اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت باغ دلگشا

اختصاصی از اینو دیدی پاورپوینت باغ دلگشا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از محتوی متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 70 صفحه

به نام حقیقت مطلق باغ دلگشا یکی از مهمترین شاخص های هنر و معماری اسلامی ایرانی تعــلق خاطر هنرمند و معمار به بنیان های اساسی معرفت شناسی دینی است.
منابع مکتوب باستان از جمله یونانی و تورات نخستــین نوشـــته هایی بودند که از مهارت درخور تحسین ایرانیان درعرصه باغ سازی سخـن به میـــــان آوردند و این ذوق لطیف و پرورده و پالوده ایرانی را ستود‌‌ ند.
پرداختن به کشـاورزی و باغ سازی در فرهنگ گذشته ایرانیان قرب و منزلتی بس شایان توجه داشـته است و زارعان و باغ پردازان همیشه مورد تکریم بوده اند.
با طلوع اســـلام در ایران این مهم منزلتی بسیار بیشتر از گذشته یافت و طی دو قــــرن آوازه باغ سازان ایرانی در اقصی نقاط تمدن اسلامی – از شمال هندوستان تا اسپانیا- طنین افکن شد. مقدمه ای بر باغسازی در ایران next معنی لغوی باغ واژه باغ معادل (پارادایس یا پردیس) است که از کلــمه (پایری آزا) ـ به مــــــعنی محوطة بسته و مدور، باغ، بوستان) ریشه گـــرفته است که معـــــرب آن (فردوس) می باشد.
در دوره رنسانس همین واژه روانــه فرهنـــــگ های اروپایی شد و کـلمة Paradise در زبان انگلیسی و Paradis در زبان فرانســـه راه یافت.
امروزه نیز این واژه در زبان های اروپایی نشانگر بیان حس و حالی ماورایی، فرحمند و سرشار از پاکی و خلوص می باشد این واژه کـــه در اوستا دوبار بکار برده شده از دو جزء ترکیب یافته ، یکی Pairi به معنی پیرامون و دیگری Daeza به معنی انباشتن و دیوارکشیدن، که بر روی هم به معنای درختکاری و گلکاری پیرامون ساختمان می‎باشد.
این واژه در پهلوی پالیز شده و در فارسی دری هم بکار رفته است.
next بیش‌تر زبان‌های مطرح دنیا لغتی که معنای بهشت را برایشــــان تداعی می‌کند از زبان ایرانی وام گرفته‌اند، یونانـــــیان لغت "پرادیزیس" را از "پایری دئزه" برداشت کردند.
"پردیسو" در زبان اکدی، "پردس" در عبری و "پاردس" ارمنی نیز از همین کلمه اوستایی ایرانی آمده است.
بعدها کلمه "فردوس" که دوبار هم در قرآن آمده از دین یهود و از زبان عبری به اسلام رسید.
معنی لغوی باغ تاثیر باغ بر سایر هنرهااگر بخواهیم جلوه‌‌های باغ را در دیگر وجوه فرهنگ و هنر ایرانی نظاره کنیم و اگر تأثیر عمیق باغ را در مهمترین هنرها همچون مینیاتور دنبال نماییم که چگونه باغ در فضا سازی این نقاشی‌ها تاثیر عمیق خود را برجای گذاشته و چگونه نقاشـــان ایرانی فضای آرمانیشان را از باغ انتزاع کرده اند، باید به این نکته توجه کنیم که باغ نه صرفا به اعتبار یک فضـــای معمارانه که به اعتبار پشتوانه پرمعنا و مفهوم خود، اینچنین زندگی و حیات مردمــــان را در نوردیـده و حضور خود را جلوه‌‌هایی نغز بخشیده است.
حضورباغ در هنرهای تجـــسمی ایرانیان چون نگارگری ایرانی وهم چنین در دستبافته‌های کهن چون فرش ایرانی حکایت از در هم آمیختگی فرهنگ وهنر این مردمان با طبیعت ومظاهر آن که نشانه‌هایی از بهشت را با خود بهمراه می آورد، دارد وهنرمند ایرانی اوج تمــــنای خود از خدای خویش را در آنها به تصویر می‌کشد و شاید بتوان تعبیری دلنشین درخصوص باغ ایرانی بکار برد که باغ ایرانی یکی از نیکوترین جلوه‌های صورت و معنا بر آمده از باورهای ایرانیان است باغـــــهای ایــــــران ا  ایرانیها ا

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 



دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت باغ دلگشا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد