اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد پانل سه بعدی 34 ص

اختصاصی از اینو دیدی مقاله در مورد پانل سه بعدی 34 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 35

 

پانل سه بعدی

مقدمه

دهها سال است که صنعت ساختمان سازی در کشورهای پیشرفته از حالت سنتی خارج و روند صنعتی به خود گرفته است، از تبعات این تحول ویژگی‌هایی همچون سبکی، مقاومت، یکپارچگی، عایق بودن، سرعت در نصب، سهولت در اجرا و.... است که فرایند تولید استاندارد و ایمن را کامل می‌کند.

کشور پهناور ایران با دارا بودن شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خاص و بالاخص قرار داشتن اکثر نقاط آن در مسیر کمربند زلزله خیز جهانی و کمبود شدید مسکن، به واسطه رشد روزان افزون جمعیت کشور و جوان بودن بافت جمعیت ایران، نیازمند این تحول است تا از مصالح بهینه شده و از سیستم صنعتی تولید مسکن استفاده شود.

در دنباله مطلب به یکی از تولیدات ساختمانی مناسب برای ساخت و ساز صنعتی اشاره می‌شود.

بیش از 40 سال است که استفاده از پانل‌های سه بعدی در کشورهای صنعتی متداول گردیده است. استفاده از این گونه پانل‌ها در دهه 50 در ایران نیز مطرح گردید که به دلائلی تا اواسط دهه 70 پیشرفت زیادی نداشته است. اما اخیراً توجه زیادی به آن شده و سازمان محترم زمین و مسکن‌ هم در سال‌های 80 و 1381 با انتشار دو جلد دفترچه راهنما و مشخصات فنی پانل‌های سه بعدی، در راه شناساندن آن سعی زیادی نموده است.

پانل سه بعدی چیست؟

پانل سه بعدی یک المان پیش ساخته متشکل از یک هسته عایق پلی استایون قرار گرفته بین دو شبکه ساخته شده از مفتول و اعضای خرپایی نظری که دو شبکه فلزی را به طور مناسبی به هم وصل می‌کند.

مشخصات فنی پانل

شبکه استاندارد از مفتول شماره 5/2 تا 5/3 میلی‌متر تا حداکثر 8 میلی‌متر می‌باشد که با چشمه‌های 5× 5 سانتیمتر ساخته می‌شود. پوش بتن از حداقل 3 سانتیمتر تا 5/5 سانتیمتر می‌باشد که با توجه به باربر بودن دیوارها متفاوت می‌باشد.

ابعاد استاندارد پانل‌ها به عرض 200/1 متر و ارتفاع 70/2 به بالا ساخته می‌شود که بسته به مورد استفاده قابل تفسیر می‌باشد بتن پاشیده روی پانل‌ها به مقاومت حداقل mpa20 برای پانل‌هلی باربر و mpa15 برای دیوارهای غیر باربر استفاده می‌شود. مفتول مورد استفاده با مقاومت کششی kg/cm2 4000 برای پانل‌های باربرو kg/cm2 3000 برای پانل‌های غیر باربر می‌باشد عایق استفاده شده از نوع پلی‌استایون (یونولیت) منبسط شده با دانستیه تشکیل شده که حداکثر شاخص گسترش شعله 25 و حداکثر شاخص گسترش دود آن 450 می‌باشد.

دلایل استحکام دیوارهای سه بعدی

استحکام دیوارهای سه بعدی ناشی از خرپای موربی است که از طریق جوش از هر دو طرف به مشی محکم گردیده و امکان انتقال نیروهای وارده را به صورت عملی به هر طرف میسر می‌سازد.

ویژگی‌های منحصربه فرد دیوارهای سه بعدی، استحکام بی نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعدی در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوش‌ها در شبکه از طریق خرپاهای کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدی جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده است.

استحکام دیوارهای سه بعدی امکان عملیات نصب را آسان می‌نماید زیرا:

1-    خم شدن و شکستن دیوارها رخ نمی‌دهد.

2-   برای حفظ دیوارها در وضعیت مورد نظر نیروی زیادی لازم است.

3-  نصب درب و پنجره‌ها آسان می‌باشد.

4-  نصب وسایل مورد نیاز از تشکیل لوله‌های آب و برق و غیره ساده و سریع می‌باشد.

انواع پانل‌های سه بعدی دیواری

1-    پانل دیواری باربر

2-   پانل دیواری غیر باربر

پانل‌های دیواری باربر را در دیواره‌ سوله‌ها و ساختمان‌های صنعتی، دیوارهای محوطه، ساختمان‌های بدون استفاده از سازه فلزی یا بتن آرمه (که معمولاً یک یا دو طبقه و عمدتاً در انبوه سازی‌ها می‌باشد) و... استفاده می‌نمایند.

پانل‌های دیواری غیر باربر را در دیوارهای خارجی و داخلی کلیه ساختمان‌هایی که دارای سازه (اسکلت) فلزی یا بتنی هستند، اجرا می‌نمایند و به دلیل سبک و عایق بودن و... در برج‌ها بسیار کاربرد دارد.

پانل‌های سه بعدی سقفی

عرض پانل‌های سقفی بین 80 تا 100 سانتیمتر است و ضخامت عایق پلی استایرن بکار رفته 10 تا 15 سانتیمتر، سقف‌ها به صورت تیرچه و پانل اجرا می‌شود. ضخامت بتن روی پانل سقف، 5 تا 7 سانتیمتر می‌باشد و دیگر جزئیات طبق نقشه‌های محاسباتی مربوطه خواهد بود.

خواص پانل‌های سه بعدی

پانل‌های سه بعدی با استفاده از نوع نسوز عایق پلی استایرن (یا کندسوز) خواص مفید بسیاری دارند که فهرست‌وار به تعدادی از آنها اشاره می‌شود؛

1-    وزن کم

2-   عایق حرارتی و صوتی مناسب (گرمایشی، سرمایشی بین 50 تا 80 درصد)

3-  استحکام و یکپارچگی مطلوب

4-  سرعت در نصب به میزان حدود 50%

5-   شکل‌پذیری مناسب

6-   مقاوم در برابر زلزله و فشار باد (تا 400 کیلومتر در ساعت)

7-  اتصال خوب

8-  انبار داری مناسب

9-   اشغال فضای کم در زیربنای مفیذ ساختمان

10-      حمل و نقل آسان

11-      عدم نیاز به نعل درگاه و وال پست

12-     استفاده از نیروی انسانی کمتر

13-     ایمنی

14-     قیمت بسیار مناسب

15-     ایجاد تسهیلات در لوله‌کشی تأسیسات

·              وزن یک متر مربع سقف تیرچه و پانل حداقل 100 کیلوگرم کمتر از وزن سقف تیرچه و بلوک سفالی است.

·              وزن یک متر مربع دیوار سفال 20 سانتی با دو طرف ملات ماسه سیمان 3 سانتی حدود 320 کیلوگرم است در حالی که وزن دیوار پانلی با دو طرف بتن 3 سانتی حدود 140 کیلوگرم است.

·              فضای مفید قابل استفاده در بناهای پانل سه بعدی بین 5 تا 10 درصد بیشتر از بناهای اجرا شده با سفال یا بلوک می‌باشد.

·              به دلیل ایجاد حداقل 3 سانتیمتر بتن ریزدانه در دو روی پانل، آن را می‌توان غیر قابل اشتغال در نظر گرفت و گسترش شعله در داخل و خارج پانل رخ نمی‌دهد. مضافاً اینکه مقاومت حداقلی (در برابر آتش) برابر با 50 دقیقه برای سازه پانلی در نظر گرفت.

ضد حریق بودن پانل چه مقدار است؟

مقاومت پانل در برابر آتش به اندازه شبکه سیمی و ضخامت بتن بستگی دارد. مدل پانل بر اساس کد Astm- E84 مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه آزمایش بدین شرح بود


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد پانل سه بعدی 34 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد