مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش¬آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام
بصورت ورد ودر70صفحه
چکیده
هدف پژوهش حاضر مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش¬آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه¬ی دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر ایلام بودند که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل بودند. به منظور انجام پژوهش حاضر تعداد 140 دانش¬آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامههای انگیزه پیشرفت و خلاقیت در اختیار آنها قرار گرفت. پس از جمع¬آوری اطلاعات، دادهها بوسیله نرم افزار SPSS و آزمون تی تست گروههای مستقل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین دانش آموزان تیزهوش و عادی از نظر انگیزه پیشرفت، خلاقیت و مولفههای آن و عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. لذا بر اساس نتایج پژوهش حاضر میتوان نتیجه گیری نمود که در بحث آموزش و تعلیم و تربیت و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان بایستی به نقش هوش، خلاقیت و انگیزه پیشرفت نوجه ویژه داشت.
مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش¬آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام