اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه


دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

چکیده
این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .
این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور (15336 نفر) می باشند . حجم نمونه 375 نفر شد که 190 نفر دانش آموز پسر و 185 نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با   استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .
 نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها، هماهنگی ارزشهای گروهی و تایید دیگران ) با متغیر وابسته هویت اجتماعی و سه بعد آن (ملی ، دینی، خانوادگی) رابطه معنا دار مثبت وجود داشت . یعنی با افزایش متغیرهای مستقل متغیر وابسته هم افزایش می یابد .  و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت . ولی با بعد ملی رابطه معنا دار و معکوس و با بعد خانوادگی رابطه معنادار و مثبت وجود داشت . یعنی هر چه پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین بالاتر باشد ، هویت ملی آنان ضعیف تر و هویت خانوادگی آنها ، قوی تر می شود . بین متغیر جنس با هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود نداشت ولی با بعد دینی رابطه معنا دار وجود داشت . بدین معنا که : دختران هویت دینی قوی تری نسبت به پسران داشتند  .

 

فهرست مطالب

چکیده1
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه 3
2-1 موضوع تحقیق 3
3-1 بیان مساله4
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 4
5-1 اهداف تحقیق 5
6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق5
7-1پیشینه تحقیق5
1-7-1 تحقیقات داخلی 5
2-7-1تحقیقات خارجی 8
3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات 10
8-1 تعاریف مربوط به هویت11
9-1 موانع و تنگناهای تحقیق 14
فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری 16
1-2 مقدمه 17
2-2 مباحث نظری 17
1-2-2 دورکیم 17
2-2-2 پارسونز 18
3-2-2 ماکس وبر 20
4-2-2 کنش متقابل نمادی22
5-2-2 کولی 23
6-2-2 مید 24
7-2-2 گافمن26
8-2-2 نظریه هویت (بورک) 27

       
3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق 30
4-2 پرسشهای تحقیق 31
5-2 فرضیات تحقیق 31
6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق32
فصل سوم : روش تحقیق 34
1-3 مقدمه 35
2-3 نوع تحقیق35
3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق35
1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق 35
2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق38
4-3 متغیرهای مستقل و وابسته 42
5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق 43
1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل 43
2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته 45
6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) 46
7-3 اعتبار تحقیق 47
8-3 جامعه آماری47
9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری48
1-9-3 تعیین حجم نمونه 48
2-9-3 شیوه نمونه گیری 49
10-3 واحد تحلیل50
11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات 50
12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات50
فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق51
1-4 مقدمه52
2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق 52
1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس 52
     
2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی 53
3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی53
4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر54
5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر54
6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده55
7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان 57
8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران 58
9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها 59
10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی 60
11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان 61
12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان 62
13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان 63
14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان 64
15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان 65
فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق66
1-5 مقدمه67
2-5 آزمون فرضیات67
1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان 67
1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان 68
2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان68
3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان 69
2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی»69
1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» 70
2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» 70
3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» 71
3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» 71
1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» 71

2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»72
3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی» 72
4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»73
1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» 73
2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» 74
3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» 74
5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» 74
1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» 75
2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» 75
3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» 76
6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»76
1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»77
2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»77
3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»78
3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) 78
1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی 78
2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی 80
3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی82
4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی84
4-5  تحلیل مسیر86
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها 92
1-6 خلاصه تحقیق 93
2-6 جمع بندی و نتیجه گیری 94
3-6 پیشنهادها99

 

شامل 120 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد