مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده است، آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس: شیراز
سال برگزاری کنفرانس: 1389
تعداد صفحات مقاله: 15
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
جهان ما وارد عصر تازه ای شده است که می توان بدان عصر اطلاعات یا دانش و جامعه جدید را جامعه اطلاعاتی نامید. این تغییرات منجر به ایجاد محیطی کاملا رقابتی شده است که نیروی محرک اصلی بسیاری از این تحقیقات فن آوری اطلاعات است، در این میان فن آوری اطلاعات و یا به عبارتی کاربرد عملی نظام های کامپیوتری توانسته است گام بلندی بردارد. دنیای پرچالش امروز، بر پایه برخورداری سازمان ها از انسان های شایسته و توانمند پایه گذاری شده است. منابع عمده برخورداری از مزیت رقابتی سازمان ها، علاوه بر تکنولوژی های جدید، در داشتن کارکنان متخصص و متعهد به سازمان است توانمندسازی یک رویکرد مدیریتی است که درآن به کارکنان تفویض اختیار می شود تا خودشان تصمیم بگیرند. امروز سازمان ها برای ماندن در عرصه رقابت، به نیروی انسانی، خلاق متخصص و با انگیزه نیازمندند. کارکنان دارای استعداد های بالقوه ای هستند که توانمندسازی به بالفعل شدن این استعداد ها کمک می کند. مدیران با اطلاع از سطح توانمندی کارکنان، می توانند برای بهبود و توسعه توانمندی های نامطلوب کارکنان و استفاده هر چه بهتر از این منبع سازمانی اقدام نمایند. بی گمان امروزه تقویت توانمندسازی افراد در بخش عمومی می تواند تقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان باشد. تحقیق حاضر دارای 1 فرضیه اصلی و 7 فرضیه فرعی می باشد که مبنای نظری آنها مدل رابینز (200) و مدل چهار مرحله ای تری ویلسون (1996) می باشد، همانطور که یافته های تحقیق نشان خواهد داد استفاده از فن آوری اطلاعات بر تمام ابعاد توانمند سازی کارکنان در بانک ملی ایران در شهر شیراز موثراست. همچنین خروجی های آزمون تعقیبی دانکن نشان خواهد داد که بیشترین تاثیر آن به ترتیب بر افزایش اختیار، افزایش توانایی، افزایش تنوع شغلی، بهبود کیفیت عملکرد کارکنان، افزایش دانش و مهارت، افزایش خود کنترلی، افزایش تصمیم گیری و مسئولیت پذیری می باشد.
نقش فن آوری اطلاعات در توانمندسازی کارکنان بانک ملی ایران در شهر شیراز