اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی

اختصاصی از اینو دیدی مقاله فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی


مقاله فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی هیدروکربن های بنزن، گزیلن، تولوئن، اتیل بنزن (BTEX) بوسیلة قارچ کلادو فیالوفورا سویه T1

سویه T1 کلادو فیالوفورا که یک قارچ خاکزی می باشد توانایی رشد در یک مدل تشکیل شده از آب حاوی ذرات محلول گازوئیل که در آن تمام شش (BTEX) وجود دارد، را دارد. در این آزمایش بنزن متابولیزه نشد. اما بنزن های آلکیله شده مثل اتیل بنزن، تولوئن و گزیلن تجزیه شدند بوسیله یک ترکیبی از متابولیسم و کومتابولیسم. تولوئن و اتیل بنزن به عنوان منبع کربن و انرژی بکار رفته اند در حالیکه گزیلن به مقادیر مختلفی کومتابولیزه شده است. O – گزیلن و m - گزیلن برگردانده شدند به صورت یک متابولیست نهایی بنام phthalates . p گزیلن در ترکیب (BTEX) تجزیه نشد ولی در کومتابولیسم با تولوئن به نظر می رسد که به صورت معدنی در آید به عبارتی mineralize شود. خصوصیات متابولیکی و طبیعت مهاری فعل و انفعالات سوبسترا حاکی از آن است که تولوئن، اتیل بنزن و گزیلن در یک زنجیره جانبی بوسیله آنزیم مونواکسیژناز مشابه ای ، تجزیه شده اند. یافته ها نشان می دهد که قارچ خاکی فوق یعنی کلادوفیالوفورا می تواند به صورت آشکاری شرکت و دخالت داشته باشد در اصلاح بیولوژیکی آلودگی (Bioremediation) . BTEX

مقادیر قابل توجه ای از بنزین (گازولین) به علت نشت از تانکهای زیرزمینی، سوراخهای تصادفی یا هدر دادن بنزین ، وارد محیط می شود. وقتی که بنزین در تماس با آب، بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و ایزومرهای گزیلن باشد، به میزان 90 درصد از ترکیبات بنزین در ذرات محلول در آب دیده می شود.

متعاقباً این مواد شیمیایی از مواد معمول موجود در آب آشامیدنی می باشد .(BTEX) برای انسانها سمی هستند و توجه زیادی برای جدا کردن آنها از محیط آلوده وجود دارد. فرض بر این است که اصلاح میکروبی Bioremediation خاک آلوده به BTEX در آغوش جمعیتهای بالکتریهای بومی خفته است به عبارتی دیگر با آن باکتریهای بومی در ارتباط است. اهمیت قارچها در این رابطه مورد توجه قرار دارد.

قارچها عموماً مقاومت می کنند در برابر شرایط محیطی سخت نسبت به باکتریها و نقش مهم تری را در تجزیه هیدروکربنهای پترولیوم در خاک بازی می کند.

همچنین تجزیه قارچی ترکیبات BTEX مطالعه شده است در یک میزان محدودی به وسیله قارچهای white – rot.

BTEX معدنی شده است ولی نمی توان به رشد قارچ کمک کند وقتی که به عنوان منابع کربن و انرژی به خاک اضافه شدند.

آنزیمهای تجزیه کننده لگنین خارج سلولی توانایی اکسید کردن طیف وسیعی از هیدروکربنها آروماتیک را دارند ولی به نظر می رسد که در تجزیه BTEX کارایی نداشته باشند سویه T1 ، گونة کلادوفیالوفورا از خانواده دئوترومایست که در تولوئن رشد میکند به عنوان مدل قارچی انتخاب شده است.

این سویه قبلاً از خاک آلوده به BTEX جدا شده است که دارای بهترین فعالیت تجزیه ای در بین دیگر قارچ ها می باشد.

توجه زیادی وجود دارد روی بکار بردن سوبستراهای چند تایی و میزان تجزیه هر ترکیب BTEX این اطلاعات مهم هستند برای بکار بردن تکنیک های پایه ای برای رفع آلودگیهای BTEX خصوصاً تحت شرایط محیط جامد نظیر فیلترهای بیولوژیکی هوا یا خاکهای اسیدی که معمولاً قارچ ها علاقه بیشتری به رشد روی آنها دارند تا باکتریها.

آزمایشات انجام شده داخل فلاسکهای 250 , Boston میلی لیتری که شامل 25 میلیلیتر بافر یعنی (35 Mmk2HPo4,NaH2Po4.2H2o,PH=7) و محیط املاح نمکی که پوشیده شده و بسته شد بوسیله درپوش های تفلون و ترکیبات BTEX به عنوان تنها منبع کربن و انرژی به محیط فوق افزوده شده است. به فلاسکها سوسپانسیونی از اسپور قارچی که شامل تقریباً 104 اسپور می باشد تلقیح میشود. و انکوباسیون در درجه حرارت 25 انجام می شود.

در واقع اسپورهای قارچ خاکزی سویه T1 کلادو فیالو فورا فعال شده و رشد میکند روی یک ترکیب و کمپکس مخلوط از BTEX به عنوان منبع کربن و انرژی. محلول BTEX قابل مقایسه بود با قسمت محلول در آب گازولین واقعی. توانایی قارچها در رشد در روی قسمت محلول در آب سوختهایی پترولیوم یک سند و مدرک خوبی است ولی عقیده بر این است که تنها هیدروکربن های آلیفاتیک حمایت و مهیا می کند شرایط رشدی قارچها را، سویه T1 کلادوفیالوفورا تجزیه می کند ترکیبات BTEX بصورت آمیزش مشابه و کومتابولیسم اما تنها بنزن ها آلکیله شده متابولیزه شده اند تولوئن و اتیل بنزن به عنوان منبع کربن و انرژی بکار رفته اند. در حالیکه گزیلن کومتالولیزه می شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله فعل و انفعالات سوبسترا در طول تجزیه میکروبی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد