اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آموزش علوم تجربی 1وتحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله آموزش علوم تجربی 1وتحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزش علوم تجربی 1وتحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی


دانلود مقاله آموزش علوم تجربی 1وتحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن، با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول بوده است و تحول آموزشی، خود معلول تحول اجتماعی و تحول علوم و فن آوری است؛ زیرا در جوامع ساده، نیازها ساده و روش ارضای نیازها نیز ساده است.در چنین جوامعی، دایزه آموختنیها گاهی آنچنان محدود است که اگر کسی ادعا کند: «هر آنچه آموختنی بود را فرا گرفتم»، حرفی گزاف نگفته است. ولی در جوامع پیچیده و پیشرفته، سرعت تحول نظامهای آموزشی آنچنان سریع است که هر چند سال یک بار، در ساختار نظامهای آموزشی آنچنان سریع است که هر چند سال یک بار، در ساختار نظام آموزشی یک دگرگونی کلی ایجاد می شود و این تحول به حدی است که گاهی کسانی سخن از جامعه بی مدرسه به میان می آورند. به همین دلیل، در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت سریع علوم و فن آوری، نه می توان به تمام دانش موجود دست یافت و نه می توان هر شخصی را با هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمل گمارد.

با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع، نیازهای فردی و اجتماعی نیز پیچیده می شوند. ارضای نیازهای پیچیده در سایه روشهای آموزشی پیچیده امکان پذیر است. به این سبب، وظیفه و مسئولیت معلم امروز نسبت به گذشته سنگین تر و پیچیده تر شده است.  دیگر نمی توان با روشهای سنتی، جامعه و افراد آن را به سوی یک تحول پیچیده پیشرفته سوق داد.

آموزش علوم تجربی (1)

دوره راهنمایی

مدت آن 3 سال است و هدف آن ایجاد زمینه لازم برای هدایت تحصیلی است و محتوای برنامه درسی در این دوره به گونه ای است که هم ادامه دوره ابتدایی و هم ایجاد کننده شرایطی است برای خود آزمایی و خود شناسی دانش آموز را از سویی و مشاهده دقیق او را از سویی دیگر توسط مربیانش ممکن می سازد. این دوره تحصیلی از حساسترین دوره های رشد فراگیران است. نوجوانان در این دوره تقریباً با یک بحران روحی و روانی و جسمی سر در گریبان می باشند. شناخت موارد بحران زا می تواند بیشترین کمک را به مربیان و معلمان و مدیران در امر آموزش بنماید.

تدریس تلفیقی:

در اینجا هدف از تدریس تلفیقی نوعی از تدریس است که معلم ضمن درس دادن موضوع مورد نظز خود از کتاب درسی از شیوه های درسی دیگر نیز استفاده می کند مثلاً در تدریس درس علوم معلم می تواند از دروس دیگر نیز در تدریس خود کمک بگیرد مثل درس تاریخ – جغرافی – ریاضیات و حتی ادبیات و املاء فارسی.

در اینجا یکی از دروس کتاب علوم راهنمایی را انتخاب کرده و بصورت یک درس تلفیقی آنرا تدریس می کنیم.

نحوه تدریس تلفیقی:

*موضوع درس انتخابی برای این تدریس موضوع زمین ساخت ورقه ای است از کتاب علوم تجربی پایه سوم. بیشتر مطالب درسی در این بخش با تلفیقی از دروس تاریخ – جغرافی – حرفه و فن – ریاضیات – ادبیات - شیمی و املای فارسی – طراحی و نقاشی و خود درس علوم می باشد. همچنین برای بهتر شدن تدریس از وسائل کمک آموزشی مانند ماکتها و عکس هایی در این زمینه چه از تصاویری که در کتاب و چه خارج از کتاب می توان تهیه و به کلاس ارائه داد.

  • در سال 1912 میلادی یک دانشمند آلمانی به نام «وگنر» با شواهدی که بدست آورده بود، اظهار داشت که حدود 200 میلیون سال پیش تمام خشکی ها یک تکه ای را می ساخته اند. این خشکی بزرگ رفته رفته به دو خشکی بزرگ تقسیم شد و پس از میلیونها سالها قطعه قطعه شدندو قاره های امروزی را بوجود آوردند.

*هدف از توضیح این قسمت به این گونه بود که: ذکر سالی که دانشمند نظریه خود را ارائه داد از لحاظ تاریخی اهمیت داشت و بیان این که دانشمندی آلمانی بود نیز از لحاظ جغرافیایی دارای اهمیت بود که موقعیت دانشمند را از لحاظ اصالت مشخص می کند. بیان این که 200 میلیون سال قبل کل خشکی ها یکپارچه بوده اند و پس از میلیونها سال قطعه قطعه شدند تقریباً حالت ریاضی بودن مطلب را می رساند که با آمار و ارقام ارتباط دارد.

*همچنین نوشتن نام وگنر بر روی تخته از لحاظ ادبیاتی و املایی فراگیران را تقویت می کند یعنی حتی با نگاه کردن بر نام دانشمندان بر روی تخته سیاه باعث می شود در ذهن آن باقی بماند و حتی در جلسه امتحان از لحاظ املایی اشتباهی نداشته باشند.

  • وگنر برای گفته های خود دلایل نسبتاً خوبی را ارائه داد از آن جمله به: فسیل گیاهانی که در قاره هایی مانند افریقا و امریکای جنوبی یافت شده بود – تشابه برخی سنگهایی که در این دو قاره یافت شد – و تشابه شکل کناره های دو قاره با هم که مانند یک پازل می توانند در هم جا بگیرند اشاره کرد.

*در این قسمت نیز با صحبت از فسیل های گیاهی و حتی جانوری می توان به موضوعاتی مانند زیست شناسی و خود موضوع زمین شناسی اشاره کرد و سخن از دو قاره افریقا و امریکای جنوبی بخش جغرافیایی منطقه را مد نظر قرار می دهد.

  • پدیده های حاصل از حرکت ورقه ها

ورقه ها به 3 شکل مختلف می توانند نسبت به هم جابجا شوند:

  • ورقه های دور شونده: بیشتر محل هایی که ورقه ها از هم دور می شوند، در اقیانوسها قرار دارند. در این مناطق، مواد مذاب از شکاف موجود در بین دو ورقه

شامل 25 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آموزش علوم تجربی 1وتحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

دانلود پاورپوینت فرارازمنزل به علت دوستیابی

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت فرارازمنزل به علت دوستیابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت فرارازمنزل به علت دوستیابی


دانلود پاورپوینت فرارازمنزل به علت دوستیابی

   مسئله شناسی فرار از خانه

 تعریف فرار

 فرار از خانه و اقدام به دوری و عدم بازگشت به منزل و ترک اعضای خانواده، بدون اجازه از والدین یا وصی قانونی خود، در واقع نوعی واکنش نسبت به شرایطی است که از نظر فرد نامساعد، غیرقابل تحمل و بعضاً تغییر ناپذیر است. این عمل معمولاً به عنوان یک مکانیسم دفاعی به منظور کاهش ناخوشایندی و خلاصی از محرکهای آزار دهنده و مضر و دستیابی به خواسته های مورد نظر و عموماً آرزوهای دور و دراز انجام می‏شود.

امروزه در اکثر کشورهای جهان، فرار از خانه به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده است. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه یک میلیون نوجوان 19 –13 ساله از خانه فرار می‏کنند که 74 درصد آنها دختر هستند.[1] در ایران نیز مسئله فرار دختران به عنوان یک معضل مطرح می‏باشد، هر چند آمار و ارقام دقیقی در اختیار نداریم، لیکن اخبار جرائد و مطبوعات از روند رو به رشد این آسیب اجتماعی،[2] کاهش میانگین سنّی دختران فراری[3] و ظهور پیامدهای ناگوار آن حکایت می‏کند.

   انواع فرار

 این عمل بر حسب موضوعات مختلف به قرار ذیل قابل دسته بندی می‏باشد:

 الف)- از نظر جنس و تأهل

اقدام به فرار، هم از سوی پسران ( و مردان متأهل) و هم از سوی دختران (و زنان متأهل) انجام می‏شود.

لازم به ذکر است دلائل چنین اقدامی توسط مردان متأهل و پسران با یکدیگر متفاوت است. زنان متأهل نیز اغلب به دلیل خشونت و مفاسد اخلاقی همسر یا اغفال و مفاسد اخلاقی خود از خانه متواری می‏شوند.

 ب)- از نظر اطلاع خانواده

در اکثر موارد اقدام به فرار به طور ناگهانی، بدون خبر و اطلاع اعضای خانواده صورت می‏گیرد، اما در برخی شرایط، فرد قصد خود را به صورت «تهدید به فرار» اطلاع می‏دهد. این عمل اغلب در بین پسران فراری معمول است.

ج)- از نظر تعداد همراهان

در شرایطی ممکن است که اقدام به فرار به همراهی فردی از جنس مخالف با زمینه دوستی و قرار ملاقات انجام شود. اخیراً مواردی از فرارهای گروهی در بین دختران مشاهده شده است. اما اغلب، دختران به تنهایی فرار می‏کنند.

د)- از نظر مدت زمان

در برخی شرایط فرد پس از فرار و مواجهه با مشکلاتی نظیر عدم امنیت و فراهم نبودن امکانات زندگی، پشیمان می‏شود و در صورت خوش اقبالی، با کمترین لطمات روحی و جسمی توسط نیروهای امنیتی، شناسایی و در مدت زمان کوتاهی به خانه بازمی‏گردد. در چنین وضعیتی به نظر می‏رسد دلائل فرد جهت فرار چندان منطقی نبوده یا فرد برنامه و هدف معینی برای فرار نداشته است. دسته ای از دختران فراری نیز به دلیل شرایط واقعاً نامساعد خانه، حاضر به بازگشت نیستند و برای جلوگیری از اینکار از نام مستعار استفاده می‏کنند و یا اظهار می‏دارند که خانواده ای ندارند.

 هـ)- از نظر مبدأ و مقصد

اغلب فرارها از شهرستانها به مرکز یا شهرهای بزرگ انجام می‏شود، هر چند مبدأ و مقصد معدودی از فرارها نیز بالعکس می‏باشد و گاهی نیز از شهرهای کوچک و بزرگ به قصد عزیمت به کشورهای دیگر اتفاق می‏افتد.

و)- از نظر تکرار

برخی از دختران برای نخستین بار اقدام به فرار می‏کنند و دسته ای دیگر علیرغم تلاشهای مددکاران جهت بازگشت به محیط خانه و خانواده،‌مجدداً از محیط خانه می‏گریزند.

   انگیزه های فرار

 آمار نشان می‏دهد انگیزة افراد فراری بر حسب جنس، سن، تحصیلات و محیط زندگی متفاوت است اما انگیزه های ذیل بین همگان عمومیت دارد:

 الف)- اثبات وجود و جلب توجه اطرافیان و اجبار آنها برای اجرای تمایلات و خواسته های خویش؛

ب)- رهایی از هنجارها، فشارها، تحمیل ها، قید و بندها، خشونتها و آزارهای خانواده و کسب آزادی عمل در رفتارهای فردی و اجتماعی؛

ج)- لجاجت با خانواده، سلب آرامش و ایجاد بدنامی یا مشکل برای آنان به جهت عدم تعلق و دلبستگی به خانواده.

د)- تحت فشار قرار دادن دیگران برای تحقق خواسته های خود درخصوص زندگی آینده و موقعیت بهتر اقتصادی.

شامل 54 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت فرارازمنزل به علت دوستیابی

تحقیق در مورد زندگی شهید مطهری

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد زندگی شهید مطهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگی شهید مطهری


تحقیق در مورد زندگی شهید مطهری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه56

زندگینامه شهید مطهری:

استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان  واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی

 

می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده است. مولف شهید مدتی نیز از محضر مرحوم آیت الله حاج میرزا علی آقا شیرازی در اخلاق و عرفان بهره های معنوی فراوان برده است. از اساتید دیگر استاد مطهری می توان از مرحوم آیت الله سید محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وی در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم، در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته و از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگی شهید مطهری

دانلود تحقیق کلیاتی درباره فرهنگ عمومی

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق کلیاتی درباره فرهنگ عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کلیاتی درباره فرهنگ عمومی


