با توجه به اینکه در ایران انوع آب و هوا وجود دارد و شرایط و اقلیم نیز متنوع می باشد در نتیجه تنوع سبزیجات آن بسیار می باشد و همچنین سبزیجات ایران بواسطه ی نحوه ی عملیات کاشت و داشت و برداشت و وجود خاک بسیار غنی و حاصل خیز در جهان مطلوبیت زیادی دارا می باشد.
در همین راستاها بایستی در صدد صدور این محصولات به خارج از کشور به بهترین نحو ممکن کوشید و لذا نگهداری و عرضه ی داخلی آن نیز یکی دیگر از هدفهای این رشته می باشد و برای محقق کردن این ارزشها ابتدا باید روشی یافت که توانایی نگهداری بهینه در زمان طولانی بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد.لذا خشک کردن سبزیجات راهی است مناسب برای این امر.
طی برقراری ارتباط با تعدادی از صنایع مرتبط و مذاکرات انجام شده ضرورت بررسی بازار جهت انجام سرمایه گذاری های تولیدی در ایران ضروری می باشد،لذا با توجه به کاربردی بودن طرح نسبت به بررسی بازارهای داخلی و خارجی و ارائه ی راهکارهای ورود به این بازارها لازم می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه 5
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور 7
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی 7
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال 8
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی 10
الف- استراتژی جایگزینی واردات 10
انواع استراتژی های رقابتی عام 13
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار 23
1- استراتژی بازاریابی یکسان 24
2- استراتژی بازاریابی تفکیکی 24
3- استراتژی بازاریابی تمرکزی 25
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار 26
تقسیم بندی بازار های بین المللی 29
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی 30
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی 34
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی 37
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی 38
1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل 39
2- تصمیم به فعالیت در سطح بینالملل) 49
3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بینالملل 51
4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بینالمللی 53
5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بینالملل 61
6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بینالملل 68
تحول فرهنگی (با در نظر گرفتن اقتصاد): 74
مصاحبه با خانم مهندس مدیر شهرک فناوری صنایع غذایی و بیو تکنولوژی شمالشرق: 77
فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داده ها) 80
1- صادرکنندگان وتولیدگران سبزیجات خشک از دانش و فنون بازاریابی آگاهی لازم را دارند 81
2- سبزیجات خشک از کیفیت مناسب برای صادرات برخوردار می باشند. 82
3- روشهای نوین تولید سبزیجات خشک از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرارمی گیرد. 83
فصل پنجم(نتیجه گیری و پیشنهادات) 84
پایاننامه-بررسی بازار سبزیجات خشک-92ص