چکیده :
ظبیعت صدف وجود هستی است که خدا به انسان هدیه داده است سازگاری ابعاد وجودی طبیعت با بعد روحی و روانی انسان و از طرف دیگر هم سویی آن با بعد جسمانی شرایط بهینه را برای انسان فراهم می سازد .علوم انسانی در حقیقت چیزی جز کشف گوشه ای از طبیعت پیرامون مانیست هر علمی که ما با آن سر و کار داریم یا در طبیعت وجود دارد و یا از طبیعت بهره می برد علم روانشانسی نیز از این موضوع مستثنی نیست همسویی روانشناسی مدرن با ابعاد وجودی انسان او را بر آن می دارد که بررسی روش های رسیدن به آرامش روانی و جسمانی بپردازد و در این موضوع طبیعت را می توان در بر گیرنده همه راه ها و روش های رسیدن به آسایش روانی در نظر گرفت زیرا هر چیز حتی انسان خود جزئی از طبیعت محسوب می شود.
اما در این میان لطافت روانی کودکان و شخصیت کودکانه آنان می طلبد تا دیگران خصوصا پدر ومادر و در محیط مدرسه مربیان آموزشی زمینه رسیدن به آسایش و آرامش روانی را برای آنها فراهم کنند ولی باز این سوال به وجود می آید که رسیدن به آسایش روانی در محیط مدارس که محیط تعلیم و تربیت است چه تاثیری در یادگیری کودک که هدف اصلی محیط های آموزشی است دارد در این پژوهش بر انیم تا به بررسی روش های رسیدن به آرامش روانی در کودکان و به طبع آن تاثیر آنها بر یادگیری کودک پرداخته و از آنجا که عوامل زیادی در این موضوع تاثیر دارند با محدودکردن موضوع به طبیعت و تاثیر وجودی آن در محیط و فضای مدرس بر یادگیری کودکان به نتیجه مطلوب تر دست پیدا کنیم .
تبیین نقش طراحی فضای سبز در محیط مدارس بر فرایند یادگیری دانش آموزان