طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل گیری برند با رویکرد پویایی سیستم (مورد مطالعه: صنایع غذایی زرین غزال)
135 صفحه
چکیده:
با توجه به اهمیتی که برندها در خلق ارزش و افزایش جریانات نقدی ورودی مؤسسات دارند لازم است مدیران واحدها توجه ویژهای به این مقوله مبذول داشته و با تلاش در جهت شکلگیری، خلق و حفظ برندی که بتواند انتظارات مصرفکنندگان، سهامداران و سایر گروههایی که به نحوی بر ارتباطات سازمانی تأثیرگذارند را برآورده سازد. شناخت عوامل موثر بر شکلگیری برند از چنان اهمیتی برخوردار است که شاید موفقیت بسیاری از شرکتهای امروز و آینده مبتنی بر شناخت درست این گونه عوامل باشد .شرکتها میتوانند با گروهبندی این گونه عوامل و بررسی تاثیر آنها شانس موفقیت برند و نهایتاً شرکت خود را در بازارهای رقابتی امروز افزایش دهند. در این پژوهش در نظر است تا عواملی که بر شکلگیری برند اثرگذارند، مورد شناسایی قرار گیرد و با استفاده از تکنیک دلفی فازی عوامل مؤثر بر شکلگیری برند شناسایی و نهایی گردد و با استفاده از تکنیک پویایی سیستم تاثیر هر یک از این عوامل بر شکلگیری برند بررسی شوند. برای این منظور، ابتدا روابط بین متغیرهای بدست آمده از ادبیات تحقیق، در قالب نمودار علی - معلولی مدلسازی شد. سپس با توجه به نظر خبرگان در ارتباط با میزان ارتباط متغیرها با یکدیگر نمودار جریان طراحی گردید. در ادامه سناریوها طراحی و تست شد. هدف از انجام این تحقیق، مدلسازی عوامل موثر بر شکلگیری برند صنایع زرین غزال فارس است. اطلاعات این پژوهش از طریق مصاحبه با خبرگان دانشگاه و صنعت و همچنین استفاده از آمار و مستندات موجود در ارتباط با صنایع زرین غزال فارس استخراج شده است.
از نتایج بدست آمده از این پایان نامه طراحی مدل عوامل موثر بر شکلگیری برند است و همچنین نتایج نشان میدهد که افزایش در شاخصهای شکلگیری برند میتواند باعث افزایش یافتن در سهم بازار، سودآوری و میزان تقاضای برند صنایع زرین غزال فارس شود.
کلمات کلیدی: برند - شکلگیری برند - دلفی فازی - پویایی سیستم
پروژه: طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل گیری برند با رویکرد پویایی سیستم (مورد مطالعه: صنایع غذایی زرین غزال)