لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه108
فهرست مطالب
- qطرح تحقیق
- qمقدمه
- qبیان مسئله
- qاهداف تحقیق
- qاهمیت موضوع تحقیق
- qفرضیه های تحقیق
- qتعریف واژه ها واصطلاحات
- qموانع ومحدودیت های تحقیق
فصل دوم
- qادبیات تحقیق
- qپیشینه تحقیق
- qنقد وبررسی تحقیقات انجام شده
فصل سوم
- qروش تحقیق
- qجامعه آماری
- qنمونه و روش نمونه گیری
- qوسایل جمع آوری اطلاعات
- qروش جمع آوری اطلاعات
فصل چهارم
- qبررسی سؤال اول تحقیق
- qبررسی سؤال دوم تحقیق
- qبررسی سؤال سوم تحقیق
- qبررسی سؤال چهارم تحقیق
- qبررسی سؤال پنجم تحقیق
مقدمه :
شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیکوئیها باشد. چرا که هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به محبت از اساسی ترین نیازهای هر انسان می باشد. تشویق نیروها واستعدادهای دانش آموزان را به کار می اندازد واستقامت آنها را در کارها زیاد می کند وموجبات سرعت در کارهای بدنی را فراهم می کند ودر کارهای فکری موجب سعی وکوشش بیشتری می گردد[1]. تشویق وتقویت رفتار مثبت کودکان سبب شکل گیری عادات مطلوب در آنان می شود. به عبارت دیگر از آنجا که از طریق رفتارهای تشویق آمیز کلامی وغیر کلامی مادی وعنوی فردی وگروهی مستقیم وغیر مستقیم مربی بیش از هر چیز به یک نیاز هم نوجوانان یعنی نیاز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده می شود.
ما شاهد بیشترین مؤثرترین وپایدارترین اثر در رفتار آنان هستیم در حالی که وقتی دانش آموزی را تنبیه می کنیمن نه تنها به هیچ یک از نیازهای خطری واساسی او پاسخ نمی دهیم بلکه تعادل حیاتی اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آیندی
[1] احمد بهشتی – مجله تربیت شماره (2) سال هشتم – ص 13
تحقیق در مورد تأثیر تشویق در یادگیری