خلاصه پایان نامه:
با کاربرد وسیع ورقهای نازک اعضای سازه های فولادی، پیشگویی کمانش موعی این اعضاء اهمیت بسیاری یافته است.نمونه هایی از اعضای جدار نازک در پلها، ساختمانها، برجها، ایستگاه های نیرو و ... به شکل مقاطع جعبه ای و I شکل بکاربرده می شوند. استفاده زیاد از اعای نورد سرد نیز باعث شد، نیاز به تحقیقات در مورد کمانش موضعی بیشتر شود. روشهای عددی و تحلیلی بسیاری، برای حل مساله پایداری ورقهای با خامت ثابت در دسترس می باشد، اما تحقیقات کمی در مورد پایداری ورقهای با خامت پله ای انجام می شود.
در پایان نامه جاری، کمانش موضعی ورقهای مستطیلی که در اثر خوردگی دچار کمانش شده اند، به طور مفصل مورد بررسی قرار می گیرد. برای محاسبه بار کمانش موضعی الاستیک این ورقها با شرایط مرزی مختلف، از روشهای نوارهای محدود استفاده می شود. در آنالیز نوار محدود، یکسری توابه C به عنوان توابع انترپلاسیون طولی جهت غلبه بر مساله ناپیوستگی توابع ارتعاش تیر در محل تغییر ناگهانی خامت انتخای می گردند.
پایان نامه رشته عمران آنالیز کمانش ورقهای مستطیلی با ضخامت پله ای ناشی از فرسایش در کشتی