
پایان نامه بررسی مقایسه ای آموزش الکترونیکی در ایران و کشورهای خارجی/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
جامعه بشری ما در حال پشت سرگذاشتن تحول عمیقی است. این تحول تنها در فنآوری و ابزار خلاصه نمیشود، بلکه مفاهیم بنیادی از مفهوم کار گرفته تا مفهوم آموزش دستخوش تحولات اساسی میشوند. در خلال دو دهه اخیر، پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت، یک روش آموزش مبتنی بر شبکه یعنی آموزش الکترونیکی را ایجاد کرده و این تحول جنبههای مختلف آموزش در سراسر جهان را با فرصتها و چالشهای جدیدی مواجه کرده است. اینترنت دارای این قابلیت است که به گوشه وکنار کشور نفوذکند و وسیله مناسبی برای انتقال آموزش کیفی و مقرون به صرفه میباشد. تلفیق این خصیصه با خصیصه محاورهای بودن سیستمهای آموزش به کمک کامپیوتر، میتواند در انتقال آموزش به گروههای وسیعی از جامعه نقش بسزایی رابازی کند. ازطرفی بازار کار جهانی مدام درحال تغییر و تحول است شغلهایی درآینده وجود خواهند داشت که در حال حاضر اثری از آنها نیست؛ بنابراین سیستم آموزشی باید بتواند فراگیر را برای تعقیب یک هدف پویا تربیت کند تا بتواند در محیط رقابتی اقتصاد نوین جهانی به رقابت بپردازد و بتواند در یک فرآیند آموزش مادامالعمر، به کسب دانش مورد نیاز خود بپردازد. به موازات این تحولات، ساختارهای آموزشی در جهان در حال تبدیل شدن ازشیوه معلمگرای قبلی به شیوه فراگیرگرای جدید میباشند. در این تبدیل مدرس به یک راهنما وجهتدهنده و مشوق برای فراگیرتبدبل میشود وکمک میکند تا فراگیر خود به ارئه راه حل، تجزیه و تحلیل و حل مسئله ازطریق دانشی که با راهنمایی مدرس به آن دست مییابد بپردازد. از طرف دیگر علیرغم بروز این تغییرات اساسی، توسعه روشهای مؤثر آموزش از راه دور هنوز پابهپای رشد سریع تکنولوژی حرکت نکردهاند و بنابر این هنوز درسطح جهانی بین سیستم آموزشی ایده آل و سیستم آموزش فعلی فاصله قابل توجهی وجود داردکه این به نوبه خود لزوم توجه بیشتر به مقوله مهندسی آموزش و توسعه روشهای بهینه برای انتقال آموزش الکترونیکی را ایجاب میکند و از آنجاکه خصیصههای فرهنگی، تکنولوژیکی و شرایط خاص نظام آموزشی هرکشور، مدل آموزش الکترونیکی مناسب برای سیستمآموزشی آن کشور را تحت تأثیر قرار میدهد، ما نیز بایستی با توجه به خصیصههای بومی سیستم آموزشی کشورمان نسبت به توسعه درسافزارها و سیستمهای مدیریت آموزش الکترونیکی اقدام کنیم.
تعداد صفحات: 76
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
فصل اول 1
مطالب مقدماتی در مورد کامپیوتر 1
1-1رایانه یا(کامپیوتر) 2
2-1تاریخچه کامپیوتر در ایران 2
ساختارکامپیوتر 2
3- 1انواع وسایل ورودی کامپیوتر عبارتند از: 2
4-1 انواع وسایل خروجی کامپیوتر عبارتند از: 3
5-1برای شبکه تعاریف مختلفی وجوددارد که عبارتند از: 4
6-1انواع شبکه؟ 5
7-1 انواع شبکه های باسیم 5
فصل دوم 6
تجارت الکترونیک 6
1-2برای تجارت الکترونیکی تعاریف مختلفی وجود داردکه عبارتنداز: 7
تجارت تقطه به نقطه 10
فصل سوم 11
دولت الکترونیک 11
1-3برای دولت الکترونیک تعاریف مختلفی موجود دارند که عبارتنداز: 12
2-3مزایای دولت الکترونیک 12
3-3مزایاى دولت الکترونیک 13
4-3معایب دولت الکترونیک 13
5-3برای خدمات دولت الکترونیک تعاریف مختلفی وجود دارد که عبارتند از: 14
6-3برای شهر الکترونیک تعاریفی مختلفی وجود دارد که عبارتنداز: 14
7-3شهرهای الکترونیکی در ایران 15
8-3.برای شهروند الکترونیک تعاریف مختلفی وجود دارد که عبارتند از: 17
فصل چهارم 19
آموزش الکترونیک 19
مقدمه: 20
1-4برای آاموزش تعاریف مختلفی وجود دارد که عبارتند از: 20
2-4آموزش سنتی؟ 20
3-4برای آموزش الکترونیک تعاریف مختلفی وجود دارد که عبارتنداز: 21
4-4تفاوت آموزش الکترنیکی وسنتی؟ 21
5-4انواع آموزش 22
6-4نرم افزار وسخت افزارمورد نیاز برای آموزش الکترونیکی 22
دانشگاه های الکترونیکی درایران 24
ابزارهای سخت افزاری ونرم افزاری در دانشگاه های الکترونیکی ایران 26
7-4 دانشگاه شیراز 26
8-4دانشگاه علم وصنعت 29
9-4دانشگاه فردوسی مشهد 38
10-4دانشگاه تهران 39
11-4دانشگاه صنعتی امیرکبیر 42
12-4دانشگاه علوم حدیث 43
13-4دانشگاه شهید بهشتی 45
14-4دانشگاه المصطفی 47
15-4دانشگاه نور طوبی 49
15-4واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی: 51
17-4داتشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 52
18-4دانشگاه پیام نور: 53
19-4دانشگاه سیستان بلوچستان 55
20- نرم ابزار LMS ؟ 56
21-4مزایای استفاده از LMS 56
22-4وظایف lms 57
23-4نرم ابزارLCMS؟ 58
24-4یادگیری الکترونیکی چیست؟ 59
25-4منابع الکترونیک؟ 59
26-4انواع منابع الکترونیک 59
27-4ویژگی یادگیری الکترونیکی 59
28-4مزایای یادگیری الکترونیک 60
دانشگاه مجازی در دوکشور خارجی 61
29-4 دانشگاه مجازی هاگن المان 61
30-4دانشگاه مجازی مالایای مالزی 62
31-4مقایسه امکانات آموزش الکترونیک ایران با کشوردیگر 66
نتیجه گیری: 67
منابع 68
پایان نامه بررسی مقایسه ای آموزش الکترونیکی در ایران و کشورهای خارجی