مرحله اول:
فعالیتهای پیش از عمل آموزش
ü در این مرحله معلم ابتدا به تعیین مقاصد درس خود، یعنی هدفهای آموزشی میپردازد و آنها را به طور دقیق و روشن یعنی در قالب عبارات و جملاتی که گویای رفتار قابل مشاهده و قابل اندازهگیری یادگیرنده باشد در میآورد.
یادگیری زنجیرهای
]برای یادگیری اعمال و رفتار پیچیدهتر، از طریق یادگیری زنجیرهای، تعدادی از یادگیریهای محرک - پاسخ قبلی را به همپیوند میدهند و بدین ترتیب رفتارپیچیدهای از رفتارهای محرک - پاسخ را سبب میشوند.
مفاهیم عینی
nمفاهیم عینی یا محسوس، اشیاء واقعی و کیفیتهای قابل مشاهدهی آنها راشامل میشود.
n
nگانیه نام مفاهیم مشاهدهای را به آنها میدهد.
nموارد استفاده از روش سخنرانی
n
.3زمانی که مطالب پراکندهاند و معلم باید آنها را مرتب کند و سازمان داده و در اختیار یادگیرنده قرار دهد.
●
.4وقتی که حفظ و نگهداری مطالب در حافظه برای مدت طولانی ضروری نیست.
nادامه تاثیر نمرات بالا...
n
دانشآموزانی که همواره نمرات بالا میگیرند، نهایتاً به مفهوم مثبتی از خویشتن دست خواهند یافت و این امر سبب میشود که در آینده در برخورد با مشکلات گوناگون درسی و غیردرسی با آرامش و قاطعیت به حل آنها بپردازند.
دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف- 344 اسلاید