دانلود تحقیق کلیاتی درباره فرهنگ عمومی

مقدمه:
شورای عالی انقلاب فرهنگی سه وظیفه عمده ومحوری را به عهده شورای فرهنگ عمومی نهاده است که عبارت است از :
1_ سیاستگذاری ، هدایت ونظارت برفرهنگ عمومی کشور.
2_ مطالعه دائمی وارزیابی وضع فرهنگ عمومی کشور .
3_تهیه وتدوین طرحهای برای هماهنگ‌کردن کوشش‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی درکشور.
شورای فرهنگ عمومی پس از بررسی‌های کارشناسانه جهت انجام وظایف فوق، تشکیل شورای فرهنگ عمومی استانها را امری ضروری وحتمی دانست وبرای تسهیل در انجام وظایف خود دو وظیفه از سه وظیفه فوق را به شورای فرهنگ عمومی استانها محول نمود که عبارت است از:
1_ مطالعه وتجربه و تحلیل و ارزیابی وضعیت فرهنگ عمومی استان
2_ تهیه وتدوین طرحهایی برای فرهنگ‌کردن کوششهای فرهنگی، هنری و تبلیغی درسطح استان
لازم به ذکراست که شورای فرهنگ عمومی با توجه به بند 12 اولویت‌ها وسیاستهای کلی اصول سیاست فرهنگی کشور( که به منزله اصول راهنمای کارگزاران فرهنگی و مجموعه علائم نشانه‌ها ودستورالعملهایی است که مسیرحرکت را نشان می‌دهد) یعنی تمرکز درسیاستگذاری را برای خود حفظ نموده و از شورای فرهنگ عمومی استانها انتظار دارد تادر این زمینه ازنظرها و بررسی‌های‌ علمی وکارشناسی و پیشنهاد آنها استفاده مطلوب نماید.
دراین برهه اززمان اعضای شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باترکیب بسیار عالی آن متولیانی هستند که می‌توانند بسترسازی مناسب، زمینه های‌همکاری‌تمامی روشنفکران و اندیشمندان متعهد و معتقد به فرهنگ اصیل خودی که چیزی جزفرهنگ انسان‌ساز وحیات بخش اسلامی نیست، اعم ازدانشگاهیان. حوزوی‌ها راگردیک محمل پویا جمع نمایند و احکام وفرامین وقوانین الهی اسلام را با درک شرایط زمان ومکان تارک این عصربنشاند ودرحقیقت اسلام 1400 سال پیش راکه بدون زنگار و تخدیر وتحریف وخرافه وموهوم وتفسیر به رأی بود را شناسایی وبه زبان روز و بدون دخالت ایده‌های شخصی یا موضع‌گیری‌های گروهی آنرا تحلیل، تدوین و ارائه نمایند.
ذکر این نکته لازم است که بحمدالله انگیزه‌های مثبت و فراوانی درجهت احیای روحیه مطالعه و تحقیق دراستانها و مناطق مختلف وجود دارد که اگر زمینه‌های بهره‌برداری از این استعدادهای بالقوه با درایت وآگاهی همراه بامسیرو صبر وحوصله وشکیبایی فراهم آید، نهادی‌کردن تحقیق وپژوهش ودر نتیجه برنامه ریزی وسیاستگذاری درعرصه‌های گوناگون فرهنگ عمومی مناطق مختلف کشور امری بدیهی و عین سخت و خطر بودن آسان می‌نماید.
باعنایت به مقدمه کوتاهی که بیان شدبه نظرمی‌رسد برای فعالیت درزمینه فرهنگ عمومی کشور ابتدا باید تعریف روشن و مشخصی ازواژه فرهنگ عمومی داشته باشیم .
الف : تعریف فرهنگ عمومی
یکی از ضروری‌ترین مباحث درباره فرهنگ عمومی تعریف این واژاه و روشن شدن حدود و ثغور آن است. آنچه را که تا به حال درجلسات یا نوشته‌های مختلف شنیده و دیده‌ایم حاکی از آن است که در ارائه یک تعریف از فرهنگ عمومی مشکلاتی وجود دارد که برای ترسیم فعالیتها درحوزه آن اگرتعریف مشخص ارائه نگردد ودور نمای آن نیز معین نشود پیمودن این مسیر ناممکن یا حداقل دشوار می نماید.
درگردهمایی شناخت فرهنگ عمومی که دردیماه 73 درتهران برگزار شد یکی از میهمانان شرکت کننده درمیزگرد درمورد فرهنگ عمومی می‌گوید:
عنوان کلمه فرهنگ عمومی باتوجه به ضوابطی که معمولا ما دراینجا داریم که مقدار زیادی از اینها ترجمه شده است. واقعیت این است که من نمی‌دانستم این عنوان را چه معنی بکنم؟ وواقعا منظور چیست؟ و اگر تعریفی ازآن بکنیم حداقل تقابل آن چه خواهد بود؟
تقابل آن فرهنگ خصوصی است؟ یا چیز دیگری؟ وآیامنظور فولکلوراست؟که به عنوان فرهنگ عامیانه یا دانش عامیانه بیان شده و یا معنا ومفهوم دیگری دارد؟ آیا منظور فرهنگ غیر مادی است؟ ولی من ازسخنرانی که جناب مهندس میرسلیم کردند و همچنین شعاری که روبرو نوشته شده ( وجدان کاری وانضباط اجتماعی باید به صورت فرهنگ عمومی درآید) استنباطم این است که منظور عمومیت یافتن فرهنگ است چون حقیقت مطلب این است، با این جزوه درسی که به اطلاع متولی آن هستم نمی‌دانم فرهنگ عمومی یعنی چه؟ تا الان هم که اینجا نشسته‌ام صمیمانه نمی‌دانم منظور چیست؟ آیا منظور فرهنگ است؟ ولی استنباط من این بود که مقدار زیادی ازضوابط فرهنگی را عمومیت بدهیم .
یکی دیگرازمیهمانان این گردهمایی می‌گوید:
مسلماماٌ واژه فرهنگ عمومی نداریم و همانطور که جناب آقای .... هم اشاره کردند ما اصطلاحاتی تحت عنوان فرهنگ عامه یا عامیانه داریم. لیکن فرهنگ عمومی چه معنایی میدهد ؟ .... بنابراین من فکر می‌کنم که تعریف فرهنگ عمومی راه به جایی نخواهد برد.... ماچنین واژه‌ای را اصلاٌ نداشتیم وضرورتی هم نیست که به تعریف آن بیندیشیم. از طرف دیگر قدر مسلم اینکه فرهنگ عمومی همان فرهنگ عامیانه هم نیست، خود مسئولین هم در طرح این موضوع امتناع دارند و خیلی نمی‌خواهند که فرهنگ عمومی را فلکولور ببینند.
اگر به جلسات اولیه شورای فرهنگ عمومی استانها نیز مراجعه نمائیم همین سوالاتی که دربالا مطرح است دربین اعضاء شورا نیز مطرح بود و هرکس که برداشتی از فرهنگ عمومی داشت بادیدگاه خود بیان می‌نمود و درنهایت هم تأکید می‌شد تا مفهوم فرهنگ عمومی مشخص نشود. قطعاٌ سازمانها یا نهادهایی که قرار است درحوزه فرهنگ عمومی فعالیت نمایند نمی‌دانند متصدی چه وظیفه و مسئولیتی هستند و ازچه راههایی باید به استمرار فعالیت بپردازند وبه تعبیر دیگر« سپردن هرنوع وظیفه‌ای درحیطه فرهنگ عمومی به هردستگاه فرهنگی، بدون به نتیجه رسیدن این بحث (تعریف فرهنگ عمومی )موجب ابهام وسردرگمی درمحدوده وظایف و مسئولیتهایی که از این طریق متوجه آن دستگاه خواهد شد می‌گردد و مشکلی را چندان حل نخواهد کرد) برای روشن شدن دامنه این بحث درابتدا بخشهایی ازبیانات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ عمومی را مطرح می‌نمائیم:
« آن نکته‌ای که به نظر من خیلی مهم است این است که ما فرهنگ اسلامی را، فرهنگ کشور را که حالا شورای عالی انقلاب فرهنگی هدفهای آن راتعقیب می‌کند، منحصر نکنیم به فرهنگ آموزشی، تحصیلی، کلاسی ومدرسه‌ای بلکه یک بخشی از این فرهنگ، فرهنگ عمومی است...
همین که ما مشاهده می‌کنیم درجامعه ما فرضاٌ با وجود دستگاههای اداری کارهای مردم روان انجام نمی‌گیرد، پیچ وخم ادارات ودستگاههای دولتی امروز وفردا می‌کنند و دردمندانه ودلسوزانه باکار مردم برخورد نمی‌کنند... این به خاطر یک نقص وبیماری فرهنگی است. اینکه ما مشاهده می‌کنیم افراد کارآمد فکری‌مان دردستگاهها وکارگاهها ودر مراکزتحقیق به نوآوریهایی که برای یک محقق، نان،آب وشهرتی ندارد اما زحمت زیادی دارد کمتر تن می‌دهند. و به کارهای آسان‌تر و سهل‌ترتسلیم می‌شوند این یک بیماری فرهنگی است حقیقتاٌ یکی ازکارهای مهم .... نگرش به فرهنگ عمومی وپیداکردن و شناختن بیماریهای فرهنگی امروز و پیداکردن علایج این بیماری با دید منصفانه و البته درد مندانه و انقلابی و توصیه آن به دستگاه‌های گوناگون می‌باشد همچنین معظم اله در بحث دیگری می‌فرمایند:
« مسائل فرهنگ عمومی مهم است ... ما یک جامعه بزرگی هستیم نزدیک به 60 میلیون آدم که از این 60 میلیون تعدادی در حال تربیت‌اند، تعدادی از مرحله رشد تربیتی گذشته و وارد بازار زندگی شدند، همه اینها به طور مداوم احتیاج دارند به دمیدن فکر درست و فرهنگ درست و اخلاق درست ... آنچه که فعلاً در مقوله فرهنگ مورد نظر من است اخلاق است چه اخلاق فردی و چه اخلاق جمعی اخلاق اجتماعی و اخلاق زندگی ... اگر به فرهنگ عمومی به معنای تصحیح عادات و اخلاق و ملکات و روشهای زندگی مردم که اینها از بخشها و از قلمهای عمده فرهنگ یک کشور هست بپردازیم مشکل ... حل خواهد شد ... چرا ما به این نمی‌پردازیم؟ ببینید آقا این را که عرض می‌کنم یک مسئله اخلاق نیست که عرض می‌کنم، نصیحت نمی‌کنم، این یک چیزی است که توقع بنده و توقع نظام از شماست، بالاخره به چه زبانی باید این توقع را از شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد. »

 

 

 

شامل 14 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کلیاتی درباره فرهنگ عمومی

مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک

اختصاصی از اینو دیدی مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک


مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک

دانلود مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک 24 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

مقدمه

هدفهای یک برداشت ژئوفیزیکی عبارتند از تعیین محل ساختارها یا اجسام زمین‌ساختی زیرزمینی و در صورت امکان اندازه گیری ابعاد و ویژگیهای فیزیکی مربوط به آنها د راکتشاف نفت اطلاعات ساختاری مورد توجه است زیرا نفت با عوارض خاص چون تاقدیس در سنگهای رسوبی ارتباط دارد. در ژئوفیزیک معدن تاکید بر آشکارسازی و تعیین ویژگهیای فیزیکی می شود. هر چند کانسارهای معدنی نشانه های ژئوفیزیکی متمایز و قابل اندازه گیری از خود بروز می دهند ولی اغلب شکل نامنظم دارند و در سنگهایی با ساختار پیچیده روی می دهند که تفسیبر کمی دقیق را دشوار یا غیرممکن می سازد. در بررسیهای اولیه ساختگاه ممکن است هم ساختار و هم ویژگیهای فیزیکی مورد توجه مهندسان باشد. در محل ساختمانهای بزرگ اغلب تغییرات عمقی سنگ کف مودر نیاز است ووقتی که تحمل بارهای سنگین مورد لزوم باشد ویژگیهای مکانیکی روبار ممکن است اهمیت پیدا کند. یک برداشت ژئوفیزیکی شامل مجموعه ای از اندازه گیریهاست که معمولا با طرحی نظم دار بر روی سطح زمین دریا یا هوا به طور قائم در داخل چاه آزمایشی انجام می شود. این اندازه گیریها ممکن است از تغییرات فضایی میدانهای نیروی ایستا باشد(گرادیان های پتانسیل الکتریکی گرانشی یا مغناطیسی ) یا از سرشتیهای میدانهای موج بخصوص از زمان سیر امواج کشسان (لرزه ای و واپیچش ) دامنه و فاز امواج الکتور مغناطیسی . این میدانهای نیرو و موج تحت تاثیر ویژگیهای فیزیکی و ساختار سنگهای زیرزمینی قرار می گیرد. از آنجا که ویژگیهای فیزیکی اغلب مربوط به مرزهای زمینشناختی است و لذا هر گونه مساله ساختاری به تفسیر این میدانها در روی زمین بر حسب این ناپیوستگی ها بر می گردد. آسانی انجام این کار به عوامل بسیار بسته است که از آن میان پیچیدگی ساختار و درجه تباین ویژگیهای فیزیکی سنگهای سازنده آن ساختار اهمیت خاص دارند. واضح است که در انتخاب تکنیک ژئوفیزیکی که باید مطالعه مساله ای بکار رود تباین ویژگیهای سنگهای زیر زمینی وهمگنی آنها در یک سازند خاص از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند. ویژگیهایی از سنگها که بیش از همه در اکتشافات ژئوفیزیکی از آنها استفاده می شود عبارتند از کشسانی ، رسانندگی الکتریکی  ، چگالی ، خودپذیری مغناطیسی و قطبش پذیری باقمیانده والکتریکی . ویژگیهای دیگری چون درجه رادیواکتیویته نیز تا حد کمی به کار می روند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک