اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تاریخچه بدمینتون 20 ص

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره تاریخچه بدمینتون 20 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

تاریخچه بدمینتون :

پیدایش بازی بدمینتون بطور روشن و دقیق مشخص نیست . میگویند برای نخستین بار در کشور چین ابداع شده و حدود بیش از یک قرن در شهر پونا که از شهرهای کوچک هندوستان می باشد بازی می کرده اند و به همین نام پوناهه معروف است .

از آنجاییکه کشور هند مستعمره انگلستان بود این ورزش بوسیله افسران انگلیس به بریتانیا برده شد و در آنجا گسترش پیدا کرد .

چرا به این بازی بدمینتون می گویند ؟

آنچه در این باره گفته شده چنین می باشد : دوک بیوفورت ضیافتی در قصر خود برپا کرده بود ،که در بین دعوت شدگان چندتن از افسران انگلیسی که قبلا در هندوستان خدمت کرده بودند حضور داشتند ، آنها به میزبان خود پیشنهاد انجام بازی جدیدی را که همان پوناهه بود را نمودند ، پیشنهاد آنان مورد استقبال قرار گرفت ، بازی در سالن آن قصر که بدمینتون نام داشت انجام گرفت ، انگلیسیها نام این بازی را بدمینتون گذاشتند ، اولین فدراسیون بدمینتون در سال 1887 میلادی در انگلستان تاسیس شد . اولین مسابقه رسمی انگلستان در سال 1903 برگزار گردید .

فدراسیون بین المللی بدمینتون (IBF) در سال 1934 تشکیل شد . اولین رئیس أن سرجرج توماس نام داشت . در سال 1899 اولین مسابقه (ALL-ENGLAND) در شهر لندن برگزار شد تا کنون ادامه دارد . از سال 1948 مسابقات تیمی مردان جهان بنام توماس کاپ برگزار گردید . این مسابقات تا سال 1984 هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از سال 1984 به بعد هر دو سال یکبار انجام می شود و تا کنون 21 دور برگزار شده است .

از سال 1965 مسابقات تیمی زنان جهان به نام یوبر کاپ نیز برگزار گردید این مسابقات تا سال 1984 هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از این سال به بعد هر دو سال یکبار انجام می گرفت .

از سال 1989 مسابقات تیمی به نام سودرمن کاپ برگزار شده است که مجموعه ای از بازیهای زنان و مردان می باشد . این مسابقات نیز هر دو سال یکبار انجام می شود .

به غیر از مسابقات فوق نیز هر سال در دنیا جام جهانی هر دو سال یکبار قهرمانی جهان در قسمتهای یکنفره و دو نفره خانمها و أقایان و مختلط انجام می شود .

بدمینتون در اکثر کشورهای جهان بخصوص در آسیای شرقی و اروپا خیلی پیشرفت نموده و این توسعه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بوده است . در بازیهای آسیایی 1962 که در اندونزی برگزار گردید رشته بدمینتون برای اولین بار وارد بازیها گردید ، و در سال 1992 بدمینتون بطور رسمی وارد بازیهای المپیک در بارسلون اسپانیا شد .

تاریخچه بدمینتون در ایران :

قبل از اینکه فدراسیون بدمینتون در سال 1351 در ایران تاسیس گردد ، این ورزش در استان خوزستان بخصوص در شهر مسجد سلیمان رواج داشت . علت این امر حضور کارمندان انگلیسی نفت در آنجا بود . از آنجاییکه مسابقات بازیهای آسیایی 1974 در تهران برگزار میشد مسئولین وقت فدراسیون یک مربی خارجی بنام دیپو گوش را به خدمت گرفتند .

اولین رئیس فدراسیون بدمینتون ایران آقای امیر نویدی بود سپس آقای اسماعیل کدخدازاده ، آقای منوچهر یاوری ، آقای رضا حمزه لو ، آقای محمد حسن عالمی ، آقای غلام حسین نوریان و ... . بدمینتون بطور روز افزونی در کشورمان در حال گسترش کمی و کیفی است ، بطوریکه هر سال مسابقات قهرمانی کشور در 4 رده سنی ، مسابقات آموزشگاهها و مسابقات دانشجویان کشور برگزار می شود . همچنین تا کنون چندین دوره مسابقات شهدای هفتم تیر در زنجان و مسابقات بین المللی دهه فجر در کشورمان انجام گرفته است .

بدمینتون چیست ؟

بدمینتون بازی است که با راکت و توپ پردار یا پلاستیکی در زمینی که بوسیله تور به دو قسمت مساوی تقسیم شده است انجام می شود . این بازی در هواینیز انجام می گردد . باید توجه داشت توپ بدمینتون سبک می باشد در نتیجه در مکانهائیکه باد می وزد بطور دلخواه نمی توان بازی را انجام داد . هرگاه در هر قسمت زمین یکنفر قرار گیرد آن بازی را یکنفره یا سینگل و هر گاه دو نفر قرار گیرند آن را بازی دونفره یا دوبل می گویند .

در این بازی تا مادامی که توپ در فضای بین زمینها قرار دارد بازی ادامه می یابد ولی زمانی که توپ به زمین یا موانعی برخورد کند و بازی قطع شود بازی از جریان خارج می شود . در ضمن بازیکنان هر بار نمی تئانند بیش از یک ضربه به توپ وارد نمایند .

وظایف مربی قبل از مسابقه :

کاهش اضطراب و دادن اعتماد بنفس به بازیکنان یکی از وظایف مهم مربی می باشد . تجربه آموخته است که قبل از مسابقه بازیکنان دارای هیجان زیادی هستند اگر مربی بتواند بازیکن خود را آرام و اعتماد به نفس لازم را در او ایجاد نماید گام اول بسوی پیروزی برداشته می شود .

سپس مربی راهنمایی های لازم را از نظر روش بازی و نکات مهم دیگر ، را به بازیکن خود یادآور می شود و همچنان به بازیکن خود می گوید : برو و دلیرانه بازی کن ، تمرینها نشان می دهد که خیلی آماده هستی و این دلیل خوبی است که می توانی برنده شوی ، ایجاد انگیزه برای پیروزی اهمیت بسیار مهمی دارد که باید در بازیکن خود با توجه به شناخت او ایجاد شود .

وظایف مربی در زمان مسابقه :

مربی باید با خود دفترچه ای برای یادداشت برداری همراه داشته باشد ، تا بتواند در جریان مسابقه نقاط ضعف و مثبت بازیکن خود و حریف او را تجزیه و تحلیل نماید تا در فرصت مناسب به بازیکن خود آنها را گوشزد کند ، اگر مربی بتواند ار عهده این کار برآید و نقاط ضعف حریف را به بازیکن خود تفهیم کند ، این راهنمایی ها سبب پیروزی در بازی خواهد شد ، مگر


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاریخچه بدمینتون 20 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد