتی فرد در خصوص کارآیی و توانایی ذهنی خود در موقعیت امتحان دچار نگرانی و اضطراب شود به نحوی که موجب کاهش و افت عملکرد واقعی میشود میتوان گفت وی دچار اضطراب امتحان است .
دانش آموز دارای اضطراب امتحان ، فردی است که به خوبی مواد موضوعات درسی کلاسی و دوره را فرا گرفته ، اما به دلیل اضطراب قادر به بیان دانستههای خویش در امتحان نمیباشد . لذا انتظار میرود بین نمرههای اضطراب امتحان و نمرههای دروس رابطه معکوس وجود داشته باشد تحقیقات متعددی روی تأثیر اضطراب صورت گرفته است و بر همین اساس متخصصان تعلیم و تربیت اضطراب تحصیلی و امتحان را بر دو دسته تقسیم میکنند : ( مسدد ، 1373 )
این فایل حاوی دو پروژه دارای
مقدمه
فهرست
نتیجه گیری
و منابع می باشد . هر کدام بیش از 20 صفحه
آماده پرینت و قابل ویرایش
فقط کافیه اسم خودتون رو در صفحه عنوان بنویسید و چاپش کنید
به اطراف خود نگاه کنید.
چه می بینید؟ از آنچه که میبینید چه احساسی دارید؟ برای شما چه پرسشهائی در این زمینه ایجاد میشود؟ برای یافتن پرسشهای خود چه پاسخهائی دارید. ما پدیدههای بسیار گوناگونی را درمحیط اطراف خود مشاهده میکنیم و همواره درصدد پیداکردن نظم یا نظام یا ارتباط بین پدیدههای طبیعی هستیم.
با مشاهدات دقیقتر انسان به این نتیجه میرسد، اگرچه پدیدههائی که در محیط اطراف او رخ میدهد ممکن است از نظر ظاهری با هم متفاوت باشندولی همه آنها از نظامهای کاملاً مشخصی پیروی میکنند. هدف اصلی علم فیزیک کشف، بیان و بررسی این نظامها و قوانین است. فضای اطراف ما از ماده و انرژی تشکیل شده است.
شاید نیم میلیون سال پیش بود که انسانهای اولیه آتش را کشف کردند. پیش از این کشف آدمی، بوته و جنگلهایی را که بر اثر صاعقه یا توفان به آتش کشیده شده بود، دیده و از برابر آنها گریخته بوده است.
اما کشف آتش به عنوان یک منبع انرژی میسر شد که بشر درباره مزایای آن اندیشیده و بر ترس غریزی خود چیره شود. پس از کشف آتش او توانست با سوزاندن چوب و افروختن آتش، مأمن خود را روشن و گرم کند. با این که اختراع آتش و استفاده از چوب به عنوان اولین انرژی و مهمترین اختراع تاریخ بشری محسوب می شد. ولی طی هزاران سال بشر از چوب تنها برای گرم کردن خود، ایجاد روشنایی در شب، و گداختن فلزها و ساختن ظروف سفالی و شیشهای استفاده کرده است.
...
نوع فایل : WORD
تعداد صفحه : 5
شما می توانید با استفاده از این نرم افزار تمامی اپلیکیشن های خود را بسازید
ان هم با امکانات بسیار زیاد پس از همین الان شروع به ساختن اپلیکیشن های کنید
بدون نیاز به برنامه نویسی