اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت کارگاه تشخیص و درمان OCD در کودکان و نوجوانان با رویکرد CBT -در 39 اسلاید

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت کارگاه تشخیص و درمان OCD در کودکان و نوجوانان با رویکرد CBT -در 39 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کارگاه تشخیص و درمان OCD در کودکان و نوجوانان با رویکرد CBT -در 39 اسلاید


دانلود پاورپوینت کارگاه تشخیص و درمان OCD در کودکان و نوجوانان با رویکرد CBT -در 39 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

وسواس های فکری

  1. افکار، تصاویر و یا تکانه های عود کننده و مداومی هستند(مانند افکار بیمار شدن شخص یا تصاویر مرگ شخص مورد علاقه) که برخی اوقات به صورت افکار نامتناسب و مزاحم تجربه شده و موجب اضطراب و آشفتگی میشوند(انجمن روانپزشکی آمریکا، 1994).
  2. این افکار، تکانه ها یا تصویرهای ذهنی صرفا نگرانی های مفرط در مورد مشکلات زندگی واقعی نیستند.
  3. فرد تلاش می کند این فکرها، تکانه ها یا تصویرهای ذهنی را نادیده بگیرد یا سرکوب کند و یا با فکر یا عملی دیگر آنها را خنثی کند.
  4. شخص آگاه است که فکرها، تکانه ها و تصویرهای ذهنی وسواسی حاصل فکر خودش می باشند.

 

اعمال وسواسی یا اجبارها

  1. رفتارهایی تکراری(مثلا شستن دست،مرتب کردن وارسی) یا اعمالی ذهنی(مثل دعا کردن، شمردن، تکرار آهسته کلمات) هستند که شخص در پاسخ به یک فکر وسواسی، یا طبق قوانینی که باید به صورت دقیق اعمال شود، احساس اجبار به انجان آنها می کند( انجمن روانپزشکی آمریکا،1994).
  2. رفتارها یا عملهای ذهنی برای پیشگیری یا کاهش ناراحتی یا پیشگیری از یک واقعه یا موقعیت هولناک طراحی می شوند. گر چه این رفتارها یا عمل های ذهنی در واقعیت بیرونی با آنچه که قرار است خنثی یا پیشگیری نمایند ارتباط ندارند و یا به طور آشکار افراطی هستند.

چارچوب جلسه

برقراری رابطه درمانی با بیمار و خانواده

OCD گرفتن شرح حال مختصر در مورد گذشته بیمار، علائم فعلی   

OCDو رفتار درمانی و آگاهی خانواده از

OCD آموزش اولیه در مورد

معرفی منطق درمان شامل توضیح در مورد مواجه سازی همراه ERP با پیشگیری از پاسخ

معرفی و بحث در مورد برنامه پاداش رفتاری

OCD آموزش به بیمار در مورد چگونگی پایش علائم

 

Ø-علامتی از قسمت پاین سلسله مراتب را برای مواجه سازی اولیه انتخاب کنید
Ø- اولین مواجه سازی و پیشگیری از پاسخ را انجام دهید
Ø- در جلسه خانواده ویژگی های منفی که به کودکان مبتلا به
Øاختلال وسواسی جبری نسبت داده می شود را بررسی کنید
Ø- احساسهای افراد خانواده را در مورد وسواس و کودک مبتلا مشخص کنید
Ø- در مورد تکلیف ها صحبت کنید و در مورد پاداش توافق نمایید
Ø- راهنمایی های اولیه را در مورد درگیر نشدن خانواده در علائم وسواسی کودک مطرح کنید
 
 
Øبه کودک آموزش دهید همانند یک کارآگاه متوجه راست یا دروغ بودن وسواس شود و به انجام آزمایش های رفتاری بپردازد
Øدر آغاز بسیاری از کودکان با انجام آزمایش ها موافقت نمی کنند. این امر را می توان از طریق مدل سازی آزمایش های دشوار، به وسیله درمانگر و انجام سریع آنها و همچنین استفاده از شوخی و خلاقیت کنترل کرد.
Øبه زبان آوردن افکار مزاحم را به کودک آموزش دهید و به جایگزینی افکار بپردازید.
Øآیا مجادله با OCD همیشه موثر است؟
Øکمک به خانواده در افتراق مشکلات رفتاری مرتبط و غیر مرتبط با وسواس
Øطراحی برنامه ای برای رسیدگی به مشکلات رفتاری غیر مرتبط با وسواس
 
 
Øبرنامه ریزی شکست ها باید اعضای خانواده و نیز خود کودک را در بر بگیرد.
Øبرنامه باید در قالبی متناسب با سن کودک(مثلا به صورت ویدیویی یا کتاب تصویری) خلاصه و ارائه شود.
Øبرای تحکیم و تثبیت آنچه فرا گرفته شده است، بازی ها و ایفای نقش سرگرم کننده و مفید است.
Øوالدین باید نسبت به بروز مجدد علامت ها در دوره های پرتنش گوش به زنگ باشند.
Øنباید از کودک در مقابل تنش و فشار، بیش از حد محافظت کنند.
Øخانواده باید ضمن حمایت از کودک او را به استفاده از تکنیک های مدیریت تنش تشویق کنند.
Øخانواده باید از نشانه هایی که حاکی از تشدید علامت ها هستند آگاه باشند.

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کارگاه تشخیص و درمان OCD در کودکان و نوجوانان با رویکرد CBT -در 39 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد