مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی بصورت ورد وکامل
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساختهای با پایایی 86/0 استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد در شهرستان ساوه بوده و نمونهگیری به صورت تصادفی و با استفاده از جدول مورگان انجامگرفته که نتایج آن شامل81 نفر از کارکنان بانک ملی و 32 نفر از کارکنان بانک پاسارگاد است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی، تحلیل عاملی و فریدمن استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد، بین دیدگاه کارکنان بانک ملی و پاسارگاد در خصوص عوامل زمینهای، ساختاری و رفتاری موثر بر رضایت شغلی تفاوت معناداری وجود دارد به طوری که مهمترین عوامل رضایت شغلی در بانک ملی به ترتیب: ارتقاء بر اساس شایستهسالاری،تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان، وجود عدالت و انصاف در مورد تمامی کارکنان و در بانک پاسارگاد تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان،توجه به روحیه تلاش و پشتکار و پرداختها با عنایت به شایستگیها میباشند.
مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی