برنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشتهاند که چه چیز باید در مدارس تدریس شود. به ویژه در جست و جوی پاسخهای مناسبی برای پرسشهایی از این قبیل بودهاند: چه مباحث و موضوعهایی در دروس مختلف باید تدریس شود؟
برای دانشآموزان و دانشجویان چه نوع مواد و وسایل آموزشی و توسط چه کتسانی باید آماده شود؟ به طور خلاصه در مورد تصمیمات مربوط به برنامة درسی مدارس، توجه بسیاری معطوف شده است. دانشگاهها به عرضه دروسی دربارة برنامه ریزی درسی در دورههای لیسانس پرداخته اند، و انتشار مجلات علمی تخصصی در ارتباط با این موضوع آغاز گردیده است . حجم مطاب منتشر شده دربارة برنامه ریزی درسی در سه دهة گذشته به نسبت چند برابر ،افزایش یافته است.
افزایش علاقهای که در مورد برنامه ریزی درسی ظاهر شده است هم زمان با تغییر معنای خود اصطلاح«برنامة درسی» بوده اصطلاح برنامة درسی به منظورهای گوناگونی به کار برده شده است. از جمله به عنوان برنامهای برای یک موضوع درسی خاص در یک پایة تحصیلی مشخص در طول یک دورة تحصیلی یا به عنوان برنامة موضوعهای مختلف درسی در طول یک دورة تحصیلی (1974، Ochs) با این وجود در بسیاری از موارد برنامة درسی از فهرستی از هدفهای آموزشی و مطالبی که باید در مدارس تدریس شود تجاوز نمیکرد.
این مقاله به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 72صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا بازکنید .
مقاله ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس