اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شومینه 20 ص

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره شومینه 20 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

تاریخچه

نمونه ای از هنر سنتی مردم خانیک ساخت شومینه با استفاده از گچ و گل است که در درون دیوار خانه ها تعبیه شده و برای گرم کردن و روشنایی از آن استفاده می کردند . و سوخت آن هم هیزم بوده است. شومینه مذکور در بافت قدیمی روستا قرار دارد که درون دیوار خشت و گلی اتاق نشیمن تعبیه شده است و نمای بیرونی آن گچ بری شده است و ساخت آن به حدود یک قرن قبل برمی گردد.

 

شومینه:

شومینه یک واژه خارجی است . با اینکه در کشورما در قدیم انواع شومینه مخصوصاً نوع چوبی آن زیاد استفاده می شده ما واژه خاصی برای آن سراغ نداریم و از همین لغت خارجی استفاده می کنیم . شومینه به معنای دودکش است و منظور از آن فضای اجاقی است که بسیار به کار برده می شود. امروزه نوع هیزمی و گازی آن در خانه های لوکس و در اتاقهای نشیمن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . مصالح عمده شومینه آجر ، خاک و سیمان نسوز است . آجرهای نسوز در اشکال مختلف تولید می شوندکه به فرم این وسیله بسیار کمک می کنند .

ساختار شومینه :

معمولاً شومینه دارای منقل و کوره است . این منقل با توجه به سوخت هیزمی یا گازی شومینه متفاوت است . معمولاً‌ در ورودی کوره وسیله ای به نام دمپر اضافه می کنند که باعث می شود گرمای زیادی از فضا خارج نشود و این فلز در فصل هایی از سال که از شومینه استفاده نمی شود بوسیله زنجیری ، مسیر دودکش را می بندد تا از انتقال باد به این قسمت جلوگیری شود.

کلیات شومینه(پیش بخاری):

پیش بخاری یکی از قدیمی ترین وسیله برای ایجاد گرما محسوب می گردد که تاریخچه آن از زمان پیدایش بشر و غار نشینی با سوزاندن تنه درختان شروع و تا امروز نوع تکامل یافته آن در کشورهای اروپایی کامین ( KAMIN ) و در ایران شومینه مصطلح نامیده می شود ، در اصل ( CHEMINEE ) یک لغت فرانسوی می باشد .

متاسفانه شومینه در ایران بدون توجه به معماری و عملکرد صحیح آن مورد استفاده قرار گرفته و تنها ظاهر آن مورد توجه بوده و در اکثر منازل به عنوان دکوراسیون فضاها جلب توجه می نماید.

معمولاً افراد ، در طراحی دکور خانه ابتدا به شکل اتاق نگاه می کنند و بیشتر به دنبال ایجاد یک نقطه ی کانونی در اتاق هستند . یعنی فضایی را برای استراحت و گپ زدن فراهم می کنند و کنار آن فضای زیبا و به خصوص را برای یک یا دو نفر تهیه می بینند.

انتخاب لوازم و مبلمان اتاق و نوع چیدمان آن ها به شکل اتاق ، تعامل اجتماعی ، نقطه ی کانونی اتاق و میزان تردد در آن اتاق بستگی دارد . سعی کنید بهترین نقطه ی کانونی اتاق را انتخاب کنید . لزومی ندارد که کانون اتاق ، فقط در مرکز یا مکان های متقارن اتاق باشد . حتی نقطه ی کانونی یک اتاق می تواند یک تابلوی نقاشی متصل به دیوار باشد که چشم ها را بیشتر از هر جای دیگر اتاق به خود جلب کند . در هر صورت نقطه کانونی یک اتاق باید جایی باشد که در واقع یک نقطه ی پایه ی اتاق هم به حساب بیاید .

نقطه ی کانونی اتاق می تواند محلی نامتقارن باشد چرا که مکان های نامتقارن کمتر کلیشه ای و قابل پیش بینی هستند و پویایی بیشتری به یک فضا می دهند . به علاوه دورنما و منظره ی آن


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شومینه 20 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد