فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات:117
فهرست
فصل اول
مقدمه 2
بیان مسأله 3
اهمیت و ضرورت پژوهش 7
اهداف پژوهش 9
گزارههای تحقیق (سؤالها / فرضیهها) 10
معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی 10
فصل دوم
مقدمه 15
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا 16
یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی 18
نظریه رشدشناختی پیاژه 20
نظریه یادگیری گشتالت 22
نظریه یادگیری معنیدار کلامی 23
نظریه پردازش اطلاعات 26
راهبردهای شناختی - فراشناختی 30
راهبردهای تکرار در تکالیف ساده یادگیری 33
راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری 34
راهبرد بسط دهی در تکالیف پایه 36
راهبرد بسط دهی در تکالیف پیچیده 37
راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه 38
راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری 39
فراشناخت 40
معلمان کارآمد 46
پرورش مهارتهای فکری 47
پرورش مهارتهای حل مسئله 48
مهارتهای تدریس 52
دستورالعملهای قبل از مطالعه 57
دستورالعملهای بعد از مطالعه 60
دستورالعملهای جهت گسترش حافظه 61
دستورالعملهای بهسازی حافظه 63
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه 65
فصل سوم
1-3- روش تحقیق 74
2-3- جامعة مورد مطالعه 75
1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگیری 75
2-3-2- ملاک انتخاب نمونه 76
4-3- ابزار پژوهش 76
1-4-3- معرفی ابزار 76
2-4-3- اعتبار آزمون 78
5-3- روش نمرهگذاری 78
6-3- روش تجزیه و تحلیل آماری 79
فصل چهارم
میزان درآمد خانواده 81
میزان تحصیلات پدر آزمودنیها 82
میزان تحصیلات مادر آزمودنیها 83
شغل پدر 84
شغل مادر 85
توزیع فراوانی دانشآموزان برحسب موفقیت تحصیلی 85
میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق 87
بخش استنباطی 88
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس حسابان 89
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس فیزیک 91
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی 92
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیستشناسی 93
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعهشناسی 95
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بکار میبرند چیست؟ 98
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بکار میبرند چیست؟ 99
تحلیل ممیز 100
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به کار میبرند چیست؟ 101
تحلیل ممیز 101
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری 104
محدویتها 112
پیشنهادها 113
منابع فارسی 114
منابع انگلیسی 117
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق