لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:23
فهرست
چکیده
1- مقدمه
2- هوش هیجانی
شناخت عواطف شخصی:
به کارگیری درست هیجانها:
برانگیختن خود:
شناخت عواطف دیگران:
حفظ ارتباطها:
3- هوش هیجانی و مدیریت بازار
تجزیه و تحلیل بازار:
انتخاب بازارهای هدف
تهیه ترکیب عناصر بازاریابی
اداره تلاشهای بازار
4- هوش بین فردی و امید و خوش بینی در خدمت بازار
سازماندهی گروه:
ارائه راه حل
ارتباط فردی:
تجزیه و تحلیل اجتماعی:
5- نتیجه گیری
مقدمه
مدیریت و یا عامل انسانی مهمترین دلیل تحولاتی است که امروز بشر در همه زمینهها و به هر شکلی در جوامع گوناگون شاهد آن است. در واقع عامل انسانی است که تفاوتهای فاحش امروز زندگی بشر با شرایط گذشتهاش را رقم زده است. اگر این عامل از زندگی روزمره حذف شود در واقع توسعه و پیشرفت از زندگی انسان حذف میشود. برای تغییر و حرکت بسوی شرایط بهتر علاوه بر عواملی چون سرمایه، مواد اولیه و غیره مهمترین و اصلیترین عامل نیروی انسانی است. در واقع ثروت و دارایی هر جامعهای تنها و تنها نیروی انسانی است. این دیدگاه شاید افراطی بنظر برسد ولی واقعیتهای پیشرو در جوامع گوناگون این امر را ثابت میکند. اگر یک جامعه را با همه امکانات مادی و ثروتهای بیکران با جامعهای که از همه این امکانات بیبهره است مقایسه کنیم و مشاهده کنیم که جامعه فاقد ثروت از توان و قدرت بالاتری برخوردار است تنها عاملی که این مسئله را ایجاد کرده باید عامل انسانی باشد در زمینه امور اقتصادی و تجاری مانند همه دیگر بخشهای اجتماعی عامل انسانی مهم و حیاتی است. مقاله حاضر نگاهی دارد به یکی از دیدگاههای جدید در زمینه مدیریت تجاری.
تحقیق در مورد هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار