شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:130
فهرست و توضیحات:
چکیده .......................................................................................... ی
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه .......................................................................................... 2
1- 1 بیان مسئله ............................................................................ 8
1- 2 اهداف تحقیق.......................................................................... 10
1- 3 اهمیت موضوع....................................................................... 10
1- 4 سوالات تحقیق ....................................................................... 15
1- 5 فرضیه های تحقیق .................................................................. 16
1- 6 تعریف عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته فرضیه های تحقیق .............. 16
فصل دوم : ادبیات تحقیق
مقدمه .......................................................................................... 19
2- 1 بخش اول : ارتباطات غیرکلامی .................................................. 20
2-1- 1 تعریف مفهوم ارتباط غیرکلامی ................................................ 20
2-1- 2 زبان بدن و ارتباط غیرکلامی................................................... 21
2-1- 3 کانال های عمده ارتباطات غیرکلامی .......................................... 22
2-1- 4 انواع ارتباطات غیرکلامی ...................................................... 22
2-1- 5 کارکردهای ارتباطات غیرکلامی ............................................... 23
2-1- 6 انواع ارتباطات غیرکلامی ...................................................... 27
2-1- 7 اصول ارتباط غیرکلامی ........................................................ 34
2- 2 بخش دوم : گفتار بی صدا ........................................................... 36
2-2-1 الفبای بی صدا ...................................................................... 36
2-2- 2 انواع رفتارهای غیرکلامی ...................................................... 36
2-2- 3 نکات موثر بر نمایش های قدرت و گفتار بی صدا ........................... 41
2-2- 4 عوامل موثر در ارسال و درک علائم غیرکلامی ............................. 42
2-2- 5 خاستگاه های نشانه های غیرکلامی ............................................ 44
2-2- 6 تفاوت های فرهنگی در پیام رسانی بدن ...................................... 49
2-2- 7 تعریف و مفهوم ارتباط از نظر مولانا ......................................... 51
2-2- 8 ارتباط غیرکلامی در مثنوی معنوی ............................................ 57
2- 3 بخش سوم : نمایش و سینما ........................................................ 66
2-3- 1 نمایش درام ......................................................................... 66
2-3- 2 فیلم های سینمایی ................................................................. 76
2-3- 3 سبک های فیلم ..................................................................... 85
2- 4 بخش چهارم : نشانه شناسی ........................................................ 89
2- 5 بخش پنجم : بدن ..................................................................... 99
2-5- 1 ژست ها و سایر حرکات بدنی ................................................... 99
2-5- 2 بعضی از حرکات اساسی و منشاء آن ها ...................................... 105
2-5- 3 عوامل موثر در تعبیر و تفسیر کردن .......................................... 106
2-5- 4 استفاده از زبان اندام ............................................................. 107
2- 6 بخش ششم : فاصله .................................................................. 120
2-6- 1 تعریف فاصله ..................................................................... 120
2-6- 2 قلمروی پاتوق ..................................................................... 122
2-6- 3 انواع فاصله
مورد نظر می گردد.
روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوا و ابزار جمع آوری اطلاعات آن پرسشنامه معکوس می باشد که توسط محقق ساخته شده و اعتبار آن از طریق آزمون های موازی و گاتمن سنجیده شد.
فرضیات تحقیق که رابطه بین : انتقال پیام های غیرکلامی و بهره گیری از عناصر ارتباطی، بیان چهره ای و نحوه بروز عواطف و احساسات، تماس چشمی و نشانه های سر و دست و نوع لبخند، تماس چشمی و حالات چهره و نوع حرکات دست، نشانه های سر و دست و نوع نگاه، نقش متقابل و حالت تکیه را در خصوص بازیگر نقش اول مورد بررسی قرار می دهد، با استفاده از ابزارها و شاخص های آماری نظیر تحلیل های آماری مجذور خی و مدل خطی لگاریتم و v کرامر مورد آزمون قرار گرفت و در این راه از نرم افزار spss به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.
جامعه آماری شامل دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک می باشد که صحنه هایی از دو فیلم به عنوان جامعه نمونه مورد بررسی قرار گرفته است. سپس در دو بخش به توصیف و تحلیل اطلاعات و یافته ها پرداخته شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، خلاصه یافته های تحقیق ارائه شده است.
مهمترین نتیجه به دست آمده این است که بازیگر نقش اول در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک یعنی آقای پرویز پرستویی در ایفای نقش های خود از ارتباطات غیرکلامی به صورت موثر استفاده کرده است.
مهمترین پیشنهاد تحقیق حاضر گنجاندن درس «ارتباطات غیرکلامی» در سرفصل های آموزشی دانشکده ها و آموزشگاه های بازیگری و آشنا کردن دانشجویان با اهمیت ارتباطات غیرکلامی در ایفای نقش و انتقال پیام به مخاطبان است.
پایانامه تحلیل مقایسه ای رفتارهای غیر کلامی در دو فیلم آژانس شیشه ای و مارمولک (با تأکید بر بازیگر نقش اول و دوم)