پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و آموزش و بهسازی منابع انسانی
بررسی تاثیر مدیریت ارتباط بامشتری بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی
قالب فایل ورد می باشد
تجزیه و تحلیل دقیق اماری دارد
چکیده
مدیریت ارتباط با مشتری فلسفه ای درکسب کاراست که دورنمای سازمانی را درتجارت بامشتریان ارائه میکند.مشتری عامل بقا و رونق فعالیت بانک و هر موسسه مالی میباشد کافی است به مشتریان خود بهترین خدمات مرسوم ومدرن بانکی ارائه دهیم یا حتی اگر در ارائه برخی از خدمات کمبودی داریم میتوانیم باعملکرد ورفتار مناسب خود بامشتریان انهارا راضی وخرسند نگه داریم تاانهامشتری ما باقی و به ما وفادار بمانندچرا که مشتریان وفادار موفقیت وسوداوری فعالیت اقتصادی مارا تضمین میکنند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مدیریت ارتباط بامشتری بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی شهرستانهای .........ر است. جامعه اماری این پژوهش شامل تمامی5000نفراز مشتریان هدف، در5 شعبه ................. درسطح شهرستان های ل.........ر میباشد. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای تعیین نمونه مورد نظر استفاده گردید که بر اساس جدول مورگان 357 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. ابزار پژوهش در این تحقیق دو پرسشنامه برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری و وفاداری مشتریان به صورت محقق ساخته استفاده شده است . روایی پرسشنا مه های مذکور برمبنای دیدگاه خبرگان و پایایی انان نیز بر اساس ضریب الفای کرونباخ 826/. مورد ارزیابی و محاسبه گردید که بیانگر پایایی مطلوب پرسشنامه تحقیق می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تغییرات مربوط به وفاداری مشتریان توسط ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری قابل تبیین و توضیح است و مدیریت ارتباط با مشتری نیز تاثیر معناداری بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی شهرستان های ............ دارد.
واژگان کلیدی :مدیریت ارتباط با مشتری- اعتماد سازی – تعهد به خدمت- ارتباطات- مدیریت تعارض- پاسخگویی- وفاداری.
- فرضیه های تحقیق 1-5-1-فرضیه اصلی
مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای ………. تاثیر دارد
1-5-2-فرضیات فرعی
1-اعتمادسازی بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای …………… تاثیر میگذارد.
2- تعهد به خدمت بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای …………تاثیر می گذارد.
3-کیفیت ارتباطات بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای …………… تاثیر می گذارد.
4-مدیریت تعارض بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای ......................تاثیر می گذارد
5-پاسخگویی بر بر وفاداری مشتریان بانکهای کشاورزی شهرستانهای ......................تاثیر می گذارد.
بررسی تاثیر مدیریت ارتباط بامشتری بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی