لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه43
فهرست مطالب
بهترین معجزه (فلسفه تنوع معجزات). 2
قرآن در زمان و مکان نمیگنجد. 9
لازمه خاتمیت معجزهای جاودانه است. 10
- حقّ پسرعموها. 14
- شمشیر فراموش شده. 15
- عزل خادم معصیت کار. 15
- پانصد درهمی که بیست درهم کم داشت. 15
- دستبند قلابی. 15
- نیاز به کفن. 16
- دکانها به جای قرض. 16
- کتمان نیابت به فرمان امام(ع). 16
- نهی از زیارت کاظمین. 17
- نام و نسب غیرواقعی. 17
- چرخاندن انگشت و بیان حاجت. 17
- درخواست نانوشته. 18
- تغییر توقیع بر اساس سؤال جدید. 18
کابالا، تعالیمی مخالف اصول آفرینش. 27
کلیاتى در بحث اعجاز
فلسفه اعجاز از مباحث مربوط به علم کلام , در بخش پیامبرشناسى است , و ارتباطى با بحث هاى علوم قرآنى ندارد. بنابراین پاسخ به این سؤال که چه نیازى به معجزه است و چرا پیامبران بـه اعـجـاز روى مـى آوردنـد, خـارج از حـوزه علوم قرآنى است . در این جا فقط به این نکته اشاره مـى کنیم که یکى از راه هاى شناسایى پیامبران راستین از مدعیان دروغین , اعجاز بوده است .
زیرا اعـطـاى چـنـیـن قدرتى ازسوى خداوند بر انجام کارهایى که در توان هیچ بشرى نبوده است به کسانى که ادعاى دروغین نبوت دارند به گمراهى مردم و اغرا به جهل ایشان مى انجامید. و این با هدف رسالت که هدایت و سعادت مردم است منافات مى داشت .
اعجاز در لغت
در لـغـت بـراى ایـن واژه سه معنا ذکر گردیده است که عبارتند از: فوت و از دست دادن , ناتوان یافتن و ناتوان نمودن .
قاموس مى گوید: اعـجـزه الشى ء: فاته وفلانا: وجده عاجزا وصیره عاجزا, یعنى آن چیز از او فوت گردید.
اعجز فلانا, یعنى او را ناتوان یافت و یا ناتوان نمود.
اعجز فى الکلام : ادى معانیه بابلغ الاسالیب , یعنى مطالب را با رساترین شیوه بیان نمود.
راغب در مفردات گوید: ریـشـه و اصـل واژه عـجز, تاءخر از چیزى و وقوع آن به دنبال امرى است ولى در عرف به معناى قصور و ناتوانى از انجام کار, متداول گردیده است .
تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز